Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-12, 21:25
  #1
Medlem
StonerPappas avatar
Jag bor i en nybyggd (2013) hyresrätt och röker på ganska ofta under köksfläkten. Nyligen skaffade jag parkeringsplats i garaget som är på källarvåningen, och varje gång jag kommer ner för att hämta/lämna bilen känner jag ofta lukten av mat därnere. Har hört att många nybyggda kåkar sprutar ner all ventilation ner i sånna utrymmen.

Där har min paranoia byggts på ordentligt. Någon måste vid något tillfälle känt lukten av gräs där nere. Även om det inte går att spåra till mig, undrar jag om lukt kan sätta sig i rören kopplade till min lägenhet?

Om hyresvärden skulle komma och besikta ventilationen som de gör en gång om året, kan de då känna en stark lukt när de öppnar upp och då förstå att, om någon har anmält, att det är från mitt hem det röks?

Brukar alltid sanera med doftspray efter jag rökt och till och från städar jag så gott jag kan och steker på fet stark mat, typ bacon, lök och fisk för att dämpa eventuella lukter.
Citera
2018-10-12, 21:28
  #2
Medlem
Bronixs avatar
Du är paranoid , ingen bryr sig om vent i garaget . Man vill ha det överstökat så fort som möjligt om man nu skulle byta lr laga skiten.
Citera
2018-10-12, 21:38
  #3
Medlem
Det du ska oroa dig över är väl nitiska grannar som blir bestörta av den pundiga odören, som börjar privatspana och gå och sniffar utanför allas dörrar i jakt på pundargrannen som förstör den laglydiga gememsamheten.

Plötsligt står farbror blå och knackar på!

För övrigt låter det som att du har ett jäkla projekt att bedriva varje gång du ska röka - du kanske ska gå över till något doftfritt om du äe så nervig av dig?
Citera
2018-10-12, 21:57
  #4
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonerPappa
Jag bor i en nybyggd (2013) hyresrätt och röker på ganska ofta under köksfläkten. Nyligen skaffade jag parkeringsplats i garaget som är på källarvåningen, och varje gång jag kommer ner för att hämta/lämna bilen känner jag ofta lukten av mat därnere. Har hört att många nybyggda kåkar sprutar ner all ventilation ner i sånna utrymmen.

Där har min paranoia byggts på ordentligt. Någon måste vid något tillfälle känt lukten av gräs där nere. Även om det inte går att spåra till mig, undrar jag om lukt kan sätta sig i rören kopplade till min lägenhet?

Om hyresvärden skulle komma och besikta ventilationen som de gör en gång om året, kan de då känna en stark lukt när de öppnar upp och då förstå att, om någon har anmält, att det är från mitt hem det röks?

Brukar alltid sanera med doftspray efter jag rökt och till och från städar jag så gott jag kan och steker på fet stark mat, typ bacon, lök och fisk för att dämpa eventuella lukter.
Ett fenomen som kan inträffa även i äldre vanliga villor, det blir nått baksug i ventilationen som gör att matlukt ibland hamnar i ens källare. Inget att oroa sig för, eller så röker du bara på vid ett öppet fönster istället. Alternativt sluta att röka på då en biverkning kan ge framtida psykoser...
ps vill du slippa steka fläsk varje gång du röker kan man ta bort tex röklukt med att ställa in ett glas med ättiksprit i utrymmet där det rökts i (rökning utan köksfläkt på alternativet), så sanerar man bilar det har rökts i.

Ha en rökfri bra helg
~Bäver
Citera
2018-10-12, 23:06
  #5
Medlem
Rök ur en bong/pipa, släck glöden när du inhalerar och blås ut genom en smokebuddy så slipper du nojja
Citera
2018-10-13, 00:35
  #6
Medlem
intro8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Rök ur en bong/pipa, släck glöden när du inhalerar och blås ut genom en smokebuddy så slipper du nojja

Är inte en vaporizer ett bättre val i så fall?
Citera
2018-10-13, 00:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intro8
Är inte en vaporizer ett bättre val i så fall?

Olika rus på vape och bong/pipa.
Citera
2018-10-13, 02:44
  #8
Medlem
savadskis avatar
haha shit vilken paranoid kille vidtar värsta säkerhetsrutinerna för att röka en haschare
Citera
2018-10-15, 17:00
  #9
Medlem
StonerPappas avatar
Jag är paranoid för jag kommer från värld där weed anses vara dödsknark och ska stoppas fort som fan. Jag umgås med drogvänliga människor men det betyder inte att hela världen ser på droger på samma sätt som vi gör.

Tror inte någon går och luktar i trapphusen och ifall nån skulle göra det skulle det vara svårt att peka ut just mig. Men jag vill minimera alla risker för att få fortsätta röka grönt (och inte hasch som någon pekade ut). Förstår inte problemet med att vilja vara på den säkra sidan.
Citera
2018-10-15, 23:05
  #10
Medlem
Haltas avatar
Låter väldigt märkligt att venten går ner i garaget och fläktarna sitter där. Det brukar vara större utsug på taket som täcker alla lägenheter.
Hur ser det ut på toaletten? Bodde själv i en lägenhet (dock översta våningen) med en ventil på toaletten som man skruvade ut och fick sig ett utsug som hade kunnat dra med inredningen.

Blev att jag drog in en stol eller fatboy där ibland och holkade
Citera
2018-10-15, 23:08
  #11
Medlem
Ajembacks avatar
Sällan ventilation går nedåt i ett garage. Vent vill gå upp och ut. Du drömmer nog
Citera
2018-10-16, 00:01
  #12
Avstängd
Plaguetongues avatar
gå på en promenad och rök istället då
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback