Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-12, 18:45
  #1
Medlem
Jag har sett jättemånga som har spelat dataspel överdrivet mycket i en lång tidsperiod... Låt oss säga 10-13h/dag i 5-7 år utan att bli utbrända... Jag själv har spelat 11h/dag i 2 år utan att bli utbränd, detta var dock flera år sedan.

Nu, hur kan man bli utbränd av hårt arbete i verkligheten men inte av dataspel?

Denna tråd passar i psykologi allmänt och medicin & hälsa... Moderator får avgöra var den passar bäst.
Citera
2018-10-12, 18:57
  #2
Medlem
GoldTalons avatar
Haha! Googla lite så finner du flera fall.
"Died in internetcafė"
Här är ett:
https://www.cnn.com/2015/01/19/world...ath/index.html
__________________
Senast redigerad av GoldTalon 2018-10-12 kl. 19:00. Anledning: Glömde en mening
Citera
2018-10-12, 19:07
  #3
Medlem
borde vara möjligt att bli utbränd av att spela datorspel.
Citera
2018-10-12, 19:12
  #4
Medlem
Vart har du beviset på att det inte går att bli utbränd av att spela datorspel?

Skillnaden är absolut 0.

Vissa ser spela datorspel som en ett sätt att slappna av och gör det efter jobbet.
Vissa ser inte sitt jobb som något slitigt och jobbar därför gärna mycket och länge.

Som sagt så är det endast perspektivet på jobb vs spela som ändras.
Citera
2018-10-12, 19:18
  #5
Medlem
Man blir väl utbränd av stress och att man är utarbetad, gör man något man gillar och inte blir stressad av så blir du inte utbränd, så snart du har press på dig att du måste spela och är stressad över det såvkan du bli utbränd
Citera
2018-10-12, 20:25
  #6
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Det sitter i ditt huvud. Vissa blir utbrända av en sak, andra inte. Det beror på vad du tänker. DU är vad du tänker.
Citera
2018-10-12, 21:01
  #7
Medlem
Bulkninjas avatar
Utbränd kommer främst från långvarig negativ stress och sömnbrist.
Varför skulle någon blir stressad av att frivilligt spela dataspel?

Kanske om du anpassar det så att du blir tvingad att spela ett spel du hatar minst 10tim varje dag trots att du bara har 6tim att tillgå. Och förlorar du i spelet så kommer din flickvän vara otrogen med din bror.
Då kanske du kan framkalla utmattningssyndrom
__________________
Senast redigerad av Bulkninja 2018-10-12 kl. 21:05.
Citera
2018-10-12, 21:30
  #8
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
Jag har sett jättemånga som har spelat dataspel överdrivet mycket i en lång tidsperiod... Låt oss säga 10-13h/dag i 5-7 år utan att bli utbrända... Jag själv har spelat 11h/dag i 2 år utan att bli utbränd, detta var dock flera år sedan.

Nu, hur kan man bli utbränd av hårt arbete i verkligheten men inte av dataspel?

Denna tråd passar i psykologi allmänt och medicin & hälsa... Moderator får avgöra var den passar bäst.

Du skriver ju själv i din tråd som du skapade idag om varför många spelar, särskilt du.
(FB) Är detta varför män och pojkar spelar dataspel?
Citat:
"Jag spelade för att vara bäst när jag inte kunde bli det i verkliga livet."

Många spelar för avkoppling, lite svårt att jämföra ett fysiskt arbete med datorspel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback