Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-13, 03:03
  #13
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Det är jättelätt.
Ser du en drönare så finns föraren väldigt nära.

Inte alltid. Jag har gjort en 26 kilometers round trip med en av mina. För de som verkligen gillar long range så finns det gott om 100km+ historier att beskåda på Youtube etc.
Citera
2018-10-13, 04:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Inte alltid. Jag har gjort en 26 kilometers round trip med en av mina. För de som verkligen gillar long range så finns det gott om 100km+ historier att beskåda på Youtube etc.

drönare som i quadcopter.. nja.

är väl i princip bara flyplan som kan flyga så långt. dji phantom tex har väl en batteritid på en 30 min bara vilket du kommer max nån mil på
Citera
2018-10-13, 10:06
  #15
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
drönare som i quadcopter.. nja.

är väl i princip bara flyplan som kan flyga så långt. dji phantom tex har väl en batteritid på en 30 min bara vilket du kommer max nån mil på

Min 26km är en enkel vinge ja. Men det är inga problem att få uthållighet på en multirotor om man vill.

En snabb go ogling gav bland annat denna 17km https://m.youtube.com/watch?v=SFb3A6MqPcY


Min stora maskin har jag ingen LR video på. Men det är en hexakopter på nästan fem kilo som med dubbla 10Ah batterier håller sig i luften ungefär 50 minuter. Den bör klara åtminstone 20km tur/retur på den tiden.

Jag har även bland annat en DJI Inspire, precisn som du säger så klarar den strax över en mil på sin batterilast. Men jag skulle vilja se den som "letar upp" flygföraren på den arealen.
__________________
Senast redigerad av EckiEcki 2018-10-13 kl. 10:08.
Citera
2018-10-13, 12:29
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Min 26km är en enkel vinge ja. Men det är inga problem att få uthållighet på en multirotor om man vill.

En snabb go ogling gav bland annat denna 17km https://m.youtube.com/watch?v=SFb3A6MqPcY


Min stora maskin har jag ingen LR video på. Men det är en hexakopter på nästan fem kilo som med dubbla 10Ah batterier håller sig i luften ungefär 50 minuter. Den bör klara åtminstone 20km tur/retur på den tiden.

Jag har även bland annat en DJI Inspire, precisn som du säger så klarar den strax över en mil på sin batterilast. Men jag skulle vilja se den som "letar upp" flygföraren på den arealen.


Jo det är sant. Även om det bara vara 1 km skulle det bli svårt. Skulle räcka med du stod skogen bara.
Citera
2018-10-13, 12:43
  #17
Medlem
Köpte en drönare som blev tagen av vinden. R.I.P.
Blir nog ingen ny
Citera
2018-10-13, 17:12
  #18
Medlem
skulle det vara lättare att programera om en man köpt helt ny sen sälja den till nån och därefter bara flyga hem den igen?

Tex istället för " safe mode" när den automatiskt åker till platsen den startade på så åker den automatiskt till en plats där 10 km därifrån. Du kan själv se var den befinner sig då du gjort så den kan styras via mobilt nätverk.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback