Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-12, 20:52
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Detta är en icke fråga, eftersom partiet inte ens sitter i Riksdagen så har de överhuvudtaget inte ens laglig rätt att bilda regering, det har således brunnit i huvudet på dem om de tror det.
Dom vet det, men dom tycker att det borde gå ändå, så länge Stefan och Ulf vill tillräckligt mycket.
Citera
2018-10-12, 20:56
  #26
Medlem
Man ryser. Tyvärr är inte MP mycket bättre om de skulle få önska som de ville.
Citera
2018-10-12, 21:05
  #27
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Fatemeh är väl inte ens svensk medborgare? Får man inneha en ministerpost då?

Detta visar ju att FI är totalt bindgalna.
Citera
2018-10-12, 22:15
  #28
Moderator
Strix m/94s avatar
Jaha, att presentera ett FI-regeringsförslag flera veckor efter partiets totala genomklappning i valresultat är som att kasta in jästen efter degen. Att sedan "förslaget" närmast ger intryck av hasch-drömmar visar väl att Fi är slut som politisk kraft, även om delar av MSM fortfarande vill lyfta fram dem. Men i folkdjupet är stödet förbrukat.

Hurra!
Citera
2018-10-12, 22:21
  #29
Medlem
Hur går Annie Lööf som näringsminister ihop med F!:s vänstervridna ekonomiska politik?
Citera
2018-10-12, 22:26
  #30
Medlem
TimTebows avatar
Inget annat än trams det här, som tur är.
Citera
2018-10-12, 22:29
  #31
Medlem
JSelwyns avatar
Politik handlar ju om att förändra...så varför inte?
Först dock. Ge mig några 100 tusen så att jag kan flytta från Sverige först.
Ty jag vill inte leva i ett land bland massa flator, bögar och annat löst folk som inte tänker längre än näsan räcker och framförallt är helt verklighetsfrämmande. Snacka om att det är elitismen som kommer att styra Sverige. Om ni tycker att Sverige är ojämlikt idag så är det ingenting mot vad det kommer att bli/vara när Fi styr.
Citera
2018-10-12, 23:17
  #32
Medlem
Nästan så man hoppas att det röstas igenom, så den totala samhällskollapsen kommer snabbare och vi kan börja bygga nåt nytt ur askan.

Och ingen kan ju säga att en sådan regering inte vore spännande. Vad som helst kan hända
Citera
2018-10-13, 06:45
  #33
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
För några som är så besatta av att räkna kön som FI så verkar det ju inte så jämställt, 5 hen med biologiskt klingande manliga namn och 20 hen som troligen biologiskt sätt är kvinnor. Kanske skall det tolkas som att det är extra mycket jämställdhet eftersom det blev så många fler damer. Det blev helt enkelt lite mycket östrogen här.

Sedan är det nog så att detta ungefär är lika relevant som om att NMR hade skrivit ut en lista på deras "drömregering". Det är i praktiken då enbart vänsterpersoner, de som inte har någon partitillhörighet är även de typiska vänsterpersoner.

Det intressanta är möjligen då hur Annie Lööf har hittat in på listan, är det en invit att komma över till vänsterblocket eller har de dragit bort skynket och avslöjat Annie som någon form av kryptokommunist?

Afghansnyftaren Fatemeh Khavari som migrationsminister? Kan nog inte beskrivas som annat än stor komik eller ungefär lika komiskt som om att Rossana "inte min talman" Dinamarca skulle bli justitieminister.

Barbro Westerholm, mamma till Johan Westerholm som driver Ledarsidorna.se, skulle alltså sitta med också? Är det för att få till en bättre åldersfördelning? Hon är väl snart äldst i riksdagen, eller ligger där runt toppen i vart fall.
Du har nog fattat ett par saker fel om F!: För det första är de inte för jämställdhet utan för kvinnomakt, så jag tycker att de var ganska generösa med manliga (t.o.m. vita!) ministrar. För det andra är det fel att se på F! som en vänsterrörelse i första hand; primärt är de feminister, och då är det inte särskilt märkligt att en högerfeminist som Annie Lööf tar plats.

(Jag har något svagt minne av en liknande tråd där FB:are försökte sätta ihop en regering av bara kvinnor?)
Citera
2018-10-13, 09:53
  #34
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Skandal att inte Victoria Kawesa är med i Fi-regeringen.

Skandalen blir inte mindre av att både Mona Sahlin, Veronica Palm och Alexandra Pascalidou är förbigångna.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback