Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-13, 05:26
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfet
Hej!
Jag gör praktik på en gymnasieskola och ska hålla i en lektion om källkritik nästa vecka tänkte jag, och vill så klart göra den så pedagogisk som möjligt. Skulle vilja jämföra två artiklar om samma ämne med olika vinkling, eller en artikel om ett ämne utan bra källor och en med bra källor för att bedöma trovärdighet. Har supersvårt att hitta "vettiga" artiklar utan bra källor, någon som har något förslag? När det kommer till vinkling har jag kollat lite på samhällsnytt och på dalademokraten (där jag inte är prenumerant så jag har svårt att få tillgång till bra artiklar där), men även där tycker jag att det är svårt att hitta tydligt vinklade artiklar som jag kan ställa i relation mot en annan artikel. Har någon något förslag?
Tack på förhand


Ta en akademisk avhandling och en tidningsartikel om samma ämne. Då får du de två kontrasterna som finns.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback