Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-12, 21:02
  #133
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Jag skulle vilja vända på det vad gör folk på landet om kvällarna förutom att gneta och gnata enligt vad som beskrivs i ingressen.

För egen del, jag som bor i stan, så går vi ofta ut tar en öl träffar vänner och bekanta, är hemma läser, ser på film, går och tränar, raggar upp något på grinder. Men framförallt är ju friheten så mycket större I städer då man kan göra lite vad man vill och känner för utan att behöva planera och att man kan gå istället för att behöva köra bil.
Citera
2023-10-13, 04:55
  #134
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Jag skulle vilja vända på det vad gör folk på landet om kvällarna förutom att gneta och gnata enligt vad som beskrivs i ingressen.

Lever livet stressfritt i harmoni och frihet och tar en fylla i lugn och ro utan att behöva oroa sig för att Muhammed, Achmed , Mustafa och Amir väntat bak hörnet redo att råna och sodomera en när man blivit lite för full ...
Citera
2023-10-14, 09:39
  #135
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pizzarelli
Lever livet stressfritt i harmoni och frihet och tar en fylla i lugn och ro utan att behöva oroa sig för att Muhammed, Achmed , Mustafa och Amir väntat bak hörnet redo att råna och sodomera en när man blivit lite för full ...

Skulle aldrig känna mig stressfri utan tillgång till vettig vård, och att alltid behöva planera allt. Bara den ångest det skulle ge mig att konstant behöva planer för att ha vettig slödrick hemma.

Att det skulle stå ett gäng bakom hörnet har jag aldrig upplevt, och skulle säga hsr mer stt höra med vilket område man hänger i än om stad eller land.
Citera
2023-10-17, 15:08
  #136
Medlem
sk0gens avatar
Det där med att "gå ut och ta en öl", och gå på restauranger och klubbar osv - hur många arbetande medelsvenssons i stortadsregionerna gör egentligen det? Det känns mer som det gäller en viss typ av unga människor med kreativa yrken mellan 20-35. Samma sak med museer och utställningar och sånt.
Jag tror de flesta människor i storstäderna gör sånt på sin höjd nån eller ett par gånger om året.

Jag gissar att det inte är sådär jättestor skillnad på folk som bor i stora städer, eller små städer, eller mellanstora städer, vad de gör på kvällarna.

Dock så tror jag att man håller sig mer hemma om man bor en bit ut på landet. Jag tror folk i större städer handlar oftare, eftersom de kan. Typ åker till Rusta eller Ikea eller mataffärer på kvällstid, och att de promenerar oftare utaför hemmet. Det kan hända att folk på landet sitter mer tid i sin bil också, än de som bor i en stad. Fast om förort till storstad räknas som att bo i stan, så är det nog en del bilkörande också där.
Citera
2023-11-04, 15:40
  #137
Medlem
Man sitter på Flashback och väntar på nästa arbetsdag. Visst finns det ett utbud på stan, men man ledsnar med tiden. Känns ändå bra att möjligheten finns.
Citera
2023-11-04, 16:49
  #138
Medlem
DagobertDagoberts avatar
En hipster i sydsvenskan

Beskriv en perfekt dag på Triangeln och Davidshall.

– Jag börjar med en kaffe på Solde, sen tar jag en second coffee på Freja. Lunch på Lu och så ser jag en utställning på konsthallen. Sen går jag till Riket för en AW och sist till Brogatan för att käka. Jag kommer garanterat att träffa tio personer jag känner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback