Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-11, 17:57
  #337
Medlem
Jag tror vi slutar tråden här.

Jag vill inte ha era moralkakor.
Citera
2018-11-11, 21:42
  #338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det är Dora som har Garbo som avatar, jag känner henne rätt väl från andra trådar. Hon är rätt skön. Men kommentaren om att hon "nog ser ut som Garbo" är typisk för pluttigullstämningen som råder i den här tråden, där det mest handlar om att blogga om att "crushet" inte ville hänga med på AW, så nu är jag lite ledsen och behöver äta choklad.



Haha, whatever. Det skriver du bara för att slippa behöva tänka på de mindre smickrande sidorna i denna historia. Huruvida jag är fläckfri är sedan oviktigt.

Annars är det förstås uppenbart att den som tydligast beter sig illa här är mannen, försåvitt han verkligen flörtar lika ihärdigt som TS gör gällande. Har han flickvän ska han ge fan i att stöta på andra kvinnor. Att TS skulle vara en "slampa" är ditt ord.

Men även TS agerande är fel. Hon vet att han har tjej: därför bör hon ta ett steg bakåt. Det är ju förresten det du själv skriver: kanske dags för TS att "ligga lågt". Som andra redan har påtalat är risken dessutom stor att snubben kör med det här stuket för att boosta sitt eget ego. Han smickras av den uppmärksamhet han får, och ser ingen anledning att plötsligt börja uppträda ärligt gentemot henne.



Jo, jag har läst det. Men i senaste bloggposten från festen hette det att han nämnde sin "tjej" i en bisats. Vilket betyder "on". Vilket i sin tur betyder "back off" till TS. Sen kan hon köra igen när -- om -- det blir "off" igen.

Eller får hon ta och fråga honom om hur hans förhållande egentligen ser ut. You know, som en vuxen. Göra det tydligt att hon gillar honom, men att hon givetvis inte tänker stalka någon som avser stanna med sin nuvarande flickvän. Istället för att hänga på flashback och fråga gullepluttarna om hon kan våga använda ett hjärta i sin nästa "snap" till killen.

Det är för övrigt rätt genomskinligt att TS vet om det tveksamma i sitt eget beteende; annars hade hon knappast svarat så hurtfriskt om att tihi, sånt behöver väl inte jag tänka på! Bara sminket sitter, hihi! Vet man om att man stöter på en man med flickvän vet man också att man gör nått som inte är rätt, och det är föga övertygande när man stoltserar med att man inte bryr sig.

För övrigt är det mycket möjligt historien slutar lyckligt för TS. Kanske snubben gillar henne mer än tjejen. Men då måste han ges den tid han behöver för att komma till den insikten av sig själv, och inte av att TS hela tiden måste limma på honom. Hon får mycket gärna vara förälskad. Men för nu måste hon släppa honom, och sluta att hela tiden eftertrakta kontakt på sociala medier. Hon måste vänta tills mannen gör något. Som du själv skriver, hon bör ligga lågt.

Och också tänka över vad det är för behov hon känner som får henne att skriva ner varenda lilla detalj om detta på ett offentligt diskussionsforum.

TS har all rätt i världen att skriva vad hon vill på detta forum, det är verkligen inte du eller någon annan som bestämmer det. Väldigt tråkigt att tre feta svin hittade hit med sina illaluktande trynen och grisade ner allting på bara en kort sekund. Den sköna stämning som fick råda under avsaknaden av Flashbacks moraliserande helidioter och tillika oskulder är nu ett minne blott. Men TS kommer inte att skriva här mer och inte jag heller, så ni kan böka runt bäst ni vill här för ingen kommer läsa eran skit ändå. När ni svinat färdigt kan ni se er omkring i era unkna små ungkarlsbostäder och tråna efter den fina liljevita och oskuldsfulla kvinna som aldrig kommer sätta sin fot där. Ni vet inget om varken romantik eller moral.
Citera
2018-11-11, 22:18
  #339
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
TS har all rätt i världen att skriva vad hon vill på detta forum, det är verkligen inte du eller någon annan som bestämmer det. Väldigt tråkigt att tre feta svin hittade hit med sina illaluktande trynen och grisade ner allting på bara en kort sekund. Den sköna stämning som fick råda under avsaknaden av Flashbacks moraliserande helidioter och tillika oskulder är nu ett minne blott. Men TS kommer inte att skriva här mer och inte jag heller, så ni kan böka runt bäst ni vill här för ingen kommer läsa eran skit ändå. När ni svinat färdigt kan ni se er omkring i era unkna små ungkarlsbostäder och tråna efter den fina liljevita och oskuldsfulla kvinna som aldrig kommer sätta sin fot där. Ni vet inget om varken romantik eller moral.

Det här måste vara den mest patetiska tråd som finns på Flashback. Allt TS ville ha var ryggdunkningar och ett "You go girl" i sann feministisk anda och få tips på hur hon skulle paja hans förhållande och locka han till att vara otrogen. Och när vi då var några som skrev helt objektiva inlägg men fokuseringen på att ingen tänkte på killens flickvän och att han kanske faktiskt bara ser TS som en vän och att allt annat om eventuell flörtighet är fantasier av TS, då blir vill TS stänga tråden och vill inte ha våra moralkakor och du kallar oss för feta svin, helidioter, oskulder som inte vet något om romantik och moral.
Det här är ju humor och väldigt patetiskt att du sitter och skriver sådant.

Det är ju du och TS som inte vet något om moral.

Inser du dessutom att jag är kvinna?

När jag frågade TS vad killen säger och gör som hon tolkar som flörtigt så ville hon stänga tråden, vi kan alla då räkna ut att allt bara existerar i hennes fantasi och hon vill inte ta till sig minsta lilla som kan spräcka hennes bubbla över hennes tvivelaktiga beteende där hon försöker göra allt för att paja killen förhållande, där TS gör allt för att locka han att vara otrogen.

Jag menar, det är ju faktiskt credd till killen ifråga som inte har låtit sig lockas av TS när dom till och med har rest iväg tillsammans i jobbet men han har valt att gå till sitt hotellrum och sova. Han tog inte chansen till gratis sex som jag är övertygad om att TS skulle ge honom om han bara viftade med lillfingret. Så det borde få TS att inse att han inte är intresserad av henne, och inse att han älskar sin flickvän.

Det ni borde göra istället är att ta till er det vi skriver. Men ni kommer fortsätta sitta och PMa varandra med ryggdunkningar, "you go girl", girlpower och styrkekramar och spä på TS fantasier något som bara kommer att drabba killen som tråden handlar om och hans flickvän.

TS verkar vara 30-40 års åldern, men beter sig faktiskt som en 15 åring.
Det TS borde ha gjort var att fråga killen om han är tillsammans med tjejen och om han har känslor för den tjejen. Och hade han sagt att han har känslor för den andra tjejen så borde TS bara backa och sluta överanalysera och fantisera ihop allting.
Men hade han sagt att han inte hade känslor för den andra så skulle TS då berätta om att hon är intresserad av honom och sen ta det därifrån, om han då säger att han känner detsamma så kunde dom börja dejta.
Det är så vi vuxna personer gör.
Citera
2018-11-12, 00:16
  #340
Medlem
Demetrioss avatar
Till skillnad från vissa patetiska moralister vill jag bara betona 2 viktiga saker som man ska hålla i åtanke varje gång när man vill döma någon:

1. Ingen kan äga en annan människa därför låter orden "hans tjej", "min pojkvän" som bara skrattretande trams. Man kan ha många olika vänner av alla slags, innan man förlovat och gift sig till en annan. Om ni har glömt betydelsen av de här orden får ni gärna läsa på.
"Hon" kan inte vara " hans tjej " och äga han på nåt annat sätt än som hans fru. Men det är hon inte. Därför gäller det regel nr 2.

2. Allt är fair in krig and Love. Så länge kollegan inte är gift får TS göra allt hon vill för att fånga hans uppmärksamhet. Han är väl vuxen och kan själv ta an för sina handlingar. Må han även skapa en tråd på FB så vi ska diskutera hans problem med tillbörligt avseende.

Från första början var jag också ganska skeptisk men sen blev jag imponerad av TSs vilja att bli bättre för någons skull. Den som någonsin fått strida för sin kärlek förstår vad jag menar. Ingen har sagt att TS kommer att lyckas, men att försöka får hon gärna. Det var det som vi uppmuntrade henne till.
Citera
2018-11-12, 00:32
  #341
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Du kan väl tvinga hästen komma till floden men du kan inte tvinga den att dricka.

Enligt min uppfattning så står redan din häst mitt i floden men dricker dock inte. Du och jag växlade bara 2-3 inlägg men jag börjar nästan tycka om dig (må min kära flickvän förlåta mig) , hur kommer det sig att han fortfarande inte fattar??? Det är omöjligt!.

Hur gör en kvinna till för att intressera mannen?
Det finns ingenting att göra mer. Om du ställer honom mot väggen så börjar han blott hata och avsky dig. Så gör det inte, snälla.
Allt som behövs från en tjej om hon vill haffa en kille är att vara uppmärksam och svara positivt på hans minsta tecknen av erbjudande till något mer.
Vi måste vara de första som initierar förhållande (eller vi måste tro på det), allt annat ser vi som påhopp och en lek från er sida. Jag skulle aldrig svara seriöst på en tjejs flörtigt beteende därför att det upplevs som ett spel och åtlöje.

Ibland är vi jätteförsiktiga och säger inte direkt vad vi vill men ger många signaler till att vi vill mer. Du skulle aldrig missa dem. Då behöver ni bara svara positivt, tacka ja, vända inte bort blicken, osv, du vet. Det här samspelet jätteupskattas rejält. Och det är ett idealt flörtande som kan utveckas vidare.
Ja-ja, det gör du redan men jag vet inte riktigt vad du kan göra mer i din situation. Har inte sett segare och trögare kille förut om vi medger att du inte fantiserar. Det verkar helt enkelt som att han inte är intresserad. Men jag har uppväxt i ett annat land och kan ha fel i mina funderingar ang. just svenska killar. Lycka till i alla fall!
/Följer tråden med intresse/

Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Till skillnad från vissa patetiska moralister vill jag bara betona 2 viktiga saker som man ska hålla i åtanke varje gång när man vill döma någon:

1. Ingen kan äga en annan människa därför låter orden "hans tjej", "min pojkvän" som bara skrattretande trams. Man kan ha många olika vänner av alla slags, innan man förlovat och gift sig till en annan. Om ni har glömt betydelsen av de här orden får ni gärna läsa på.
"Hon" kan inte vara " hans tjej " och äga han på nåt annat sätt än som hans fru. Men det är hon inte. Därför gäller det regel nr 2.

2. Allt är fair in krig and Love. Så länge kollegan inte är gift får TS göra allt hon vill för att fånga hans uppmärksamhet. Han är väl vuxen och kan själv ta an för sina handlingar. Må han även skapa en tråd på FB så vi ska diskutera hans problem med tillbörligt avseende.

Från första början var jag också ganska skeptisk men sen blev jag imponerad av TSs vilja att bli bättre för någons skull. Den som någonsin fått strida för sin kärlek förstår vad jag menar. Ingen har sagt att TS kommer att lyckas, men att försöka får hon gärna. Det var det som vi uppmuntrade henne till.

Hahaha alltså du av alla ska väl ingen lyssna på, du är ju den patetiska killen med flickvän som börjar tycka om TS efter 2-3 inlägg så vi förstår precis varför du skriver som du gör just nu. För att du vill nästla dig in hos TS. Du har dessutom en helt snedvriden syn på förhållanden. Hur desperat är det inte att börja tycka om en person efter 2-3 inlägg. Det är inte normalt.

Vad är vitsen med att vara tillsammans med någon om man som du anser att man inte har några åtaganden gentemot den personen, utan att du anser att man måste gifta sig med personen för att den ska vara trogen mot en. Du är väl utlänning om jag inte minns fel utifrån det jag har läst i den här tråden? Det kanske förklarar din väldigt udda syn på förhållanden.

Haha vad exakt menar du med att TS försöker bli bättre för killens skull? När hon beställer tid för att bli sminkad av ett proffs för att hon tror att sminket ska göra så att killen börjar gilla henne?
TS försöker få killen att vara otrogen, hon försöker paja hans relation, vad du eller någon annan ifrån eran klubb av inbördes beundran skriver skiter jag fullkomligt i då erat resonemang är värdelöst.
Citera
2018-11-12, 12:52
  #342
Avstängd
Ettriktigtsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Hahaha alltså du av alla ska väl ingen lyssna på, du är ju den patetiska killen med flickvän som börjar tycka om TS efter 2-3 inlägg så vi förstår precis varför du skriver som du gör just nu. För att du vill nästla dig in hos TS. Du har dessutom en helt snedvriden syn på förhållanden. Hur desperat är det inte att börja tycka om en person efter 2-3 inlägg. Det är inte normalt.

Vad är vitsen med att vara tillsammans med någon om man som du anser att man inte har några åtaganden gentemot den personen, utan att du anser att man måste gifta sig med personen för att den ska vara trogen mot en. Du är väl utlänning om jag inte minns fel utifrån det jag har läst i den här tråden? Det kanske förklarar din väldigt udda syn på förhållanden.

Haha vad exakt menar du med att TS försöker bli bättre för killens skull? När hon beställer tid för att bli sminkad av ett proffs för att hon tror att sminket ska göra så att killen börjar gilla henne?
TS försöker få killen att vara otrogen, hon försöker paja hans relation, vad du eller någon annan ifrån eran klubb av inbördes beundran skriver skiter jag fullkomligt i då erat resonemang är värdelöst.

Här borta gör vi stående ovationer och dansar glädjedansen åt inlägg som dessa.

Klockan 17.00 idag ska vi stå upp i en halvtimme och göra vågen!

Hur försvarar du TS, att du som 30+ beter dig som en fjantig liten 15-åring? Skäms du inte?
__________________
Senast redigerad av Ettriktigtsvin 2018-11-12 kl. 12:55.
Citera
2018-11-12, 13:22
  #343
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Hahaha alltså du av alla ska väl ingen lyssna på, du är ju den patetiska killen med flickvän som börjar tycka om TS efter 2-3 inlägg så vi förstår precis varför du skriver som du gör just nu. För att du vill nästla dig in hos TS. Du har dessutom en helt snedvriden syn på förhållanden. Hur desperat är det inte att börja tycka om en person efter 2-3 inlägg. Det är inte normalt.

Vad är vitsen med att vara tillsammans med någon om man som du anser att man inte har några åtaganden gentemot den personen, utan att du anser att man måste gifta sig med personen för att den ska vara trogen mot en. Du är väl utlänning om jag inte minns fel utifrån det jag har läst i den här tråden? Det kanske förklarar din väldigt udda syn på förhållanden.

Haha vad exakt menar du med att TS försöker bli bättre för killens skull? När hon beställer tid för att bli sminkad av ett proffs för att hon tror att sminket ska göra så att killen börjar gilla henne?
TS försöker få killen att vara otrogen, hon försöker paja hans relation, vad du eller någon annan ifrån eran klubb av inbördes beundran skriver skiter jag fullkomligt i då erat resonemang är värdelöst.
Du blev kanske rätt rasande när du postade ditt vassa inlägg med personliga anklagelser men jag är inte angelägen att tjafsa utan är rätt intresserad att bena upp denna lilla kulturkrock vad gäller dina föreställningar kring relationer.
För det första skulle det inte skada om du inte förutsatte något som fakta fast det inte är bekräftat alls.
Vi vet inget om kollegas relationer förutom det som TS berättat för oss. On-Off relationer är något som jag anser vara rätt svåra, tömmande och även skadliga för båda 2, som inte håller i längden.
För det andra handlar tråden inte om mig. Du vet heller ingenting om mig förutom att svenska inte är mitt modersmål som är svårt att dölja. Men att påstå att jag är patetiskt desperat ? jo tjena Du känner kanske andra genom dig själv. T.o.m. barn kunde förstå att det där "börjar (nästan) tycka om" var en metafor som jag skrev enkom för att betona kontexten (huruvida killen liksom inte fattar). Visa inte dig dummare än du är.

Jag förstår väl att jag tillhör lite annan kultur där man kan gilla eller tycka om den andra (eller ett sätt på vilket personen uttrycker sig) utan att tänka att ha sex med denne. Tack o lov finns det 2 olika ord i svenska "tycka om" och "älska".
Men det verkar som något obegripligt för dig? Kanske därför har en man och en kvinna i Sverige ingenting att säga till varandra ifall man inte betraktar den andra som ett sexuellt objekt och ett knull går oftast före man hinner känna till varandras namn?

Nej, definitivt inte vill jag uppskatta den relations-modell där partnerna inte vill ta ansvar för sin make/maka under hela sitt liv utan vill ha frihet att göra slut när de vill , men samtidigt förväntar de sig att de andra skulle uppskatta deras on-off rättighet att äga den andra människan vilken de inte värdesätter de själva.
Sverige är väl inte direkt världens förebild vad gäller lyckliga familjeliv och starka passionerade relationer. Istället är landet ökänt pga ordet "sambo" vilkets direktöversättning har tämligen nedsättande eller minst lustig betydelse i några andra språk.

Men slutar vi här med OffT och jag tackar dig för den möjligheten att diskutera, argumentera och givetvis öva språket. Hoppas att du förstått mig rätt.
Som ett svar på en fråga i rubriken är vi kanske överens om att allt pekar på att kollegan inte är intresserad av att utveckla något vidare just nu fastän han antagligen tycker om TS på sätt och vis.
Kan det leda till något mer med TS ,eller reparerar han sitt on-off förhållande och äntligen gifter "sin tjej"...? det får vi väl se.
__________________
Senast redigerad av Demetrios 2018-11-12 kl. 13:28. Anledning: oj, dubbelcitat på dubbelpost av Scarlettstorm
Citera
2018-11-13, 21:45
  #344
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Ok så TS är bitter över att ha fått ”tough love” och råd om att hålla fingrarna väck från sin upptagne arbetskamrat?
Ingen moralpredikan men det är säkert bäst för alla att du lägger ner fast det gör ont för stunden.
Citera
2018-11-14, 21:33
  #345
Medlem
rytaris avatar
Uppdatering? hur har det gått?
Citera
2018-11-19, 08:27
  #346
Medlem
Centriolen, för oss som tycker han får sköta sitt eget med sin on/ off relation, hur gick helgen?
Citera
2018-12-04, 15:10
  #347
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
"nydanande"?

Nej, du "behöver" dem inte eftersom du vill vara kvar i illusionen av att ditt agerande är korrekt trots att du innerst inne vet att så inte är fallet. Du vet själv att det du gör är fel. Men du skriver hellre sida efter sida med detaljrapporter om din "crush" och hoppas att du ska få "styrkekramar" från sentimentalister som intalar sig att du ser ut som Greta Garbo. Har du nånsin tänkt på tjejen?

Fine att det var "hans beslut" att inte ta med sin flickvän. Men du skulle frågat honom om henne när han tog upp henne. Och du ska inte lägga armen om någon som är upptagen med en annan kvinna. Eller ha lång ögonkontakt med honom, eller ge honom långa kramar. Eller skicka en massa sms och chat och grejer. Du måste vänta med allt sånt tills han eventuellt gjort slut med denna kvinna, vilket du inte vet om det någonsin kommer ske.

Att han måhända flirtar med dig spelar ingen roll. Du visar dig konstant mottaglig för sådant, vilket du inte borde göra. Han agerar fel, och du uppmuntrar honom i det, vilket inte är schysst.

Tycker du själv att det är ok att stöta på någon som man vet är upptagen? Som du vet har en flickvän?

Släpp honom tills han eventuellt tagit ett beslut om hans nuvarande och enda förhållande.

Håller inte med alls, livet är för kort för att avstå en person man älskar bara för att man är rädd för att deras nuvarande ska bli sårad, i krig o kärlek är allt tillåtet, det enda jag aldrig skulle göra är att stöta på en väns kvinna annars har jag inga som helst skrupler med att bräda folk, om jag förtjänar henne bättre så varför avstå?

När jag var ung och oerfaren så hade jag nog hållit mig tillbaka och tänkt att det är "fel" att stöta på nån som är upptagen, kan meddela att jag enbart ångrar det, speciellt ett fall där jag var dökär och jag vet att jag kunde fått henne ångrar jag bittert än idag, mitt råd till unga är att ge fan i vad alla andra tycker förutom om det är att försöka med sina bästa vänners/väninnor respektive, så gör bara avskum, annars är det helt fritt fram
__________________
Senast redigerad av rytari 2018-12-04 kl. 15:15.
Citera
2018-12-04, 16:54
  #348
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
När jag var ung och oerfaren så hade jag nog hållit mig tillbaka och tänkt att det är "fel" att stöta på nån som är upptagen, kan meddela att jag enbart ångrar det, speciellt ett fall där jag var dökär och jag vet att jag kunde fått henne ångrar jag bittert än idag, mitt råd till unga är att ge fan i vad alla andra tycker förutom om det är att försöka med sina bästa vänners/väninnor respektive, så gör bara avskum, annars är det helt fritt fram

Exakt.

Och för att ta det i fotbolls termer.

"Man ångrar bara de skott man inte tog".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback