Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-14, 21:32
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
pling plong:
Soc. har anmälningsplikt, frågan kvarstår.


Ja... Men socialstyrelsen är inte samma som socialtjänsten hur du än vänder det.


Vad tänker du socialtjänsten ska anmäla? och varför?
Citera
2018-10-14, 22:27
  #26
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Ja... Men socialstyrelsen är inte samma som socialtjänsten hur du än vänder det.


Vad tänker du socialtjänsten ska anmäla? och varför?
TS närvaro för att fullborda LVM/delgivning. Beroende på vart det ligger i process. Vad anser du bättre är att fullborda process hos v.c. då? Shoot.

Ps. 200000 kr frågan: vilket är det styrande organ av socialtjänsten?
Citera
2018-10-14, 22:37
  #27
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
TS närvaro för att fullborda LVM/delgivning. Beroende på vart det ligger i process. Vad anser du bättre är att fullborda process hos v.c. då? Shoot.

Ps. 200000 kr frågan: vilket är det styrande organ av socialtjänsten?

Den politiska nämnden i kommunen.
Citera
2018-10-14, 22:42
  #28
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Den politiska nämnden i kommunen.
BEEP
Socialnämnden, enl. wikipedia.
Skit på dig i det att rätta andra.

Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Jag beklagar djupt min okunskap. Förstår att du blir sårad då det här med att veta vad man pratar om uppenbarligen är en hjärtefråga för dig.
Knappast, men att du går OT så förbannat för att dissa mig - vilket slutligen resulterar i att du har grundläggande fel, var underhållande.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2018-10-14 kl. 23:00.
Citera
2018-10-14, 22:46
  #29
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
BEEP
Socialnämnden, enl. wikipedia.
Skit på dig med att rätta andra.

Jag beklagar djupt min okunskap. Förstår att du blir sårad då det här med att veta vad man pratar om uppenbarligen är en hjärtefråga för dig.
Citera
2018-10-15, 18:06
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
TS närvaro för att fullborda LVM/delgivning. Beroende på vart det ligger i process. Vad anser du bättre är att fullborda process hos v.c. då? Shoot.

Ps. 200000 kr frågan: vilket är det styrande organ av socialtjänsten?


Nu får du gärna förklara dig utan påhittade förkorningar.

Vilken närvaro? Vilken delgivning? Vilken process?



Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
BEEP
Socialnämnden, enl. wikipedia.
Skit på dig i det att rätta andra.


Knappast, men att du går OT så förbannat för att dissa mig - vilket slutligen resulterar i att du har grundläggande fel, var underhållande.


Asså Seriöst?


från wikipedias länk om socialtjänst (Din egen källa)

"Socialtjänsten eller socialförvaltningen är i Sverige namnet på den kommunala förvaltning som lyder under varje kommuns socialnämnd eller annan nämnd som svarar för det praktiska och politiska arbete som regleras av socialtjänstlagen."


Så, vilka sitter då i en socialnämnd? Jo, kommunpolitiker.

Socialstyrelsen är en statlig myndighet. Socialtjänsten en kommunal. Det är två helt olika myndigheter. Med olika ledning, olika politiker.
Citera
2018-10-15, 18:14
  #31
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Nu får du gärna förklara dig utan påhittade förkorningar.

Vilken närvaro? Vilken delgivning? Vilken process?






Asså Seriöst?


från wikipedias länk om socialtjänst (Din egen källa)

"Socialtjänsten eller socialförvaltningen är i Sverige namnet på den kommunala förvaltning som lyder under varje kommuns socialnämnd eller annan nämnd som svarar för det praktiska och politiska arbete som regleras av socialtjänstlagen."


Så, vilka sitter då i en socialnämnd? Jo, kommunpolitiker.

Socialstyrelsen är en statlig myndighet. Socialtjänsten en kommunal. Det är två helt olika myndigheter. Med olika ledning, olika politiker.
Tar och förtydligar med förbehåll att detta raderas; socialstyrelsen ger bifall om budget, således kan dem bjuda TS på en resa och förvar inför rättslig process pga flyktbenägenhet. Finner det mer otroligt att de skulle göra så, än att dem faktiskt drar i spakar gällande ekonomi.
Den enda förkortning jag nyttjade var v.c. och betyder i samhällets ögon vårdcentral. Såg dock att jag skrivit "är" istället för "än", frågan kvarstår.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2018-10-15 kl. 18:17.
Citera
2018-10-16, 10:33
  #32
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Tar och förtydligar med förbehåll att detta raderas; socialstyrelsen ger bifall om budget, således kan dem bjuda TS på en resa och förvar inför rättslig process pga flyktbenägenhet.
Socialstyrelsen må utfärda föreskrifter och allmänna råd som reglerar socialtjänstens skyldigheter och befogenheter i vissa fall men har inget att göra med den kommunala budgeteringen för socialtjänsten. Jag rekommenderar dig för din egen skull att du läser på om vad Socialstyrelsen respektive socialtjänsten gör (och då menar jag inte bara kolla lite på Wikipedia).
Citera
2018-10-16, 19:12
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Tar och förtydligar med förbehåll att detta raderas; socialstyrelsen ger bifall om budget, således kan dem bjuda TS på en resa och förvar inför rättslig process pga flyktbenägenhet. Finner det mer otroligt att de skulle göra så, än att dem faktiskt drar i spakar gällande ekonomi.
Den enda förkortning jag nyttjade var v.c. och betyder i samhällets ögon vårdcentral. Såg dock att jag skrivit "är" istället för "än", frågan kvarstår.


Du gräver verkligen din grop djupare.

återigen:
Socialstyrelsen - statlig myndighet med sin organisering. Får budget av riksdagen.

Socialtjänsten - kommunalmyndighet organiseras vanligen under socialnämnden. Socialnämnden är i sin tur organiserad under kommunfullmäktige. Får budget beslutad där...


du kan väl åtminstonde försöka googla lite?
Citera
2018-10-17, 04:41
  #34
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Den politiska nämnden i kommunen.

Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
BEEP
Socialnämnden, enl. wikipedia.
Skit på dig i det att rätta andra.
Knappast, men att du går OT så förbannat för att dissa mig - vilket slutligen resulterar i att du har grundläggande fel, var underhållande.


Jag måste bara säga: tack- Tack för allt.

__________________
Senast redigerad av polsek 2018-10-17 kl. 04:48.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback