Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 17:12
  #1
Medlem
Google släppte häromdagen nyheten om att man kommer släppa en svensk version 24 Oktober.

Jag surfade in på inet.se och där fanns det redan att beställa, så jag chattade med dom och de påstod att man inte behöver köpa en svensk version av Google Home utan det enda man behöver göra är att gå in på Google Home appen och ändra språk. Dom påstod också att man redan nu kan ändra det om man har iOS, och att blir tillgängligt till Android först 24 Oktober.

Så stämmer det verkligen att jag redan nu kan köpa en vanlig Google Home och sen bara ändra inställningar med hjälp av min iPhone? Enligt dom så var det den informationen de hade men jag tänkte bara dubbelkolla med er.

https://www.inet.se/produkt/6608296/...gaAuw4EALw_wcB
__________________
Senast redigerad av hewrgubbe 2018-10-11 kl. 17:32.
Citera
2018-10-11, 17:38
  #2
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Jag menar denna: https://www.inet.se/produkt/6608296/...gaAuw4EALw_wcB
Jadå, den finns med svenska sedan några dagar: https://store.google.com/product/google_home_mini
Edit: Leveranserna har visst inte riktigt kommit igång ännu.
__________________
Senast redigerad av constant 2018-10-11 kl. 17:43.
Citera
2018-10-11, 19:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jadå, den finns med svenska sedan några dagar: https://store.google.com/product/google_home_mini
Edit: Leveranserna har visst inte riktigt kommit igång ännu.

Ja men tydligen så går det ju att ändra om sin nuvarande Google Home till svenska bara, verkar inte som att man måste köpa en svensk version.
Citera
2018-10-11, 19:18
  #4
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Ja men tydligen så går det ju att ändra om sin nuvarande Google Home till svenska bara, verkar inte som att man måste köpa en svensk version.
Läste uppenbart inte din fråga ordentligt innan jag svarade. Sorry.

Har tyvärr ingen koll på om man kan ändra befintliga smarta Googlehögtalare till svenska. Tycker dock det skulle vara konstigt om det inte gick.
Citera
2018-10-12, 00:04
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Det är klart att den kommer behärska Svenska, vi är ju rätt dåliga på Engelsk uttal, ingen apparat förstår iaf mig...
Citera
2018-10-13, 11:53
  #6
Medlem
NiV3Rts avatar
Lyckas inte styra mina lampor med google home vilket är konstigt med tanke på att det fungerar utmärkt med assistant i min mobil.
Citera
2018-10-14, 23:31
  #7
Medlem
Jag har en ca ett år gammal gråimporterad Google Home Mini som numera pratar flytande svenska. Så ja, det är bara att ändra språk i appen.
Citera
2018-11-27, 21:25
  #8
Medlem
KenJontes avatar
Hallihallå. Införskaffade mig Google home för någon vecka sedan. Men jag får det inte att funka med röststyrning till chromecasten så får sköta allt manuellt via homeappen. Jag har konfigurerat och resetat både home och cromecast men det vill sig inte. Vet inte hur jag skall göra hoppas någon kan hjälpa mig.
Citera
2019-01-06, 12:12
  #9
Moderator
fredrik686s avatar
Telefoni: allmänna diskussioner --> Övrig hemelektronik
/Moderator
Citera
2019-01-28, 07:37
  #10
Medlem
Brainmydamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenJonte
Hallihallå. Införskaffade mig Google home för någon vecka sedan. Men jag får det inte att funka med röststyrning till chromecasten så får sköta allt manuellt via homeappen. Jag har konfigurerat och resetat både home och cromecast men det vill sig inte. Vet inte hur jag skall göra hoppas någon kan hjälpa mig.
Har du kopplat chromecasten så att den får ström från väggen? Sedan måste man ibland gå in på inställningar i tv:n så att chromecasten kan starta och stänga av tv:n. Inte hemma nu men du kan nog få ett mer utförligt svar här eller googla dig fram vettja!
Citera
2019-01-28, 07:40
  #11
Medlem
Brainmydamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Lyckas inte styra mina lampor med google home vilket är konstigt med tanke på att det fungerar utmärkt med assistant i min mobil.
Jag använder frasen: ställ in (lampans namn) på 30% tex. Funkar alltid men att styra lampor är inte lika lätt som att styra musik, bildmedia etc.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback