Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2019-08-08, 23:54
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Detta har varit en sanning sedan 70-talet åtminstone. Det är värre idag. Både män och kvinnor knullar med andra fast de är gifta och har barn. Så sjukt är samhället. Vi är bara djur och med alla lockelser på Tinder, Happypancake, krogen, jobbet, gymmet osv så är det hur lätt som helst att knulla någon annan. Vet inte hur många upptagna kvinnor jag haft KK och ons med. Vet även att mitt ex har knullat andra när vi var gifta, precis som jag knullade andra. Allt kom fram när vi bråkade till oss en slutlig skilsmässa.

Vad är poängen ärligt talat i att investera i en seriös relation? Som man har jag ingen nytta av detta mer än att min avkomma har en bra mor. Jag tjänar inget på att ha en seriös relation med kvinnor idag. Det leder bara till kaos och otrohet från båda sidor. Som man tjänar jag mer på att ha olika fittor lite överallt.

Så varför envisass kvinnor att hyckla om detta med seriösa relationer? Ingen av parterna kommer att vara trogen.

Detta är sanning. Jag tror knappt jag känner ett enda heteropar som är, eller har varit, trogna mot varandra i en längre relation. Det är min övertygelse att vi män i alla fall inte är skapade för monogama relationer med kvinnor. Jag förstår inte varför heteromän fortfarande envisas med att söka sig till monogama relationer med kvinnor (som de ändå inte kan leva upp till i längden)?
Citera
2019-08-09, 01:50
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Detta är sanning. Jag tror knappt jag känner ett enda heteropar som är, eller har varit, trogna mot varandra i en längre relation. Det är min övertygelse att vi män i alla fall inte är skapade för monogama relationer med kvinnor. Jag förstår inte varför heteromän fortfarande envisas med att söka sig till monogama relationer med kvinnor (som de ändå inte kan leva upp till i längden)?

Om du på riktigt undrar det är du redigt efterbliven. Det är för marknaden ser ut så? Har du tänkt på det? Är du polyamorös själv eller? Dessutom vill de flesta vill ha tryggheten, eller iaf illusionen av trygghet som en ”monogam” relation ger.

Btw. har mäns otrohet varit konstant i 50 år, det är kvinnor som knappar in.
Citera
2019-08-09, 01:57
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Om du på riktigt undrar det är du redigt efterbliven. Det är för marknaden ser ut så? Har du tänkt på det? Är du polyamorös själv eller? Dessutom vill de flesta vill ha tryggheten, eller iaf illusionen av trygghet som en ”monogam” relation ger.

Btw. har mäns otrohet varit konstant i 50 år, det är kvinnor som knappar in.

Jag förstår naturligtvis att det är så normen ser ut, dvs att heteromän förväntas sätta sig i monogama, livslånga relationer med kvinnor. Du kallar det marknaden.
Ja, det är en illusion av trygghet men en illusion är bara en illusion. Ingenting som varar eller har med verklighetsförankring att göra öht. Heterosexuella, livslånga, monogama relationer har aldrig funkat och de kommer aldrig att funka.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback