Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-12, 05:18
  #1
Medlem
Lämnar just nu urinprover och fick en fundering kring Atarax. Är det metadon liknande ämnen i det? Tycker mig ha höra talas om det iallafall. Bara intresserad då jag åkte dit på metadon en gång på urinprovet fast jag då ännu inte börjat ta Atarax utan enbart citolapram. Kanske det blir någon slags korsreaktion där, det märkliga var att jag gången efter pissade rent....Nån som har bättre koll än jag??
Citera
2018-10-12, 05:33
  #2
Medlem
Atarax är en antihistamin och snarare mer lik Lergigan, inte Metadon.
Citera
2018-10-12, 06:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Atarax är en antihistamin och snarare mer lik Lergigan, inte Metadon.
Ok, men det gav mig inget svar på frågan. Lergigan, verksamma ämnen?
Citera
2018-10-12, 07:15
  #4
Medlem
Har själv ätit många mediciner, bland annat atarax, som sägs kunna ge falskpositiva utslag på tester, men det har aldrig hänt. Lämnar du inom vården så brukar de ha ordentliga tester, är väl snarare mer lågkvalitativa snabbtester som inte är helt hundra. Skulle det mot förmodan visa positivt på någonting du inte tagit så ska du kunna kräva att det skickas iväg och analyseras mer ordentligt på något labb...

EDIT: Läste visst alldeles för snabbt och inser att jag inte alls svarat på din fråga, sorry, har faktiskt ingen aning!
Citera
2018-10-12, 11:34
  #5
Medlem
JuhuSumialas avatar
Ja Atarax kan ge false positive utslag för metadon, heroin och andra liknande läkemedel men sannolikheten för att det verkligen är knark du intagit om du torskar på urintesten är svindlande många gånger större.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback