Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 01:27
  #1
Medlem
Hej alla,

Det är så att jag startade upp discord idag men min mikrofon fungerade inte, ingen kunde höra mig.

Så jag testade starta Pubg och fortnite för att testa om folk kunde höra mig där och det kunde de.

Vad kan problemet vara som gör att den inte fungerar i discord men gör det i pubg och fortnite?

Tack för hjälpen
Citera
2018-10-13, 01:50
  #2
Medlem
Cabenstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wac0n
Hej alla,

Det är så att jag startade upp discord idag men min mikrofon fungerade inte, ingen kunde höra mig.

Så jag testade starta Pubg och fortnite för att testa om folk kunde höra mig där och det kunde de.

Vad kan problemet vara som gör att den inte fungerar i discord men gör det i pubg och fortnite?

Tack för hjälpen

Du måste förmodligen ge discord tillstånd att använda mikrofonen.
Citera
2018-10-13, 02:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabenstone
Du måste förmodligen ge discord tillstånd att använda mikrofonen.


hm hur gör man det ^^

Det fungerade igår ju
Citera
2018-10-13, 02:40
  #4
Medlem
EnLitenPalls avatar
Testa Ctrl+R när du är inne i Discord. Det är refresh-kommandot, det kan ibland lösa såna saker.
Citera
2018-10-13, 02:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenPall
Testa Ctrl+R när du är inne i Discord. Det är refresh-kommandot, det kan ibland lösa såna saker.


Testade det men det funkade inte heller
Citera
2018-10-13, 02:55
  #6
Medlem
EnLitenPalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wac0n
Testade det men det funkade inte heller

Testa att uppdatera drivrutinerna till ditt headset/mick.
Citera
2018-10-13, 12:31
  #7
Medlem
Cabenstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wac0n
hm hur gör man det ^^

Det fungerade igår ju

Bra fråga, låt mig undersöka lite
Citera
2018-10-13, 12:32
  #8
Medlem
Cabenstones avatar
Here's a quick guide to making sure Discord is using the correct microphone:
Click the User Settings icon in the bottom-left corner of the Discord windows.
Then, click on Voice & Video (under App Settings).
Use the drop-down menu under Input Device to select the microphone from your headset.
Citera
2018-10-13, 19:02
  #9
Avstängd
Plaguetongues avatar
Jag hade massa såna problem som uppstod helt random förut när jag körde Disc via webbläsaren, när jag tankade programmet så funkade det.

Du kan ju kolla inställningarna i discord om mikrofonen blivit scalead eller mutade, ändrad till PTT eller vise verca. Det brukar också kunna ändra standardenheter för kommunikation om du pluggar in nya saker i datorn, ex en ps4 dosa. kolla så att output är satt till rätt enhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback