Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-12, 07:02
  #1
Medlem
BeerChangs avatar
Hittade ingen tråd om detta.

http://www.expressen.se/nyheter/skot...id-bensinmack/
Citat:
En skottlossning har ägt rum i anslutning till en bensinmack i centrala Eskilstuna.

En man i 30-årsåldern har träffats av minst en kula och är allvarligt skadad.

Två personer är gripna.
Citat:
Polisen fick larmet om skottlossningen strax efter klockan 22.03 på torsdagskvällen. När polisen kom till platsen hittades den skadade mannen. Polisen tror att skadats av minst en kula från ett handeldvapen.

Enligt polisen är mannen allvarligt men inte livshotande skadad. Händelsen rubriceras som försök till mord.

Någon som vet något mer?
Citera
2018-10-12, 08:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeerChang
Hittade ingen tråd om detta.

http://www.expressen.se/nyheter/skot...id-bensinmack/



Någon som vet något mer?
Bara att avvakta tills folk vaknar till sen kommer det väl fram.
Citera
2018-10-12, 08:52
  #3
Medlem
Frågan är om våldet kommer fortsätta att trappas upp, förra veckan var det skottlossning i Fröslunda och nu detta... och mordet i Skiftinge...
Citera
2018-10-12, 09:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Frågan är om våldet kommer fortsätta att trappas upp, förra veckan var det skottlossning i Fröslunda och nu detta... och mordet i Skiftinge...

Det var även stenkastning vid Munktellarenan kvällen innan. En man i 25-årsåldern greps i samband med detta när han åkte runt i en Audi Q5 full med lösa stenar... Kasta sten trodde jag mest var småpojkar som sysslade med. Känns som en rejält misslyckad människa om man ägnar sig åt detta i 25-årsålderrn, trots att han hade en rätt fin bil..
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/b...ppades-i-natt/

Var även en bilbrand (en Mercedes) i en gångtunnel i Årby för någon natt sedan + alla jävla rån senaste två veckorna. Känns defenitivt som att det är en eskalerande shitstorm på gång.

För någon vecka sedan hörde en bekant personalen på Ica Stenby säga "nu är de här och försöker sälja igen" till någon i telefonen när ett gäng unga "män" med högre melaninhalt än rikssnittet klev in i butiken.
__________________
Senast redigerad av HalfRunar 2018-10-12 kl. 09:25.
Citera
2018-10-12, 11:55
  #5
Medlem
roels avatar
OKQ8 Västergatan
Citera
2018-10-12, 12:44
  #6
Medlem
rykten säger att BO är av finsk härkomst med initialer I.P.
I övrigt är det märkligt tyst om händelsen.
Citera
2018-10-12, 15:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxi016
Skottlossningen utbröt strax efter klockan 22 på torsdagskvällen. Polisen

Skottlossningen utbröt strax efter klockan 22 på torsdagskvällen. Polisen var till en början mycket förtegen och gick först bara ut och bekräftade vad som hänt.

– Jag kan bekräfta att vi har haft en skottlossning i centrala Eskilstuna. Mer än så vill jag inte säga, sa Mikael Ehne, vakthavande befäl vid polisregion Öst, vid 23-tiden.

Polisen på plats där en man skadades allvarligt efter att ha blivit skjuten sent på torsdagskvällen.
Tidningen var strax efter skottlossningen i kontakt med ett vittne som bor vid platsen.

– Klockan hade precis passerat 22 när jag hörde tre stycken knallar. De kom direkt efter varandra – pang, pang, pang. Jag tänkte att det där är inte några smällare eller raketer, säger vittnet. Jag hukade mig ner, kanske kommer det in ett skott genom fönstret tänkte jag, men jag hann aldrig bli rädd egentligen.

– När jag kikade ut såg jag en man springa från macken och österut mot Gränsgatan, fortsätter vittnet.


Senare under natten gick polisen ut med fler detaljer. Den skjutne är en man i 30-årsåldern, han har träffats av minst en kula. Mannen ska vara allvarligt skadad, men tillståndet ska inte vara livshotande.

– Han fördes till sjukhus med ambulans och opererades akut, säger Mikael Ehne.

Skottlossningen rubriceras som försök till mord och två personer, som är i 25- och 30-årsåldern, har gripits och anhållits misstänkta för brottet. Den äldre mannen anhölls av jouråklagare under natten och den yngre mannen anhölls av kammaråklagare Maria Edström under morgonen.

– De är båda på sannolika skäl misstänkta för brottet, säger Maria Edström. Jag vill inte gå in på några detaljer eftersom vi är i ett tidigt skede i utredningen men männen greps i nära anslutning till brottsplatsen.

Under natten har polisen hållit förhör med vittnen och brottsplatsen spärrades av för teknisk undersökning.


Från en annan tråd, Tack Maxi016!
Citera
2018-10-12, 18:14
  #8
Medlem
Fresh! Skjutningarna kommer bara närmare och närmare ens trygghet. Skönt att GM's blivit anhållna i alla fall, men blir väl snart släppta på fri fot i brist på bevis.
Den här stenkastning vid Munktell, vad kastade dom på - Securitas / Badhuset / folk som gick förbi? Känns som en rätt udda plats att börja kasta sten på. Kul detalj med 25-åriga berikaren som åkte runt med massa sten i sin bil.

Hur som helst, en eskalering är att vänta med diverse hämdaktioner och ap-mentalitet. Håll i hatten när det blåser!
Citera
2018-10-12, 19:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaceMan
rykten säger att BO är av finsk härkomst med initialer I.P.
I övrigt är det märkligt tyst om händelsen.

Om du har namn så skriv gärna ut det (maskat såklart)
Citera
2018-10-12, 19:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxi016
Om du har namn så skriv gärna ut det (maskat såklart)



Om mina uppgifter stämmer så heter
bo i**ka p*r*lä

Mer intressant är enligt mig iaf
vilka dom 2 gripna är
Citera
2018-10-12, 20:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaceMan
Om mina uppgifter stämmer så heter
bo i**ka p*r*lä

Mer intressant är enligt mig iaf
vilka dom 2 gripna är


Vilka är det då?
Citera
2018-10-12, 20:25
  #12
Medlem
Bo försöker springa från okq8 till bokförings adress ansluten till kloster kyrka ? Efter att han blivit skjuten... varför träffades dem vid okq8 ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback