Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2018-10-13, 00:28
  #1
Medlem
Hej här har ni mig igen!

Denna incident skedde i tisdags och jag lovar er ågrenen var på topp när jag vaknade upp. men Från punkt till pricka.

-Jag hade varit vaken sedan måndagen från ungefär kl 16:00 dagen innan detta skedde-

Måndagen: Jag vaknade upp runt 12:30 på eftermiddagen vaknade jag och kände att jag behövde en fix, (Jag sket i vad det var, bara jag fick dessa tankar att försvinna pronto)

Runt 13.45 hade jag skramlat fram 500kronor från min mor, (Skammen är stor) jag sprang ner till min egenföretagande far och hälsade på honom för att med dessa pengar i fickan och tankarna i sikte på en flaska whisky så visste jag att inget kunde gå fel. Efter 10 minuter med min far så hade jag fått nog, och jag sprang mot systembolaget.

Jag skrapade upp mina nya dojor på vägen dit, sket ju jag i. Dom kostade ju bara 1500kr.

Som sagt så gick jag in på bolaget med ett leende och med musiken på max. Jag visste redan vad jag skulle ha och gick direkt till hörnet där dom hade all stark-sprit, jag tog mig en flaska hyfsad whisky och gick till kassan.

Jag och kassörens ögon möttes för en sekund och jag såg oron i hans ögon. Redan då förstod jag att vi träffats väldigt ofta på den senaste tiden.

Med flaskan i inner-fickan så rörde jag mig hemåt, för en 70s märker ju ingen i en tight Nike-jacka.
När jag väl kommit hem så kände jag mig hungrig och beställde en varsin pizza till min lillebror och mig själv.

De första glasen var svåra att få ner, så efter andra glaset med isad whisky så började jag blanda i cola vilket gav mig kraften att svälja halva flaskan.

15:00 Hade jag fått ryggrad nog att ringa en vän för att ses på en "kaffe", vi träffades och hade skoj, men jag blev på tok för full (Som vanligt), Jag förstår inte hur denna vän står ut med mig efter alla dessa år..

Jag gick därifrån, och letade efter min cigarett som jag gömt undan men hör och häpna där i innerfickan så låg det ett par kvarglömda stilnoct.

Jag är känd för mitt snillrika beteende, så jag slängde i mig dessa för jag har ju druckit och ätit dessa förr. (Dock inte i kombination med nästan en flaska wirre)

Jag går in mot byn och börjar få en känsla av att jag är en snut eller iallafall lotsades vara en. Så jag gick fram till gubblurven som alltid står utanför matbutiken (trots att den är stängd) och bad honom köra uppöver pga att jag var en civil-snut och tyckte att han kort & gott kunde göra lite spaningsarbete.

Sedan så gick jag vidare ner mot macken där jag såg 2 personbilar suspekt parkerade med sina vindrutor nerdragna, "dags att slå till" tänkte jag, jag närmade mig den närmsta bilen och knackade på motsvarande vindruta men jag fick inget svar.

Jag gick över till andra sidan mitt-emot parkeringen där dom stod och snackade och lutade mig mot ett träd samtidigt som jag lotsades att snacka med radiobilar i närområdet i mina musikpumpande-lurar och kikade styggt mot dem.

Min plan fungerade, dom startade sina motorer och körde därifrån fortare än fan, i ett skratt gick jag vidare uppöver mot mitt hus, och samtidigt som jag strör över gatan så far gnubben som jag snackade med tidigare som en blixt iväg mot överenskommet håll.

Jag sliter upp flaskan som snart är slut och sveper upp sista slurken och hyvar iväg den tomma flaskan som en värsting mot en parkerad bil men missar...

Klockan är säkerligen över 20:00 vid det här laget. Jag har bara små minnen utav kvällen kvar men minns att jag vandrade hemmåt och att jag satte mig framför Flashback och tänkte lägga mina insiktsfulla anekdoter, vilket jag gjorde till en överdrift.

Allt resulterade i att sömntabletterna kickade in och jag somnade till ungefär 00:00, när jag vaknade så var jag nära på psykbryt pga av förvirring, jag var helt knäpp & jag visste inte vad som var varken upp eller ner.. Jag gick ner till nedervåningen för att ringa mina vänner men ingen svarade så jag ringde min kontaktperson som helt dåsig svarade (tack gode gud) han bad mig att ringa 112, vilket jag gjorde för mitt eget omdöme litade jag absolut inte på.

Jag vaknade upp på sjukhuset i onsdags där jag fick besök av diverse "hjälpfolk" (Vilket jag uppskattar).

Min motivation till varför jag skrev denna text är pga vad jag skrev till en/flertal andra användare vilket resulterade i en varning, När alkoholen tar över så skadas omdömet. Jag ber om ursäkt.

Och sen behövde jag nog skriva av mig lite.
__________________
Senast redigerad av Dr.Kalkyr 2018-10-13 kl. 00:55.
Citera
2018-10-13, 00:44
  #2
Medlem
En mycket kalkylerad dag av ts. Tur du överlevde. Kan tänka mig det finns fler anekdoter med underhållningsvärde...
Citera
2018-10-13, 01:17
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Du är inte alkoholist ännu. Det är ett plus. En alkoholist sveper en 70 cl whisky och inväntar nästa. Men det är ju bra att reflektera över denna innan det går över styr. Att kombinera whisky med sömntabletter ja där har du det.
Citera
2018-10-13, 01:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du är inte alkoholist ännu. Det är ett plus. En alkoholist sveper en 70 cl whisky och inväntar nästa. Men det är ju bra att reflektera över denna innan det går över styr. Att kombinera whisky med sömntabletter ja där har du det.

Jag uppskattar att du la dina åsikter, det är skönt att höra, speciellt när dom är konstruktiva och även respektabla gentemot mig.

Edit- Jag fick mig en riktig tanke ställare, det är skit kul när man gör bort sig men det är mer för erat nöje och inte mitt (Erat nöje är såklart själva tanken med att beskriva sina misstag.)
__________________
Senast redigerad av Dr.Kalkyr 2018-10-13 kl. 01:26.
Citera
2018-10-13, 01:26
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kalkyr
Jag uppskattar att du la dina åsikter, det är skönt att höra, speciellt när dom är konstruktiva och även respektabla gentemot mig.

Tack. Såklart man ska vara respektabel. Du befinner dig helt klart i ett riskbeteende och bör ändra dig. Inget som det verkar allvarligt i den mån att du gått över gränsen men du börjar närma dig den som det verkar.
Citera
2018-10-13, 01:43
  #6
Avstängd
BurtSugarmanShows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kalkyr
Hej här har ni mig igen!




Underbart. Älskar dina tripprapporter på alkohol. Det är SÅ uttjatat och passe med allt likartat MDMA, LSD och svamp-malande.

Att du dessutom har ett skriftspråk för gudar gör inte saken sämre! Kör hårt!

Se bara till att det inte urartar i kniv våld eller nåt.
Citera
2018-10-13, 01:57
  #7
Medlem
frasselitos avatar
5/5 du skriver väldigt bra
Citera
2018-10-13, 02:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtSugarmanShow


Underbart. Älskar dina tripprapporter på alkohol. Det är SÅ uttjatat och passe med allt likartat MDMA, LSD och svamp-malande.

Att du dessutom har ett skriftspråk för gudar gör inte saken sämre! Kör hårt!

Se bara till att det inte urartar i kniv våld eller nåt.

Tack så mycket! Jag känner att du är medveten om hur jag mår och även jag kan förstå vad du haft för erfarenheter angående diverse substanser så du är inte lika snabb att slänga en dom. Jag respekterar dig och jag får nästan en tår i ögat när du säger att du verkligen fattar tycke om mina rapporter.

För jag håller helt med dig, man ska inte behöva känna pressen utav att man måste ta någon drog för att kunna platsa här. Detta är en plats att kunna uttrycka sina erfarenheter och missöden, hur stor och små dom än är.
__________________
Senast redigerad av Dr.Kalkyr 2018-10-13 kl. 02:04.
Citera
2018-10-13, 02:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
5/5 du skriver väldigt bra

Jag uppskatta det!
Citera
2018-10-13, 03:00
  #10
Medlem
PsychoChillers avatar
Jag gav också fem av fem helt enkelt för att det är så skönt att läsa en rapport som inte är pekoral. Död åt alla som tar psykadelika och MDMA och tror att det gör er till författare - läs och lär.
Citera
2018-10-13, 03:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag gav också fem av fem helt enkelt för att det är så skönt att läsa en rapport som inte är pekoral. Död åt alla som tar psykadelika och MDMA och tror att det gör er till författare - läs och lär.

Wow, tack så hemskt mycket! Jag uppskattar att du är så genuin i dina påståenden och ger mig mig motivation/styrka till att fortsätta att berätta om mina missöden.
Citera
2018-10-13, 03:48
  #12
Medlem
xposures avatar
Försök ta tag i livet istället tycker jag.
Ge fan i spriten, och absolut tabletterna!

Men ändå tragikomiskt på hög nivå!
Du har onekligen talets gåva, försök göra något vettigt utav det!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback