Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 02:31
  #1
Medlem
NioLivs avatar
Hej jag kommer ihåg att på 90 talet början på 2000 när jag skulle tatuera mig fick man inte tatuera verken händer eller halls.

Hur är det nuförtiden? Och om det fortfarande är förbjudet kan man ge tatueraren en extra slant så han gör det ändå?
Tänkte tatuera mig hos Boman i Ludvika om nån vet lite mer om vad han tycker om det.

Mvh
Citera
2018-10-13, 02:37
  #2
Medlem
EnLitenPalls avatar
Du får tatuera dig var du vill, det finns ingen lag. Tatueringsstudiorna själva avgör om dem vill tatuera dig på ett "konstigt" ställe. Om man inte har någon tidigare tatuering är det ganska troligt att de inte låter dig tatuera pannan till exempel. Men fingrarna är helt ok för en vuxen person, tror inte någon studio kommer stoppa dig.
Citera
2018-10-13, 02:57
  #3
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenPall
Du får tatuera dig var du vill, det finns ingen lag. Tatueringsstudiorna själva avgör om dem vill tatuera dig på ett "konstigt" ställe. Om man inte har någon tidigare tatuering är det ganska troligt att de inte låter dig tatuera pannan till exempel. Men fingrarna är helt ok för en vuxen person, tror inte någon studio kommer stoppa dig.

Tack för svar. Tänkte göra ett pentagram mellan tummen och pekfingret. Du vet där tro hopp och kärlek prickarna brukar sitta.

Mvh
Citera
2018-10-13, 03:11
  #4
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Tack för svar. Tänkte göra ett pentagram mellan tummen och pekfingret. Du vet där tro hopp och kärlek prickarna brukar sitta.

Mvh

Du menar där luffarprickarna brukar sitta.

Ja, du får tatuera vad du vill, har aldrig varit förbjudet. Däremot kan, som sagt, vissa studios neka dig tatueringar på lite väl udda ställen om du tidigare inte har någon tatuering, eller om du är lite väl ung (men ändå vuxen) för att kunna förstå konsekvenserna av en sådan tatuering.
__________________
Senast redigerad av Krypto 2018-10-13 kl. 03:13.
Citera
2018-10-13, 09:47
  #5
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Tänkte tatuera mig hos Boman i Ludvika om nån vet lite mer om vad han tycker om det.
Om du redan nu vet vem du ska tatuera dig hos tror jag att vi kan vara överens om att du inte kommer att kunna undgå att ha kontakt med hen förr eller senare. Jag föreslår att du redan nu hör av dig till din tilltänkta tatuerare och på så sätt tar reda på hur hen ser på saken.
Citera
2018-10-13, 11:21
  #6
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krypto
Du menar där luffarprickarna brukar sitta.

Ja, du får tatuera vad du vill, har aldrig varit förbjudet. Däremot kan, som sagt, vissa studios neka dig tatueringar på lite väl udda ställen om du tidigare inte har någon tatuering, eller om du är lite väl ung (men ändå vuxen) för att kunna förstå konsekvenserna av en sådan tatuering.

Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Om du redan nu vet vem du ska tatuera dig hos tror jag att vi kan vara överens om att du inte kommer att kunna undgå att ha kontakt med hen förr eller senare. Jag föreslår att du redan nu hör av dig till din tilltänkta tatuerare och på så sätt tar reda på hur hen ser på saken.

Tack för era råd! Och krypto just det där luffarprickarna brukar sitta.
Mvh
Citera
2019-01-23, 14:59
  #7
Medlem
Tror inte det finns någon lag? Sen kan väl arbetsgivare osv tycka till kanske.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback