Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-12, 21:19
  #1
Medlem
Svinriks avatar
Nu är artikeln bakom betalvägg.
Någon som har mer info?

https://www.sydsvenskan.se/2018-10-1...assisk-konsert
Citera
2018-10-12, 21:24
  #2
Medlem
Har inte heller tillgång till betalmaterialet men hittade lite mer här:
https://www.fplus.se/pasprassel-utlo...nsert/a/vm2AKV

Citat:
Enligt tidningen var det sedan en man i publiken bett en kvinna att prassla mindre utan att att få gehör som bråket bröt ut. Mannen ska ha tagit påsen och kastat den i marken, vilket fått kvinnan att slå honom i ansiktet. Även en manlig bekant till kvinnan ska ha gett sig på mannen.
Citera
2018-10-12, 21:29
  #3
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av django_0818
Har inte heller tillgång till betalmaterialet men hittade lite mer här:
https://www.fplus.se/pasprassel-utlo...nsert/a/vm2AKV

Undrar hur intäkter för Malmö Live påverkas av detta?
Citera
2018-10-12, 21:41
  #4
Medlem
Svinriks avatar
Jag tror mig ha fått ta del av hela innehållet i artikeln och min kväll är räddad. Humor på gudomlig nivå
Citera
2018-10-12, 21:47
  #5
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
dela med dig till oss då!
Jag vet inte hur mycket som får kopieras.
Detta kanske är ok:
Citat:
På raden bakom satt Olof Jönsson:
– Jag märkte ingenting förrän det var fullt slagsmål och jag försökte sära på dem. Som jag uppfattade det försökte den yngre mannen mest försvara sig, medans kvinnans man gick till våldsam attack. Det var rätt obehagligt faktiskt. Jag har aldrig varit med om något liknande, säger han.
Mattias Nyström igen.
– Vi som satt runt om försökte hejda dem så gott som vi kunde. Det verkade som om de lugnade sig lite. Men sedan kommer den äldre mannen igen. Han går lugnt fram som om han bara vill diskutera. Men istället slår han honom i magen. Sedan går paret därifrån.
Britt Aspenlind igen:
– De brottas, slår mot bröstkorgen och varandras armar. Folk kastar sig över bänkarna för att lugna ner dem. Så håller de på någon minut eller två, säger hon.
Slagsmålet nämns som en avvikelse i den konsertrapport som skrevs under torsdagskvällen. Eventuella avvikelser rör ofta förseningar eller brutna stråkar. Den här avvikelsen är "exceptionell", enligt kommunikationschefen Anna-Maria Havskogen.
Citera
2018-10-12, 22:01
  #6
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Klassiskt konsertbeteende!

När till och med Olof Jönsson tycker det är obehagligt utöver det vanliga så vet jag inte om klassiskt är rätt adjektiv
Citera
2018-10-12, 22:11
  #7
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
När till och med Olof Jönsson tycker det är obehagligt utöver det vanliga så vet jag inte om klassiskt är rätt adjektiv

Syftade till hur jag brukar föra mig i finrummen!
Citera
2018-10-12, 23:32
  #8
Medlem
Scrapers avatar
Hur kan man vara så förbannat egoistisk att man prasslar upprepat under en konsert? Hade kompositören velat ha prassel i stycket hade han skrivit in det. Kväv subban med en plastpåse eller lås in på livstid. De som prasslar eller smaskar på bio får också gärna gå och dö.
Citera
2018-10-13, 01:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Hur kan man vara så förbannat egoistisk att man prasslar upprepat under en konsert? Hade kompositören velat ha prassel i stycket hade han skrivit in det. Kväv subban med en plastpåse eller lås in på livstid. De som prasslar eller smaskar på bio får också gärna gå och dö.

Håller helt med! Ett djävla oskick att prassla med godispåse under konsert ! Känner med offret dvs han som blev förbannad.
Citera
2018-10-13, 07:20
  #10
Medlem
Det ska kosta att bete sig som ett djur. Killen som började slåss skall ha fängelsestraff. Punkt slut. Det var inte nödvärn. Vill han använda nävarna så får han göra det i en ring.

Både mannen som tog påsen och kvinnan som prasslade med påsen kan formellt anmäla varandra för egenmäktigt förfarande.
Citera
2018-10-13, 08:49
  #11
Moderator
pudelluss avatar
Prassla störande med påse och ha en våldsam kille till sällskap, fantastiskt...

Mahler...
Citat:
Och så en kvinna som inte kunde sluta prassla med en tuggummipåse.
Citat:
Dirigenten Andris Nelson och orkestern från Leipzig hade avverkat de inledande bombastiska satserna i Gustav Mahlers femte symfoni. Nu började det långsamma adagiettot – med finstämda stråkar och svaga toner från en harpa.
(Sydsvenskan.se betalvägg men detta kan läsas)
__________________
Senast redigerad av pudellus 2018-10-13 kl. 09:18.
Citera
2018-10-13, 08:53
  #12
Medlem
Vobblers avatar
Ett tatuerat WT-par som går på sin första klassiska konsert, självklart tar de med sig godis. Eller var det en chipspåse?

Komik på hög nivå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback