Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 22:10
  #1
Medlem
... vad jag anser vara indcier, åtminstone. Ett ansikte som fångas här och där på bild, och inga droger är inblandade. Jag undrar om man får starta en tråd för att få tag på en trovärdig bedömare, som bekräftar/dementerar det jag sett.

Ett stort problem är att jag inte uppfattar dessa ansikten med blotta ögat, utan bara på webkameran. Och den börjar alltid lagga och bilden blir rödare när jag känner saker i kroppen. Som att något är på väg. Och webkameran har själv lyckats pausa sig själv upprepade gånger och hoppat över vissa sekvenser. Och jag kan inte bevisa att det inte är jag, men vad skulle incitamenten vara för att spamma pause och record för att Flashbacks spökelit ska tro mig?

Någon sådan har jag inte.

Varför webkamera? För att jag inte har mobil med SD-kort. Jag lånade min brors telefon en kväll och fick in en röst som bekräftades av in bror, och som inte kom från mig - som var ensam i rummet. Personen i fråga har läst 90 poäng filosofi på universitet, och "wow vad coolt", nej, men han är extremt kritisk till all form av fakta om den inte upprepats hundra gånger om och gett samma resultat oberoende av alla faktorer som kan påverka (ungefär). Hans enda kommentar var "Jag tyckte inte det lät som svenska - nähä, så det är lunch så länge demonerna som är ute efter mig (just nu bara till hälften ironi) inte pratar svenska? När jag googlade på övernaturligt så dök förklaringen "det som inte kan förklaras vetenskapligt", och rimligtvis försöker jag via någon slags vetenskap (empiri) ta reda på vad fan det är som händer och låter.

Tillåtet?

Konstiga ljud, som när jag filmade upp för vindstrappen och det kom steg nedåt (och jag kände ett tryck mot mig) - åtminstone ljud som påminde om steg.

Och min dator är splitterny och laggar aldrig annars. Men när jag ser någon....ting, så börjar webkameran brusa så kraftigt att man inte kan ursklija vad som är vad.

Och tråden är oavsett inte off topic för: OM detta är övernaturliga väsen, bör jag låta bli att försöka fånga dem på film, och visa online.

En fysisk omöjlighet: jag filmar alltså med webcameran. Åh herregud. 4 filmer försvann av sig själva! Från min dator, och prt-screenen jag tog manipulerades. Kom med en lögndetektor så får ni se mitt ärliga svar på att jag hade datorn vänd mot mig på ursprungsfilmen, när jag tryckte prt screen.

Kan dock ej vara hög IQ på dessa varelser, då de glömde photoshoppa mitt huvud riktat mot datorn i bilden, utan bibehöll det som jag hade det i verkligheten. Jag begriper självfallet att detta inte ens är en indicie. Figuren i bakgrunden lyckades dock (lampan i rummet hänger närmare väggen än mig) photoshoppa min arm.. men varför lät han sin egen skugga vara kvar? Det känns mer relevant.

Fotot längst upp i hörnets bild påminner inte om något som liknar det som syns i bilden.




Har jag psykos eller vad ska jag göra?

Titta fort för den försvinner live för mig i alla fall: bild strax,/url]

Eftersom denna fråga primärt rör vad jag bör ta mig till, så startar jag en egen tråd.


EDIT: jag är nog dum inte helt dum i huvudet i alla fall... men nästan, för angående spegeln så är den inte direkt jättefräsch, men även underdelen av bilden, är även underdelen av bilden totalt fel i jämförelse med verkligheten. dessutom hänger den
__________________
Senast redigerad av Beulenpest 2018-10-11 kl. 22:15.
Citera
2018-10-11, 22:45
  #2
Medlem
Försökte lägga till trademark..gick sådär men vad är skuggan? vid väggen och på datorn? Borde lagt detta i fysik-forumet... tror jag.

https://cdn-02.anonfile.com/AdI0Q4id...s%20aller2.png
Citera
2018-10-12, 00:16
  #3
Medlem
Sov till att börja med. Det löser det mesta.
Citera
2018-10-12, 01:39
  #4
Medlem
Du har inte psykos till att börja med. Men sluta ödsla energi på dessa.

Jag har varit med om samma sits som dig. Fast jag och min polare såg en av dessa med blotta ögat tillsammans. Den satt bredvid mig och sträckte fram sina äckliga långa, krokiga, gråa och rynkiga fingrar mot mig. Då flippade jag ur och började kastade skit på den (kuddar och filtar haha). Då försvann den på en gång, men den fortsatte göra ljud (klickande ljud precis som i filmen Hereditary). Men jag slutade vara rädd och lade ingen energi på den. Nu händer det inget särskilt här hemma. Det vi har med att göra enligt mig är riktigt onda varelser (demoner om man vill uttrycka sig så).

Du säger själv att de inte har högt IQ, då är Aliens uteslutat. Om de nu inte har hög IQ så har du ingenting att lära dig från dessa varelser, så ser ingen poäng med att ödsla energi på dessa. Ju mer energi du lägger på dessa desto mer skrämmer de upp dig, de njuter av det som fan. Det är en ond cirkel.
Bara du kan bryta denna onda cirkel.

Vill du höra mer eller behöver hjälp så PMA mig gärna!

Ps. Du har inte psykos utan dessa spelar ett spratt med ditt psyke så att man blir knäpp och galen. Det är verkligt men ändå inte.
Citera
2018-10-12, 03:11
  #5
Medlem
Jag vet inte vad du tycker dig se i bilden du länkar till, men mitt råd är att du sätter en bit isoleringstejp över din webbkamera! Om det utestänger demoner eller aliens vet jag inte, men det hindrar åtminstone Storebror från att se dig!
Citera
2018-10-17, 17:09
  #6
Medlem
Jag har spelat in en del filmer här, och vid ett tillfälle sade en mansröst något, ur tomma intet. Tyvärr raderade sig just den filmen. Men jag har fått med skumma grejer på film.... Men sedan mansrösten (och den bekräftades av en garanterat icke-psykotisk individ) har jag funderat på:

Låt anta att premissen "här finns övernaturliga figurer" stämmer. Samtidigt har jag bott här i 8 månader nu och ingen skada skedd. De har alltså inte velat mig illa.

Men om jag börjar psyka dem med att sprida filmer (man ser inget tydligt, och jag är inte troende men har bett gud att det ska vara webkameran som spökar och inget annat) - kan de bli ondsinta då?


Hade jag läst någon skriva detta hade jag gapflabbat och föreslagit att personen tar sig en tur till St Görans psykakut, så jag förstår verkligen hur detta framstår, men jag måste ändå fråga. Om dessa varelser nu finns så har de tagit det chill rätt länge.

Har även ett filmklipp på när jag öppnar dörren till vinden (en trappa rakt upp) och man hör något som påminner om fotsteg som kommer mot kameran/mig. Detta hörde (och, upplevde jag, kände) jag när jag spelade in också så stängde dörren snabbt som attan.


Vad bör jag göra? Måste klippa bort delen i filmerna där man ser mitt ansikte bara, om jag ska lägga upp dem.



Har även fått in viskningar men det (och mansrösten, kommer jag på) kan jag ju ha lagt dit själv.

Däremot så är det svårare att fejka att jag riktar kameran mot suddiga...områden, och så håller dörren på att slå igen sig själv (vilket endast sker när fönster/dörrrar öppnas eller stängs, vilket garanterat inte skedde nyss).
__________________
Senast redigerad av Beulenpest 2018-10-17 kl. 17:12.
Citera
2018-10-18, 10:29
  #7
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beulenpest
... vad jag anser vara indcier, åtminstone. Ett ansikte som fångas här och där på bild, och inga droger är inblandade. Jag undrar om man får starta en tråd för att få tag på en trovärdig bedömare, som bekräftar/dementerar det jag sett.

Ett stort problem är att jag inte uppfattar dessa ansikten med blotta ögat, utan bara på webkameran. Och den börjar alltid lagga och bilden blir rödare när jag känner saker i kroppen. Som att något är på väg. Och webkameran har själv lyckats pausa sig själv upprepade gånger och hoppat över vissa sekvenser. Och jag kan inte bevisa att det inte är jag, men vad skulle incitamenten vara för att spamma pause och record för att Flashbacks spökelit ska tro mig?

Någon sådan har jag inte.

Varför webkamera? För att jag inte har mobil med SD-kort. Jag lånade min brors telefon en kväll och fick in en röst som bekräftades av in bror, och som inte kom från mig - som var ensam i rummet. Personen i fråga har läst 90 poäng filosofi på universitet, och "wow vad coolt", nej, men han är extremt kritisk till all form av fakta om den inte upprepats hundra gånger om och gett samma resultat oberoende av alla faktorer som kan påverka (ungefär). Hans enda kommentar var "Jag tyckte inte det lät som svenska - nähä, så det är lunch så länge demonerna som är ute efter mig (just nu bara till hälften ironi) inte pratar svenska? När jag googlade på övernaturligt så dök förklaringen "det som inte kan förklaras vetenskapligt", och rimligtvis försöker jag via någon slags vetenskap (empiri) ta reda på vad fan det är som händer och låter.

Tillåtet?

Konstiga ljud, som när jag filmade upp för vindstrappen och det kom steg nedåt (och jag kände ett tryck mot mig) - åtminstone ljud som påminde om steg.

Och min dator är splitterny och laggar aldrig annars. Men när jag ser någon....ting, så börjar webkameran brusa så kraftigt att man inte kan ursklija vad som är vad.

Och tråden är oavsett inte off topic för: OM detta är övernaturliga väsen, bör jag låta bli att försöka fånga dem på film, och visa online.

En fysisk omöjlighet: jag filmar alltså med webcameran. Åh herregud. 4 filmer försvann av sig själva! Från min dator, och prt-screenen jag tog manipulerades. Kom med en lögndetektor så får ni se mitt ärliga svar på att jag hade datorn vänd mot mig på ursprungsfilmen, när jag tryckte prt screen.

Kan dock ej vara hög IQ på dessa varelser, då de glömde photoshoppa mitt huvud riktat mot datorn i bilden, utan bibehöll det som jag hade det i verkligheten. Jag begriper självfallet att detta inte ens är en indicie. Figuren i bakgrunden lyckades dock (lampan i rummet hänger närmare väggen än mig) photoshoppa min arm.. men varför lät han sin egen skugga vara kvar? Det känns mer relevant.

Fotot längst upp i hörnets bild påminner inte om något som liknar det som syns i bilden.




Har jag psykos eller vad ska jag göra?

Titta fort för den försvinner live för mig i alla fall: bild strax,/url]

Eftersom denna fråga primärt rör vad jag bör ta mig till, så startar jag en egen tråd.


EDIT: jag är nog dum inte helt dum i huvudet i alla fall... men nästan, för angående spegeln så är den inte direkt jättefräsch, men även underdelen av bilden, är även underdelen av bilden totalt fel i jämförelse med verkligheten. dessutom hänger den

Är det demonen som gjort att du misshandlar svenska språket?
Citera
2018-10-22, 00:04
  #8
Medlem
Vet inte vad jag ska fokusera på... han som sitter framför datorn och ser obehaglig ut?

Ser ut som en vanlig gamer hehe.
Citera
2018-10-22, 00:44
  #9
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beulenpest
Konstiga ljud, som när jag filmade upp för vindstrappen och det kom steg nedåt (och jag kände ett tryck mot mig) - åtminstone ljud som påminde om steg.

Posta videon är du snäll.
Citera
2018-10-26, 09:31
  #10
Medlem
Jag håller på att leta, och har hittat underliga ljud när jag sitter helt still och en person sover. Det är dunkande ljud, och ett dovt...morrande,som en kurrande mage, snabt. Problemet är bara att filmerna är ganska utlämnande, så jag undrar om det finns någon trovärdig person i det här forumet jag kan skicka filmerna til?

Rekommendationer?


Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Posta videon är du snäll.
Jag ska bara hitta den. Dessa filmer som faktiskt visar något har dock en tendens att försvinna. Jag och en filosof (hah) kan ta lögndetektortest på att en röst hördes på inspelningen (som försvann). Och jag har inga som helst incitament att trolla om detta.

Kan du bara ärligt svara (jag antar, eller är ordentligt jävla säker på att du inte tror på tomtar och knytt och troll, eller ... odöda eller vad för ... tingestar som jag misstänker härjar där jag bor) följande: om dessa påhitt faktiskt skulle finnas (helt hypotetiskt), skulle de bli förbannade om jag lade upp filmer då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback