Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-12, 19:24
  #1
Medlem
Jag söker lägenhet och blev kontaktad av en som hyrde en 1.5 lägenhet centralt, Göteborgsom han hyr ut från första januari 2019 i 8/9 månader, han säger att jag kunde komma på torsdag em för han ska åka iväg till malmö på eftermiddagen.

Jag kunde inte då så jag frågade om jag kunde komma till helgen eller nått istället. Då skriver han att han ska
han säger att han ska resa bort till Malmö på torsdag eftermiddag.

Jag säger att jag inte kan då och föreslår att vi kan träffas till helgen eller nästa vecka me ndå säger han att han ska till rotterdam via malmö och kan därför inte.

Nästa dag får jag dock ett sms och han säger att han kan träffas fredag istället ( idag ) eftersom det blev en ändring och han ska åka ikväll eller imon (lördag) istället.

Jag säger att jag kommer vid fem, men han tyckte 4 var bättre istället så jag stack dit, han visade runt lägenheten och frågade vad jag jobbade med osv och varför jag ville flytta in.

Jag frågar han varför han ska hyra ut och han pratar om att han ska till spanien och kanske ska bo där och håller på att fixa med det ( detta fattar jag ingenting av ) Men han visar iallafall ID och att han äger hyresrätten ( ett kontakt som är från 1999 ) men allt verkar legit?

Han vill först att jag ska skriva ett tillsvidare kontrakt med honom, men jag sa att jag ville ha ett andrahandskontrakt med ett års hyra.

Efter lite om och men så drar vi till bilbliotek och skriver ut dessa, jag skirver på mitt och hans sitt.

Sen iallafall så går han med på att skriva från jan 2019 till sep 30 2019 men han vill inte skriva på att det är godkänt av hyresrätts föreningen att hyras ut i andra hand.

Jag frågar han varför och han säger att det bara tar tid att skicka in och är krångligt.

Han vill också att jag ska swisha han 2500 kr nu idag som dep.

Låter detta legit ? ledsen för alla felstavningar osv men skrev i fullt drev, ska ju betala han idag....

Men hans namn står iallafall på adressen.
__________________
Senast redigerad av Idioten1 2018-10-12 kl. 19:50.
Citera
2018-10-12, 19:57
  #2
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Låter inte seriöst med allt detta velande fram och tillbaka. Han är troligen bara ute efter lite snabba cash.
Citera
2018-10-12, 20:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Låter inte seriöst med allt detta velande fram och tillbaka. Han är troligen bara ute efter lite snabba cash.



Vet det verkar skummt, varför vill han ha pengar idag när det är över två månader tills jag ska flytta in ? och snack om att han ska flytta till spanien men vet inte hur eller när
Citera
2018-10-12, 20:45
  #4
Medlem
Han skrev sms nu med om att han ville veta om han fick pengarna eller inte så verkade ju vara panik med pengarna så jag tackade nej......skrev ett kontrakt iofs haha men men.
Citera
2018-10-12, 21:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Sen iallafall så går han med på att skriva från jan 2019 till sep 30 2019 men han vill inte skriva på att det är godkänt av hyresrätts föreningen att hyras ut i andra hand.

Jag frågar han varför och han säger att det bara tar tid att skicka in och är krångligt.

Tja, det skulle ju bli tal om att hyra i andra hand svart i så fall. Om hyresvärden kommer på det, så kan du bli vräkt. Upp till dig om du skulle vilja hyra något i andrahand eller inte.

Men så som den snubben betedde sig, så var det nog lika bra att du tackade nej.
Citera
2018-10-21, 16:13
  #6
Medlem
carminaburanas avatar
Yep, you dodged a bullet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback