Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-11-03, 01:43
  #49
Medlem
Monkeyspanks avatar
Omöjligt att svara på TS då det är så jävla individuellt.
En del blir skönt fulla på en halvflaska Jäger, medans andra tycker en kastrull med ljummen mäsk är helt perfekt.
Smak, tycke och kroppskemi är vad som gäller.
Mitt enda råd jag kan ge är att dricka vad du gillar, och framför allt: dricka jävligt sakta. Ja faktiskt överdrivet bögigt sakta.
På så vis hinner du känna av hur det kickar och förhoppningsvis hinna bromsa innan du blir snorfull.

Och kom ihåg: Benso i kombination med alkohol slutar i 99% av fallen med pinsamheter. Så håll dig ifrån benso om du ska kröka.
__________________
Senast redigerad av Monkeyspank 2018-11-03 kl. 01:45.
Citera
2018-11-04, 11:22
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorViksell
Svaret är tämligen enkelt, det du ska dricka och i vilken ordning följer nedan:

1: Dry Martini. Drinkarnas drink.
Den perfekta start-drinken, förträffligt gott och du kommer igång väldigt snabbt.

2: French 75/ White Lady / Negroni
En till draja känns för övermäktigt men du är inte helt redo att släppa ginet än. Nu börjar du komma i rätt fas.

3: Prossecco/ Gin Tonic.
Vid det här laget så fortsätter du varva mellan prosecco och gin tonic för att inte blir för berusad. Börjar du tappa berusning så slänger du in en draja pö om pö.

4: Gin tonic / Tom Collins.
Allteftersom kvällen närmar sig midnatt, byter du i större och större grad ut dina gin tonics mot tom collins. När småtimmarna kommer är det uteslutande tom collins som gäller.

5: Tom Collins/ Sodavatten.
Kvällen närmar sig sitt slut och övergången från tom collins till vanligt sodavatten sker så sammetslent enkelt att du knappt märker av det själv.


Det här är alkoholkonsumtion i sitt esse. Den yttersta graden av smakfullhet i sin berusning. Det är omsorg och vördnad för både det allmänna rummet och dig själv.

Håll stilen.

Testade detta i punkt och ordning igår kväll, slutade med att jag blev apfull på slutet kvällen och att vakterna frågade om jag hade knarkat idag och bad mig mig gå hem. Haha wtf
Citera
2018-11-04, 11:55
  #51
Medlem
Skulle nog säga att det handlar mest om vad man har ätit innan. Helst något stabilt ca 3 timmar innan och sedan bara köra starköl hela kvällen, alltid stabilt för mig iaf.
Citera
2018-11-28, 22:08
  #52
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Etanolen är densamma i olika drycker - se bara till att anpassa tempot efter dryckens styrka.
Nej där har du fel!
Det blir en helt annan fylla om man exvis. dricker öl och bra whiskey, eller om man dricker cider och vodka.
Citera
2018-12-12, 22:57
  #53
Medlem
Det är naturligtvis helt individuellt.
Om vi börjar med vad som inte ger den perfekta fyllan i mitt fall:

- Starksprit. Tycker det är svårhanterligt. Dricker jag rent så kan det slå över från "lite lullig" till pissfull på nolltid. För mig finns inte det där sköna mellanläget i fyllan när jag dricker sprit. I drinkar funkar det bättre så länge man inte har för bråttom med att dricka upp.

Betyg: 3 av 5 rödnäsor

- Öl. Om vi håller oss till normalstark ljus lager så blir man bara mätt och uppblåst i magen innan den egentliga fyllan har infunnit sig. Speciellt om man käkar mycket till ölen. Då går jag bara runt och känner mig kvalmig resten av kvällen. På tom mage blir det en skaplig fylla, men tidigare nämnda bieffekter märks fortfarande tydligt.

2 av 5 rödnäsor.

Så kallad hantverksöl är dock en helt annan femma. Själv föredrar jag mörka alkoholstarka varianter, typ porter och imperial stout. Har haft några av mina bästa fyllor på detta, men det är inget man bälgar i sig litervis av.


- Vin. Rött eller vitt, torrt eller sött, mousserande eller inte spelar ingen roll. Här har vi vinnaren. Vet att det finns folk som inte klarar av att hantera vin, då bakfyllorna är så hemska, eller så gillar de inte smaken. Jag tillhör inte den kategorin (och jag har lärt mig exakt hur mycket jag kan dricka utan att bli helt förstörd efteråt). Tror att förhållandet mellan volymprocent och drickbarhet när man kör på vin är optimalt i mitt fall.

Den perfekta vinfyllan börjar med att man korkar upp flaskan (duh), sen får den stå lite medans man tar sig sin favoritöl. Det första glaset vin kan man så dricka ganska fort, det andra också. Till skillnad från öl passar det bra att inta någon lämplig föda nu. Så fortsätter man bara i samma stil, dock i ett långsammare tempo. Det här är mycket viktigt. Skit i "varannan vatten" och sånt. Det är allt som behövs.

5 av 5 rödnäsor.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback