Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 11:57
  #1
Medlem
Methoxetamines avatar
Jag sitter i en knepig situation. Har elvanse-medicinering mot min ADHD vilket hjälper mig fungera. Men samtidigt så gör det att drogtester inte detekterar om jag tar amfetamin eller inte, det här går min missbrukarhjärna igång på, då den söker sig möjligheter att missbruka utan konsekvenser.

Men samtidigt påverkar det min plånbok, vilket är ett problem. Jag vill ha koll på min ekonomi. Jag behöver spara pengar. Det går inte när jag köper amfetamin hit och dit så fort jag har pengar över. Slutar alltid med att jag har knapert i slutet av månaden, då tar jag inga droger alls, men lever osunt då jag ej har råd med vettig mat och näring eller de där träningsskorna som jag verkligen behöver..

Får mycket hjälp och stöd ekonomiskt av närstående, vilket jag är tacksam över, men samtidigt känner att jag ej vill leva på det viset. Skulden går uppåt (dock ej så mycket som jag trott förut, vet nu att allt-som-allt ligger det på 10k ca, men då är det behandlingsavgifter inkluderade på tot 6k ~ som jag fick betala tyvärr).

Saker rullar ändå på rätt bra, jag är på väg tillbaka till arbete, jobb osv. Jag vill egentligen börja idag, men saker tar tid och det enda jag kan göra för tillfället för att underlätta är att få kontroll över min ekonomi. Den 18e ska jag med min god man till banken och se över min ekonomiska situation. Jag är säker på att jag behöver ha bättre koll och översikt på hur pengar-läget ser ut för att hushålla med pengarna. Så det kommer säkerligen hjälpa en hel del.

Men det här med amfetamin och elvanse är något jag måste ha hjälp med, men vem ska jag prata med? Myndigheter får ej få reda på mitt problem, speciellt inte psykiatrin, då drar de in eller byter min medicin, som är skitviktig!! Utan den funkar ingenting.. Om socialen får reda på det så får jag kanske svårt att få jobb, och det är också viktigt!

Kan någon hitta en öm punkt i min överlevnadsstrategi för fortsatt missbruk av A, jag behöver gillra en fälla så det ej finns den möjligheten mer. Eller ge mig något förslag som kan hjälpa mig, utan att ge mig problem att etablera mig i arbetsmarknaden.
2018-10-11, 11:57
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Ingen rehabfråga, tråden låses./mod
2018-10-11, 15:51
  #3
Medlem
Kalkon77s avatar
Känns mer som att du är tjackad och snear lite just nu i stunden. Lägg undan pengarna du får över på ett sparkonto som du inte rör istället för lösa tjack. Enkel lösning
2018-10-11, 16:36
  #4
Medlem
Methoxetamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Känns mer som att du är tjackad och snear lite just nu i stunden. Lägg undan pengarna du får över på ett sparkonto som du inte rör istället för lösa tjack. Enkel lösning
Försäkrar dig om att jag är nykter och var när jag skrev inlägget. Förutom min elvanse-medicin som jag tar dagligen så är jag 100% fri från narkotikum. Möjligt att jag överdramatiserat lite då jag skrev tråden.

Det här med sparkonto, är det pengar man kan röra eller hur som eller? Eller är det låsta pengar av något slag? Grejen är att om de är fria, så rör jag dom, är dom spärrade, så hur hjälper det mig när jag verkligen, verkligen behöver dom?
2018-10-15, 01:00
  #5
Medlem
Hebrs avatar
Skulle det fungera att du tar kontakt med beroenderådgivningen och helt enkelt säger att du vill lämna prover kontinuerligt? Du behöver ju liksom inte nämna att det är amfetamin primärt som är problemet.
2018-11-04, 11:45
  #6
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methoxetamine
Försäkrar dig om att jag är nykter och var när jag skrev inlägget. Förutom min elvanse-medicin som jag tar dagligen så är jag 100% fri från narkotikum. Möjligt att jag överdramatiserat lite då jag skrev tråden.

Det här med sparkonto, är det pengar man kan röra eller hur som eller? Eller är det låsta pengar av något slag? Grejen är att om de är fria, så rör jag dom, är dom spärrade, så hur hjälper det mig när jag verkligen, verkligen behöver dom?

Gör en stående överföring till någon du litar på, varje månad när slantarna trillar in. Som kan stå emot om du tjatar och vill ha dina cash på en gång, t ex nån förälder el. syskon. Du kan säga du har haft problem med spel.
2018-11-04, 11:51
  #7
Medlem
Saruman87s avatar
F.ö så mår jag typ lika fint på 70mg elvanse som på 0.2-0.3g tjack. Hade gärna bytt 10g tjack mot en burk 70mg elvanse haha

Så min poäng är att det kvittar om man tar Elvanse el tjack för att må bra, för det e ju samma skit.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback