Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-16, 10:59
  #13
Medlem
Bor nybyggt, all ventilation går till vinden där sitter värmeåtervinningen sedan blåses luften ut. Inga filter eller återgångssystem där man bara tillsätter en mindre mängd ny luft och man känner matoset från grannen. Det var på 1980 talet.

Däremot har systemet blivit hysteriskt några gånger och fläktarna gått i rasande fart. Servicefirman skyller på att någon röker i fläkten och att brandrök detektorerna sätter systemet på fullt ös.

Jag tror att här är det snarast rökande gamla subbor som ställer till det inte hashpojkar. Men hashdetektorer ska vara på gång har jag hört.
Citera
2018-10-16, 11:46
  #14
Medlem
Haltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Bor nybyggt, all ventilation går till vinden där sitter värmeåtervinningen sedan blåses luften ut. Inga filter eller återgångssystem där man bara tillsätter en mindre mängd ny luft och man känner matoset från grannen. Det var på 1980 talet.

Däremot har systemet blivit hysteriskt några gånger och fläktarna gått i rasande fart. Servicefirman skyller på att någon röker i fläkten och att brandrök detektorerna sätter systemet på fullt ös.

Jag tror att här är det snarast rökande gamla subbor som ställer till det inte hashpojkar. Men hashdetektorer ska vara på gång har jag hört.



hasChdetektorer?

tror inte det va
Citera
2018-10-17, 19:15
  #15
Medlem
Låt mig säga såhär. Folk är upptagna med sina liv och har tilräckligt med egna problem, så tror inte någon i huvudtaget bryr sig att det luktar gräs i garaget.
Citera
2018-10-19, 10:27
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
gå på en promenad och rök istället då
Om grabben nu är så pass nojig som det framgår i inlägget så tror jag inte han kommer kunna njuta av rökningen utomhus heller.

OnT Öppna 2 fönster i ögnheten så det blir tvärdrag sen sätt dig i soffan och rök. Lukten är borta på 30-60min helt och hållet samt det sprider sig inte ut i trapphuset då vindarna drar ut det genom fönstren. Förutsatt att du inte röker med tobak dvs då tobak kan sätta sig mer i textil och väggar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback