Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 11:40
  #1
Medlem
Och varför har de gjort om detta fina Café ? Ni vet hur barn är på matställen. Det är inget fel på småbarn och barn . Det är fel på vuxna som inte tydligen vet hur de skall lära barn att uppföra sig och ändå ha det roligt. Att inte varken de stackars lokalvårdarna och personalen protesterar mot sin arbetsmiljö. Måste man tvunget ha med sina små, ska det finnas en avskild vrå där de barn som faktiskt stör , kan vara och andra få lite lugn och ro. Särskilt pensionärer och handikappade, som ser fram emot en kaffestund på Cafe' Paus.
Tack på förhand !
Citera
2018-10-11, 12:17
  #2
Medlem
Luriosans avatar
Vänta lite. Café Paus är väl ett kafé som ligger inne på Ica Maxi, Flygstaden i Halmstad? Du vill alltså ha en lugn stund på Ica Maxi?

Om du nu vill ha en lugn stund kan du uppsöka ett riktigt kafé inne i Halmstad. Men där finns säkerligen också ungar som förpestar din vardag. Min rekommendation är att du stannar hemma och fikar. Från ditt eget hem kan du i alla fall porta dessa ouppfostrade barn.
Citera
2018-10-11, 18:21
  #3
Medlem
Min och många andras rekommendation är att de gör en barnhörna. De har detta på andra ställen.
Citera
2018-10-11, 20:08
  #4
Medlem
En mysig stund på ICA Maxi är väl som att ha en romantisk middag på Donken
Citera
2018-10-11, 20:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Och varför har de gjort om detta fina Café ?

Fina café? När jag läste detta trodde jag det handlade om något klassiskt konditori som Hollandia i Malmö, Fahlmans i Helsingborg, Holmgrens i Kalmar osv.

Men vi pratar om kaféhörnan på ett ICA Maxi?
Citera
2018-10-12, 00:58
  #6
Medlem
Problemet är att föräldrarna inte klarar av de barn som stör för mycket, inget annat. Invandrarnas barn är för det mesta lugna, hur kommer det sig ? Varför hånar ni som gör det ?
Citera
2018-10-13, 13:19
  #7
Medlem
Luriosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Problemet är att föräldrarna inte klarar av de barn som stör för mycket, inget annat. Invandrarnas barn är för det mesta lugna, hur kommer det sig ? Varför hånar ni som gör det ?
Problemet är att du vill ha en lugn stund på Ica Maxi. Besök riktiga konditori så får du se på mer civiliserade människor med barn.

Vad har invandrare med saken att göra?
Citera
2018-10-13, 18:45
  #8
Medlem
Jo, invandrares småbarn stör inte mycket, jag vet fler som upptäckt detta. De bryr sig väl mer om sina barn när de är små. Varför ska jag gå till annat Café ? Jag går där jag tycker det är bra. Det är bara detta onödiga som inte fungerar där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback