Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-12, 15:50
  #1
Medlem
Hej.
Jag har liten webbyrå och söker kunder som har behov av att skapa webbsidor. Finns ju många företag som har inte hemsidor och vill inte skapa det, samt många företag som har jätte gamla hemsidor och är nöjd med det och vill inte modernisera sina hemsidor. Jag undrar vilken typ av kunder man ska satsa mest? Vilken bransch som har mest behov av webbsidor.

Tack i förhand.
Citera
2018-10-12, 16:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petert25
Hej.
Jag har liten webbyrå och söker kunder som har behov av att skapa webbsidor. Finns ju många företag som har inte hemsidor och vill inte skapa det, samt många företag som har jätte gamla hemsidor och är nöjd med det och vill inte modernisera sina hemsidor. Jag undrar vilken typ av kunder man ska satsa mest? Vilken bransch som har mest behov av webbsidor.

Tack i förhand.
Försök med småföretagare som är i behov av marknadsföring (ta med dessa
ä på din egen sida) se till att de har dig synlig sen
sprider det sig nog snabbt, även lokala band kan anställa dig för enklare sidor
__________________
Senast redigerad av munkenz1 2018-10-12 kl. 16:16. Anledning: edit
Citera
2018-10-12, 16:38
  #3
Medlem
olasvenssons avatar
För cirka tio år sedan, och säkert än idag, så var det många inom byggbranschen som inte hade hemsidor.
Citera
2018-10-12, 20:25
  #4
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Frisörer! Varför är det så få som har ett webbokningssystem? Efterblivna jävlar...
Citera
2018-11-15, 09:18
  #5
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
För cirka tio år sedan, och säkert än idag, så var det många inom byggbranschen som inte hade hemsidor.

Tyvärr har de fortfarande svårt att förstå varför de behöver en hemsida. Och folk i byggbranschen har varit såpass eftertraktade de senaste åren, att få känner att de behöver marknadsföra sig.

Många små och nystartade företag väljer nu för tiden att sätta ihop en egen hemsida utifrån en färdig mall, med system som Squarespace, Wix, ”oneClick” och liknande lösningar som webbhotellen själva erbjuder. Tyvärr.
Citera
2018-11-18, 11:33
  #6
Medlem
Gimses avatar
Nu kan jag inget om webbutveckling eller något om att sälja, men jag har den senaste veckan börjat fundera i dom banorna.
Såhär tänker jag i alla fall:
Titta i bolagsverkets register över nystartade företag och ring dom. Var väl förberedd med vad du kan erbjuda och varför dom kan tänkas behöva en webbsida.

Företag med gamla sidor har förmodligen en chef som inte är särskilt intresserad av IT så kolla på företagets konkurrenter så kan du nog hitta argument varför dom behöver en nyare sida.
Förmodligen inga revolutionerande idéer men kanske kan du vidareutveckla dom och hitta en edge.

Dessutom så måste du skriva bättre om du ska mejla, eller i alla fall ge en anledning till varför språket är som det är och förklara att det inte påverkar din yrkesmässiga kompetens.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback