Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-16, 17:46
  #13
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Inget språk är skit, bara barnsligt och obildat att säga så.
Inte ens lågnivå språken är dåliga.. de togs fram för sina syften, för processindustrin och tunga binära operationer finns inget mer effektivt än de gamla assemble scripten.
JS som du pratar så varmt om är rent ut sagt värdelös i jämnförelse, ska vi vara ärliga så är det bara en krympling när det gäller omfång jämtemot fullständiga språk.. den har en bra sak för sig och det är asymmetrin, men utöver det så finns goda skäl varför den bara har status som "script" språk.

Du snackar om hur barnsligt och obildat det är att säga så som skribenten gjorde, men i samma stycke väljer du ändå att kalla ett annat språk för värdelöst och så vidare. Hur tänkte du där?
Citera
2018-10-18, 13:47
  #14
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Du snackar om hur barnsligt och obildat det är att säga så som skribenten gjorde, men i samma stycke väljer du ändå att kalla ett annat språk för värdelöst och så vidare. Hur tänkte du där?

Att du ska läsa lite bättre.. skrev ’i jämnförelse med’

JS jobbar vi med dagligen och är rätt okey för olika frontend, men jag skulle dra mig från att sätta upp nått större på språket
Citera
2018-10-27, 00:56
  #15
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
tl;dr (sort of)

Att dra till med ranking är tyvärr ett bevis på att man inte riktigt vet man vad man pratar om. Jag kan fixa jobb åt de som kan C och Assembler i detta nu men det är inget som finns ute på platsbanken eller liknande jobbsidor.
Det innebär inte att de är mindre populära än "nya" språk, bara att de är nischkunskaper som kräver mer förmåga än andra språk.
Dessutom; som kung på de språken kan du numera helt och hållet diktera villkoren vid nyanställning.
__________________
Senast redigerad av konstapel 2018-10-27 kl. 00:58.
Citera
2018-10-27, 18:21
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Jag kan fixa jobb åt de som kan C och Assembler i detta nu men det är inget som finns ute på platsbanken eller liknande jobbsidor.

Upp till bevis då.

Jag har programmerat sedan jag var 10 år, då BASIC på farsans ABC-80 (han är död nu), gått via assembler på Vic-20 och C=64 (6502/6510) till Amiga (680x0), intresserat satt mig in djupt och programmerat effektivt i princip alla språk, från HyperCard till JavaScript, och nyfiket läst om allt från användarvänlighet till den objektorienterade inställningen.

På äldre dagar fokuserar jag på C och Tcl, det överlägsna lågnivåspråket och det överlägsna högnivåspråket. För man kan inte hålla allt i huvudet, men jag har tagit med mig erfarenheter från varje processor, språk, standard och teknologi.

Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Dessutom; som kung på de språken kan du numera helt och hållet diktera villkoren vid nyanställning.

Det har jag inget intresse av. Bara att vara del av ett företag som försöker göra något vettigt. Och skrapa e-postadresser för att kunna skicka spam hör inte till det.
__________________
Senast redigerad av polistandborste 2018-10-27 kl. 18:24.
Citera
2018-11-16, 13:10
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Skriver jag in programmeringsspråk på ams, så verkar java mest populär. Den har väl vart populärast rätt länge.

1. Tror ni det kommer fortsätta behövas mest java-programmerare framöver?

2. Vilka andra språk är det bra att kunna ifall behovet kommer (python, c++, javascript?).


1. Ja

2. Javascript
Citera
2018-11-22, 16:40
  #18
Avstängd
wusemans avatar
Bash, sed, awk.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback