Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-12, 23:27
  #1
Medlem
Tju. Bor i ett boende med 6 andra, och det finns ett modem här för wifi(öppet för alla), om jag köper usb wifi adapter som jag sen stoppar in i datorn, hur pass bra skulle de funka? Vet inte hur mycket dom brukar ladda ner men vet iaf flesta av boenden streamar mycket via wifin. Såg också att en laddade ner runt 1-3mb/s så det är ett bra wifi uppkoppling så. Men vet ej hur mycket det påverkar spelande.

Vet även att det går köpa en usb sticka med typ 150gb(?) internet i, men hurpass stabilt kommer de funka för att spela på? Det är cs go jag är ute efter internet till min stationära.

Eller finns de något annat alternativ jag inte känner till? Går alltså ej fixa router elr dylikt så att köra via nätverkskabel är inget alternativ.
Citera
2018-10-12, 23:34
  #2
Medlem
Lightshotics avatar
Med så pass många andra så hade jag fixat en router och 1gbit upp och ned. Klart att det funkar med primitiva wifilösningar i ditt fall men din ping lär inte vara att leka med.
Citera
2018-10-13, 09:15
  #3
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinebaka
Såg också att en laddade ner runt 1-3mb/s så det är ett bra wifi uppkoppling så. Men vet ej hur mycket det påverkar spelande.
1-3Mb/s är ju skitdåligt... Mätte själv just upp 96Mb/s på min surfplatta.

Citat:
Ursprungligen postat av shinebaka
Vet även att det går köpa en usb sticka med typ 150gb(?) internet i, men hurpass stabilt kommer de funka för att spela på? Det är cs go jag är ute efter internet till min stationära.
Vad avses här, mobilt bredband? Dyrt och, enl. min grabb, inget för spel.
Citera
2018-10-13, 17:04
  #4
Medlem
Rixxzs avatar
Ja, nä, 1-3mb/s är inte direkt snabbt, om det nu stämmer. Beror dock på om du menar Megabit eller MegaByte (Mb/MB).

Men när det gäller just spel är inte hastigheten särskilt viktig, det går alldeles utmärkt att lira, exempelvis, CS på en 2mb/s uppkoppling så länge som svarstiden är OK. Att få ner spelet i sig kommer ju dock ta ett jävla tag.

4G kan faktiskt fungera relativt bra för spel, beror dock helt på hur hårt belastad din station/mast är, hur du ligger till täckningsmässigt, samt hur höga krav du har. Under bra förhållanden brukar man ligga runt ~50ms, vilket enligt min högst personliga åsikt duger
__________________
Senast redigerad av Rixxz 2018-10-13 kl. 17:09.
Citera
2018-10-14, 11:48
  #5
Medlem
Tack för svar. Får bli testa 4g då de ingen bindningstid och hoppas på de bästa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback