Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-12, 00:12
  #1
Medlem
caecos avatar
Hur står sig RAD-140 mot exempelvis Ligandrol (LGD-4033) eller Ostarine (MK-2866)? RAD-140 ska ge samma välmående som testosteron ger enligt diverse användare på andra forum samt hemsidor. Den ska även skydda och kunna krympa prostatan i samband med androgena steroider.

Citerat från "Den stora tråden om SARMS". Känner att det vore smidigt med en tråd för enskilda preparat dock. Är förvånad över hur lite det skrivs angående SARM:s när det ändå är relativt många som använder det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
RAD 140

I korthet: Potent SARM. Good for lean mass gains. Very suppressive but manageable in short cycles.

Dosering

Låg: 5mg

Mellan: 10mg

Hög: 30mg

Developed by Radius Health for treatment of muscle wasting disorders.

RAD140 had a greater anabolic effect than testosterone, but fewer androgenic side effects. When the researchers combined RAD140 and testosterone, RAD140 reinforced the anabolic effects of testosterone, but reduced the androgenic side effects of testosterone on the prostate. That might mean that RAD140 can make testosterone cycles more effective and safer.

Likely to be more suppressive than LGD. Has shown to have an anabolic/androgenic ratio of about 90:1 on rats. Anecdotal evidence suggests this is just as strong as LGD but a lot more suppressive.

Studier: (No human trials as of yet)

Design, Synthesis, and Preclinical Characterization of the Selective Androgen Receptor Modulator SARM RAD140 - http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4018048/

Vanliga bieffekter: Acne, hårförlust, Low Testosterone sides as suppression starts.

Ni som använt RAD-140 till en kur med testosteron, upplever ni att effekterna blir starkare i och med att det ska förstärka testosteronets anaboliska effekter? Har det någon påverkan på SHBG och därav det fria testosteronet?
Citera
2018-10-21, 02:36
  #2
Avstängd
Sarms generellt höjer effekten av aas, blir lite som 1+1=3
Citera
2018-10-24, 09:06
  #3
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Testat det ensamt gick upp ett par kilo muskler och ner typ 2% i bodyfat, käkat rätt cleant men mycket, ger dock inte samma effekt som the real deal men nöjd ändå.

Hur det är med testo vet jag tyvärr icke

Helt otrolig sexlust de första 3 veckorna dock
Citera
2018-10-25, 15:31
  #4
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Testat det ensamt gick upp ett par kilo muskler och ner typ 2% i bodyfat, käkat rätt cleant men mycket, ger dock inte samma effekt som the real deal men nöjd ändå.

Hur det är med testo vet jag tyvärr icke

Helt otrolig sexlust de första 3 veckorna dock
Låter ju lovande angående sexlusten, då jag antar att det fortsätter efter de tre veckorna om man har injicerar testo ändå. Har du testat LGD-4033 eller MK-2866 och kan jämföra gällande styrka och massa? Är lite intresserad av RAD-140 då jag läst en del om dess effekt där den potentierar testosteron. Lite rädd angående håravfallet då jag läst att detta är en av de få (om enda) som kan orsaka håravfall. Svårt att veta gällande bieffekter då SARMs utomlands ofta i själva verket består av prohormoner eller annat.
Citera
2018-10-25, 17:08
  #5
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Låter ju lovande angående sexlusten, då jag antar att det fortsätter efter de tre veckorna om man har injicerar testo ändå. Har du testat LGD-4033 eller MK-2866 och kan jämföra gällande styrka och massa? Är lite intresserad av RAD-140 då jag läst en del om dess effekt där den potentierar testosteron. Lite rädd angående håravfallet då jag läst att detta är en av de få (om enda) som kan orsaka håravfall. Svårt att veta gällande bieffekter då SARMs utomlands ofta i själva verket består av prohormoner eller annat.

Provat Ostarine detta är mycket bättre imo. I princip bieffektfritt bara väldigt lättirriterad men det varierar från person till person, köpte mitt från predatornutrition och gick igenom tullen enkelt och dessa grejer produceras av seriösa företag så skulle gissa på att det inte är massa annat skit i.
Citera
2018-10-25, 19:38
  #6
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Provat Ostarine detta är mycket bättre imo. I princip bieffektfritt bara väldigt lättirriterad men det varierar från person till person, köpte mitt från predatornutrition och gick igenom tullen enkelt och dessa grejer produceras av seriösa företag så skulle gissa på att det inte är massa annat skit i.
Har Ostarine hemma faktiskt, men har läst överallt att både RAD-140 och LGD-4033 ska ge mer styrka och massa.
Men vad körde du för dos på respektive preparat?
Citera
2018-10-26, 00:07
  #7
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Har Ostarine hemma faktiskt, men har läst överallt att både RAD-140 och LGD-4033 ska ge mer styrka och massa.
Men vad körde du för dos på respektive preparat?

Jag tyckte RAD140 var mycket bättre än Osta, har inga erfarenheter av några andra SARMS dock. 10mg om dagen alltså 2st 5mg caps. Ostarine var i flytande form oralt med spruta kommer inte alls ihåg dos var över 4 år sedan jag testade

Har heller inte rört riktiga steroider på över 5 år också ska tilläggas.
Citera
2018-11-05, 17:29
  #8
Medlem
lågdos testo + 20mg Rad140 nu, känns som det fungerar bra.
Citera
2018-11-05, 17:59
  #9
Medlem
Har inget direkt av värde att tillägga förutom att jag vill köra rad140 och lgd till nästa bulk, men då jag inte kört någon av dom innan känns det dumt att köra båda samtidigt. Kör med ostarine och s4 nu och är supernöjd än så länge. Skulle aldrig köpa sarms i kapslar dock, större risk för fake/pro hormone
Citera
2018-11-05, 18:22
  #10
Avstängd
bmomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stupidgoyim
Har inget direkt av värde att tillägga förutom att jag vill köra rad140 och lgd till nästa bulk, men då jag inte kört någon av dom innan känns det dumt att köra båda samtidigt. Kör med ostarine och s4 nu och är supernöjd än så länge. Skulle aldrig köpa sarms i kapslar dock, större risk för fake/pro hormone
Ja det stämmer, du har inget värde att tillägga förutom ett lustigt rykte gällande upptagning. Det spelar ingen roll om det är kapslat eller kommer i flytande form då allt intas oralt.

Hela grejen med "fake/prohormoner" är ett rykte som spridits på utländska forum efter att en stor artikel av sarmstore1 spridits där de själva sålde flytande. För att kringå lagarna för att kunna sälja SARMs i USA för "forskning" så var man även tvungen att sälja det i flytande form. Det finns heller inte någon labbanalys där ute som pekar på att någon fått prohormoner istället för SARMs och vad jag läst så är pro-hormoner dyrare då efterfrågan är lägre.

Gällande RAD-140 så låg jag på 30mg mellan den 9:e september till 10:e oktober. Effekten kom redan efter några enstaka dagar och även om låg på testo så kände det som jag hade slängt in en högandrogen i kuren då jag blev oerhört lättirriterad med en del sömnbesvär. Upplevde bättre fyllighet i musklerna och betydligt mer energi överlag.

När jag väl slutade med RAD-140 så återgick välmåendet till det normala.
Citera
2018-11-09, 19:36
  #11
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stupidgoyim
Har inget direkt av värde att tillägga förutom att jag vill köra rad140 och lgd till nästa bulk, men då jag inte kört någon av dom innan känns det dumt att köra båda samtidigt. Kör med ostarine och s4 nu och är supernöjd än så länge. Skulle aldrig köpa sarms i kapslar dock, större risk för fake/pro hormone
Varför skulle en substans inte vara aktiv i pulverform, men helt plötsligt bli aktiv när pulvret löses upp? Importera pulvret, sätt det i kapslar, lös upp det i en flaska, det spelar ingen roll som användaren ovan nämnde.

Citat:
Ursprungligen postat av bmoman
Hela grejen med "fake/prohormoner" är ett rykte som spridits på utländska forum efter att en stor artikel av sarmstore1 spridits där de själva sålde flytande. För att kringå lagarna för att kunna sälja SARMs i USA för "forskning" så var man även tvungen att sälja det i flytande form. Det finns heller inte någon labbanalys där ute som pekar på att någon fått prohormoner istället för SARMs och vad jag läst så är pro-hormoner dyrare då efterfrågan är lägre.


När jag väl slutade med RAD-140 så återgick välmåendet till det normala.
Det är alltså förklaringen till varför Dylan Gemelli alltid postar att allt som inte är i flytande form är fake/innehåller annat. Han är ju otroligt aktiv på sitt forum och andra ställen samt hänvisar alltid till vad jag antar är hans egna shop, alternativt något han får betalt för.
Citera
2022-04-24, 22:51
  #12
Medlem
GriegHeils avatar
Körde själv en kur av Rad 10mg + mk 677 20mg i 8 veckor. La på mig ungefär bara 3kg totalt. Va väldigt noga med kosten osv. Svårt att avgör om jag hade fått samma resultat utan. Körde sen en PCT av Clomiphene Citrate 12.5mg i 4 veckor. Kände mig lite hängig precis is slutet av dom 8 veckorna och första veckan av PCT men annars helt ok humör och allmänt kåt.

Nu såhär i efterhand vet inte om det va värt det. Inte sådär superimponerad om jag ska vara ärlig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback