Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 15:25
  #1
Medlem
Har en fundering, och om nån jobbar som seriös massör får gärna svara.

Vad ska man egentligen ha på sig som kille vid massage?

Jag är ofta stel i baksida lår/rumpa och går därför på massage ibland.
Då har jag boxershorts.

Men boxershorts går ju ner en bit på benen och tycker ofta därmed att massagen uteblir där jag behöver den som bäst. Att be om massage på övre lår rumpan känns lite fel. Och kan tänka mig obekvämt för massören att försöka komma under boxer kalsongerna.

När jag var på massage utomlands fick man ett par engångs stringkalsonger som kille och det var ju perfekt.

En annan grej jag märkt är att det sällan eller aldrig massörer masserar bröstmuskler.

Kör en del styrketräning och baksida lår, rumpa och bröst är ju fan det som behövs masseras.

Har testat flertalet seriösa massörer och inte någon har jag varit 100% nöjd med.

OBS: Jag är inte ute efter nån slag happy ending eller så, utan vill bara ha en vettig massage och undrar vad sjutton är ”lämplig” klädsel.
Citera
2018-10-13, 15:51
  #2
Medlem
SvartaBjorns avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Hår- och kroppsvård
/Moderator
Citera
2018-10-13, 17:36
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Boxershorts brukar jag ha på mig när jag blir masserad.
Och om du behöver få masserat dina bröstmuskler, säger du ifrån.
Idrottsmassage, ska du ta.
Citera
2018-10-13, 17:43
  #4
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty76
Har en fundering, och om nån jobbar som seriös massör får gärna svara.

Vad ska man egentligen ha på sig som kille vid massage?

Jag är ofta stel i baksida lår/rumpa och går därför på massage ibland.
Då har jag boxershorts.

Men boxershorts går ju ner en bit på benen och tycker ofta därmed att massagen uteblir där jag behöver den som bäst. Att be om massage på övre lår rumpan känns lite fel. Och kan tänka mig obekvämt för massören att försöka komma under boxer kalsongerna.

När jag var på massage utomlands fick man ett par engångs stringkalsonger som kille och det var ju perfekt.

En annan grej jag märkt är att det sällan eller aldrig massörer masserar bröstmuskler.

Kör en del styrketräning och baksida lår, rumpa och bröst är ju fan det som behövs masseras.

Har testat flertalet seriösa massörer och inte någon har jag varit 100% nöjd med.

OBS: Jag är inte ute efter nån slag happy ending eller så, utan vill bara ha en vettig massage och undrar vad sjutton är ”lämplig” klädsel.
Det är väl bara att förklara/peka, men oftast hittar de punkterna som behöver massage. Bäst är oftast ägarinnan som då har garanterat utbildning, de andra kan vara upplärda av henne och då inte lika bra på att massera rätt. Filingarna brukar de dra upp/dra en bit om de är i vägen, men som sagt berätta att du tränar och visa vart du vill ha extra massage, gör det gärna innan du klär av dig och ligger ner så blir det en mer avspänd situation. Rätt klädsel är väl ej utmanade typ.
Citera
2018-10-13, 17:49
  #5
Medlem
Du får prova en seriös thaimassör. Och du vill ha massage av området omkring rumpan.

Så är väl lämpligt att du är naken utan kalsonger och lägger på handduken över rumpan.
Citera
2018-10-13, 17:53
  #6
Medlem
Säg till innan hur du vill ha det så blir det som du vill.

Det enda område på kroppen jag aldrig fått masserat i Sverige är magen. Rumpa och bröstmuskler har de flesta masserat.

Vad du har på dig borde inte spela någon större roll, när de masserat min rumpa så har de vikt en handduk runt kanten på trosorna och dragit ner dem en bit, detsamma borde gå att göra på boxershorts både vid benen och rumpan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback