Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 06:57
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sergio70
Jag har gått i skola med Robert. Kan säga att han är en skärpt och trevlig kille. En riktig försäljartyp.

Han fick tydligen skyddad adress eftersom han lånat pengar av albanska maffian. (Ska tydligen finnas i lilla Värnamo).

Så tycker det är tråkigt att det gick utför för alla inblandade.

Någon röst i huvet borde sagt "det här ÄR en dålig idé", men det är lätt för oss att säga, det vet jag. Men kompisar och familj i all ära, men vissa är en riktigt riktigt dålig idé att låna av..
Citera
2018-10-20, 16:10
  #254
Medlem
MiniDiscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
På offren som snyftar så låter det som att Robert tagit lån i deras namn utan deras vetskap, det är väl fabler?
Dom försöker bara få sig själva att framstå som offer istället för att bara erkänna att dom varit korkade, vem fan lånar ut flera mille till nån man inte ens är släkt eller bra vän med. Alla som lånat ut pengar får ju skylla sig själva också.

Ja, det är girighet som driver folk att låna ut till sådana som han. "Investera till mig så får du 30% vinst på 3 månader". Antagligen har de antagit att han skulle göra något olagligt för att få så hög vinst.
Citera
2018-10-22, 14:36
  #255
Medlem
Största risken är väl att svinet lämnar landet nu (drar till Syrien?) för att kunna skita i sina skulder och börjar om där. Finns väl inget som kan hindra honom att dra dit eftersom han mig veterligen inte är misstänkt för något?
Citera
2018-11-18, 11:07
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Största risken är väl att svinet lämnar landet nu (drar till Syrien?) för att kunna skita i sina skulder och börjar om där. Finns väl inget som kan hindra honom att dra dit eftersom han mig veterligen inte är misstänkt för något?

Blir han inte dömd för något så kommer han säkert stanna och bosätta så han kan träffa barnen.
Citera
2018-12-26, 23:37
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sergio70
Blir han inte dömd för något så kommer han säkert stanna och bosätta så han kan träffa barnen.


Vore ju helt sjukt om han inte dömdes med tanke på hur många som blivit drabbade.
Kolla bara på fallet som var nu med han "S*imon Kach*a". Bedrägeri på 5 miljoner och sitter häktad. Förstår fan inte hur den här idioten inte kan sitta bakom lås ännu. Men det är väl fördelen med att han har släktingar inom polisväsendet.
Citera
2019-01-16, 20:00
  #258
Medlem
"Lukas" var med i senaste avsnittet av framgångspodden om det är någon som är nyfiken.
Citera
2019-01-17, 21:49
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sergio70
"Lukas" var med i senaste avsnittet av framgångspodden om det är någon som är nyfiken.

En arab som intervjuar en annan arab om hur han har lurat svenskar på pengar. Tack men jag avstår.
Citera
2019-01-18, 14:57
  #260
Medlem
Bara jag som tycker att allt låter otroligt fake/överdrivet? Hänvisar till avsnittet i framgångspodden. Känns som att "Lukas" svarar ja på varenda fråga som alexander ställer. "Hade du röster i huvudet?" "Ja". Killen har dessutom försökt begå självmord två gånger men misslyckats för att polisen dykt upp som gubben i lådan varenda gång...
Citera
2019-01-18, 20:51
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jooontee
Bara jag som tycker att allt låter otroligt fake/överdrivet? Hänvisar till avsnittet i framgångspodden. Känns som att "Lukas" svarar ja på varenda fråga som alexander ställer. "Hade du röster i huvudet?" "Ja". Killen har dessutom försökt begå självmord två gånger men misslyckats för att polisen dykt upp som gubben i lådan varenda gång...

Fake tror jag inte det är men det känns som det var inte mycket kritiska frågor.
Citera
2019-01-24, 00:28
  #262
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KefftLiv
Vilken jävla idiot.

Synd att dessa bolag existerar och gör pengar på svaga människor.

Är det bolagens fel? Det är väl för fan ingen som tvingar någon att sätta in pengar på sina spelkonton? Folk får fan lära sig att ta ansvar för sina egna handlingar.

Jag vill dock poängtera att det naturligtvis är en tragisk och hemsk historia, och jag hoppas nu att liraren kommer upp på fötter igen.

Edit: Ursäkta, tror jag missförstod ditt inlägg där - inte meningen att låta så grinig
Citera
2019-01-26, 14:14
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jooontee
Bara jag som tycker att allt låter otroligt fake/överdrivet? Hänvisar till avsnittet i framgångspodden. Känns som att "Lukas" svarar ja på varenda fråga som alexander ställer. "Hade du röster i huvudet?" "Ja". Killen har dessutom försökt begå självmord två gånger men misslyckats för att polisen dykt upp som gubben i lådan varenda gång...

precis oansvarig idiot ,det alltid andras fel eller röster , spelbolag , bil olycka etc
Citera
2019-01-26, 21:45
  #264
Medlem
Såg på hans insta lukasbetting att han är i full fart med att göra klart sin självbiografi tills bokmässan i september.

Så kommer inte bli särskilt förvånad om han sitter i diverse radioprogram och tv program i framtiden för att göra pr för sin bok.
Alltid bra om han kan skriva och hjälpa några att inte komma i för djupa spelmissbruk.

Tycker synd om alla som blivit drabbade men hoppas även samtidigt att han kommer på fötter igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback