Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 22:15
  #1
Medlem
Hej,

Som rubriker lyder har jag nyligen köpt en iPhone-laddare som är inköpt på Elgiganten, dock har jag brutit upp förpackning. Allt är som nytt, och kartongen i sig är väll helt oskadd, går dock inte sätta tillbaka plastflikarna och allt som ska ingå då jag kasta dem.
Men allt är annat är oanvänt.

Har kvitto och inköpt idag.
Kan jag få tillbaka pengarna om jag lämnar tillbaka dem?
Citera
2018-10-11, 22:36
  #2
Medlem
jiZZeds avatar
Då dit och testa. Detta är inte elgigantens support utan flashback.

För att ge dig det svaret jag kan så säger jag att det borde inte vara något större problem men förvänta dig ändå ett nej pga att hela förpackningen inte finns kvar.
Citera
2018-10-11, 22:50
  #3
Medlem
https://www.elgiganten.se/cms/elgiga...FcIEGQodPvECdg

Bara att läsa eller ring till dem
Citera
2018-10-11, 22:52
  #4
Medlem
Orkar du läsa själv?

https://www.elgiganten.se/cms/elgiga...pa-elgiganten/

Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Hej,

Som rubriker lyder har jag nyligen köpt en iPhone-laddare som är inköpt på Elgiganten, dock har jag brutit upp förpackning. Allt är som nytt, och kartongen i sig är väll helt oskadd, går dock inte sätta tillbaka plastflikarna och allt som ska ingå då jag kasta dem.
Men allt är annat är oanvänt.

Har kvitto och inköpt idag.
Kan jag få tillbaka pengarna om jag lämnar tillbaka dem?
Citera
2018-10-12, 00:26
  #5
Medlem
shapeuporslipouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Kan jag få tillbaka pengarna om jag lämnar tillbaka dem?

Rent juridiskt har du ingen möjlighet att häva köpet.
Citera
2018-10-12, 20:15
  #6
Medlem
Emerains avatar
Rubrik ändrad från "ändrad från "iPhone-laddare inköpt på Elgiganten, dock har förpackning brutet upp"" till "[ Köpt iphone-laddare, kan jag lämna tillbaka den? / mod ]"

/Mod
Citera
2018-10-12, 20:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shapeuporslipout
Rent juridiskt har du ingen möjlighet att häva köpet.

Gick till Elgiganten idag, kunde ej häva köpet då personen vid disken menade att kartongen måste vara helt obruten för att man för det första taget få återbetalning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback