Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 15:25
  #1
Medlem
Har en fundering, och om nån jobbar som seriös massör får gärna svara.

Vad ska man egentligen ha på sig som kille vid massage?

Jag är ofta stel i baksida lår/rumpa och går därför på massage ibland.
Då har jag boxershorts.

Men boxershorts går ju ner en bit på benen och tycker ofta därmed att massagen uteblir där jag behöver den som bäst. Att be om massage på övre lår rumpan känns lite fel. Och kan tänka mig obekvämt för massören att försöka komma under boxer kalsongerna.

När jag var på massage utomlands fick man ett par engångs stringkalsonger som kille och det var ju perfekt.

En annan grej jag märkt är att det sällan eller aldrig massörer masserar bröstmuskler.

Kör en del styrketräning och baksida lår, rumpa och bröst är ju fan det som behövs masseras.

Har testat flertalet seriösa massörer och inte någon har jag varit 100% nöjd med.

OBS: Jag är inte ute efter nån slag happy ending eller så, utan vill bara ha en vettig massage och undrar vad sjutton är ”lämplig” klädsel.
Citera
2018-10-13, 15:51
  #2
Medlem
SvartaBjorns avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Hår- och kroppsvård
/Moderator
Citera
2018-10-13, 17:36
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Boxershorts brukar jag ha på mig när jag blir masserad.
Och om du behöver få masserat dina bröstmuskler, säger du ifrån.
Idrottsmassage, ska du ta.
Citera
2018-10-13, 17:43
  #4
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty76
Har en fundering, och om nån jobbar som seriös massör får gärna svara.

Vad ska man egentligen ha på sig som kille vid massage?

Jag är ofta stel i baksida lår/rumpa och går därför på massage ibland.
Då har jag boxershorts.

Men boxershorts går ju ner en bit på benen och tycker ofta därmed att massagen uteblir där jag behöver den som bäst. Att be om massage på övre lår rumpan känns lite fel. Och kan tänka mig obekvämt för massören att försöka komma under boxer kalsongerna.