Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 17:40
  #1
Medlem
Denoms avatar
För flera år sedan minns jag att allting inklusive billigaste T-shirts inne på butikerna hade en larmdosa på sig som aktiveras av bågarna vid ingången till varje butik. Nu senaste tiden har jag sett många klädesplagg som inte haft någonting alls och när jag gått till kassan med plaggen har de inte heller där tagit bort något dolt larm så vad är det frågan om egentligen?
Citera
2018-10-13, 17:49
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
För flera år sedan minns jag att allting inklusive billigaste T-shirts inne på butikerna hade en larmdosa på sig som aktiveras av bågarna vid ingången till varje butik. Nu senaste tiden har jag sett många klädesplagg som inte haft någonting alls och när jag gått till kassan med plaggen har de inte heller där tagit bort något dolt larm så vad är det frågan om egentligen?

Kanske är dyrare att larma än svinnet kostar. Hur mycket kan en tshirt för 100 spänn kosta i tillverkning i tredje världen liksom
Citera
2018-10-13, 17:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Kanske är dyrare att larma än svinnet kostar. Hur mycket kan en tshirt för 100 spänn kosta i tillverkning i tredje världen liksom
stämmer bra. dessutom blir ju kostnaden dubbel om en larmad
vara blir stulen med larm (förstört). sedan har jag köpt t-shirt där hålet
för larmnålen inte gick bort. antagligen felmonterad men ändå.

sedan är det ju arbetstiden som tillkommer för att larma/avlarma,
tänk på alla säsongsbyten.

en del företag köper även fejkade/dummies larm för att spara in på
kostnaderna.
Citera
2018-10-13, 17:59
  #4
Medlem
Mackan52s avatar
För att larmen kostar mer än vad varorna är värda.

Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Kanske är dyrare att larma än svinnet kostar. Hur mycket kan en tshirt för 100 spänn kosta i tillverkning i tredje världen liksom

Tvåsiffrigt per enhet om du köper i bulk.
https://www.forbes.com/sites/cameron.../#90a1c0c589ff
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2018-10-13 kl. 18:03.
Citera
2018-10-13, 18:05
  #5
Medlem
Denoms avatar
Inbjuder inte det till mer snatterier då om vem som helst kan gå in och plocka på sig massa kläder utan svårigheter?
Citera
2018-10-13, 18:49
  #6
Medlem
Känner du plötsligt en brinnande iver att snatta när du ser olarmade varor?
Citera
2018-10-13, 18:51
  #7
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Känner du plötsligt en brinnande iver att snatta när du ser olarmade varor?
Nej, det är ju därför jag påpekar det.
Citera
2018-10-13, 18:55
  #8
Medlem
Det jag menar. 99% skulle aldrig få för sig att stjäla - dom som redan tänkt sig stjäla löser nog detta även om det sitter larm på.
Citera
2018-10-15, 17:25
  #9
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Det jag menar. 99% skulle aldrig få för sig att stjäla - dom som redan tänkt sig stjäla löser nog detta även om det sitter larm på.
Då kan ju butikerna slopa larm på alla grejer eller vad menar du?
Citera
2018-10-17, 14:51
  #10
Medlem
Antagligen inte värt besväret att sätta larmdosor på billiga plagg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback