Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 06:37
  #1
Medlem
Ja, vart fan börjar man?

Började missbruka alkohol som 15 åring. Såg precis filmen ”It’s a long story” och det skulle kunna passa in på mig. Just nu sitter jag på toaletten. Framför mig har jag ett glas med pepsi, ett glad med vodka och ett glas för att shotta. Har ett trick för att slippa vodkasmaken. Tar en liten sip med valfri dryck (med smal, Coca cola, apelsinjuice, skitsamma. Bakgrundsmusiken är min fars snarkningar bredvid min trygga mor. Älskar båda, missförstå mig inte. Hade en trygg uppväxt ekonomiskt, men inte känslomässigt. Kan på rak arm komma ihåg en gång då min mamma sagt att hon älskar mig. Föräldrarna jobbade sent, alltid hämtad sist på frita och dagis. Oj, vad synd om mig, vissa blir ju våldtagna och slagna av sina föräldrar? Inte jag, inte något i närheten? Varför mår jag då såhär? Har en underbar flickvän som inte vet om mitt missbruk, denna tråden handlar ju om det så då hoppar jag till det.

Som 15 åring testade jag för första gången alkohol med en kär vän jag fortfarande är vän med i skrivande stund. Det var under en slags middag ensam hemma hos en tjej. Jag ville testa att dricka innan (polaren hade redan testat, enligt honom men misstänker att han är en mytoman med vita lögner som egentligen inte spelar roll). Väl på middagen har vi ju förstås ingen alkohol, men en ganska udda typ där (i vår ålder) kände en alkohollangare så han löste saken. En flaska vodka som shottas upp snabbt. Kvällen är en dimma, dock skedade jag en ganska het brud , stort då för mig den stunden.

Dagen efter dricker vi min fars rom två dagar i streck (de var utomlands med syrran min). Spola fram några månader och vi var gedigna festade, vi drack och festade som Satan själv. Hånglade med snygga brudar, rökte cigaretter. Vi träffade en gammal skolkamrat och söp även vardagar. Tänker inte säga hur vi lyckades hålla oss undan för föräldrar och sådant då någon som känner oss skulle kunna känna igen det. Sista veckorna innan 9ans skolavslutningen drack vi även på skoltoaletterna. En dag hade vi en fest utomhus, dock var vi där i god tid innan alla andra och söp och råkade stöta på några personer som rökte både det ena och det andra. Vi fick smaka på en joint och jag och den gamla skolkamraten deckade på plats. Spola fram några veckor och vi testade igen. Efter det blev det ett jävla rökande. Det blev som en aktivitet att sitta och röka i något jävla skjul, garage eller skog. Hade alltid dock den där känslan av att detta är fel, fel, fel och fel. Psyket gick åt helvete, självskadebeteendet jag utelämnat tidigare blev allvarligare. Stal pengar av föräldrar, skolkade sista lektionerna för att kunna röka.

Detta pågick tills jag träffade min nuvarande flickvän. Utan att hon själv vet, fick hon mig att sluta, sedan skedde en dramatisk sak. Återfall, dock i alkohol som sedan gick över till det kära dödsknarket. Rökte ett år i streck (nån dags uppehåll någon gång ibland p.g.a yttre omständigheter, hade jag kunnat hade jag rökt!). Andra droger blandades in, tjack, svamp, LSD och tillsist tramadol.

Började tröttna på denna livsstil. Hade träffat en kompis som även han skulle sluta röka, dock langade röka, men även tram. En månads tramande blev det istället, kommer inte ens ihåg atn. Fortsatte röka efter det. Spola fram ett år. Psyket gick åt helvete, gick omkring med krig för jag var rädd för att bli kidnappad eller mördad. Sprang runt i mitt eget hem ensam med kniven i högsta hugg efter varje ljud. Dålig kontakt med föräldrar. För två veckor sedan tyckte jag att nu är det nog. Slutade röka, flera helvetesnätter med olika serier och alkohol för att kunna somna. Fick idén, tar tramadol 3 dagar tills min tjej besöker mig? Det borde funka! Åt helvete heller, så fort hon drog köpte jag mer, och nu sitter jag här. På tolaetten, med vodka och pepsi. Kan inte sova, myrkrypningar och ångest. Ska man hänga sig?
__________________
Senast redigerad av Michaeljesus 2018-10-13 kl. 06:41.
Citera
2018-10-13, 07:39
  #2
Medlem
snyft snyft,


iaf så är lösningen väldigt enkelt,

3 dagars nykterhet från allt, sedan tränar du på gymmet 4-5 dagar i veckan,
det är alltid dom 3 första dagarna som kan vara lite småjobbiga. och speciellt den 3 dagen

så sluta vara en sån svagis alla klarar detta
Citera
2018-10-13, 07:56
  #3
Medlem
butofcourses avatar
Slippa vodkasmaken?

Du gillar inte ens spritsmaken men kör på ändå?
Vodka ska drickas rent, precis som all sprit.
Visst kan man blanda någon drink ibland för att spetsa till det, men att göra som du gör känns väldigt fjortis.

Har du hunnit komma ur tonåren ännu?

Du började för tidigt, din hjärna var inte färdigutvecklad och nu sitter du o gnäller ur dig massa snyft.

Nej, ryck upp dig. Inga problem som inte går o lösa. Gå till läkare, få medicin mot ångest och så fortsätter du köra på som du gör nu eller så lägger du ner skiten. Du väljer själv vilket liv du vill ha.
Citera
2018-10-13, 11:13
  #4
Medlem
jiZZeds avatar
Folk som säger det är en bagatell att sluta och förbli ren har uppenbarligen inte beroendesjukdomen. Alkohol och droger är ett utagerande för dig. Du behöver ta tag i dina känslomässiga problem. Gå på ett aa möte eller na möte är mitt råd. Mer kommer visa sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback