Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 09:57
  #1
Medlem
Jag vet inte om de här är rätt avdelning men endå.

Jag har en lärare som jag kallar för hundhitler. Hon är verkligen konstig och irriterande. Igår t.ex så nästan skrek hon "(mitt namn) KOLLA!!" i hela klassrummet, då mumlade jag "håll käften" och såklart så hörde hon det och skrek ännu högre "OJ VA ARG!!!" så att alla i klassen stirrade åt hennes håll där jag också satt.

Sen så har hon "gått ihop" med min morsa och dom brukar sitta i telefon i minst en halvtimme och snacka skit om mig. Hundhitler har alltså suttit och hittat på en massa grejer om mig som inte ens är sant. T.ex så har hon sagt att jag har visat blåmärken för henne som jag hade i somras (på sommarlovet flera veckor innan skolan började) efter jag ramlade med cykeln och sa att de va min morsa som hade slagit mig. Jag har aldrig och skulle aldrig någonsin visat sår eller blåmärken som jag fått när jag ramlat osv och säga till ngn att ngn har slagit mig, så vafan hon fick den information ifrån de vet jag inte.

Och så en annan grej hon sagt om mig till min morsa är att jag har sprungit ut ur klassrummet mitt i en lektion och sattit mig längst bort i matsalen. Asså wtf!? När fan har jag ens gjort de!?

Sen tror hon inte på mig när jag berättar om att både jag och min kompis har sett (och dessutom så har jag bevis) när hon har varit dum mot en utav mina hundar. Utan hon säger bara "jaha" och sedan ringer till morsan och berättar de jag sagt så jag får en jävla utskällning när jag kommer hem för att jag har "ljugit" som dom kallar de.

Hon har sagt massa sjuka saker om mig till min morsa. Min morsa berättade även en gång att hundhitler hade föreslagit för henne att jag skulle gå och prata med ngn för att få reda på ifall jag är en psycopat. Man märker verkligen på långa vägar att hon inte gillar mig, men de spelar ingen roll eftersom jag inte gillar henne men man behöver ju inte hitta på en massa lögner om en och snacka skit bakom ens rygg bara för de.

Hur ska jag göra?

Och de värsta är ju också att folk verkligen tror på de hundhitler säger. De är typ som om hon manipulerar folk eller nåt sånt. Hon har även sagt en massa kränkande saker om mig som att jag aldrig kommer kunna ta körkort för att jag har fel på ögonen (man kan ju ha glasögon?) och att jag aldrig kommer kunna ha ett riktigt jobb eller ens kunna flytta hemifrån.

Så nu undrar jag, är detta ens normalt att en lärare gör såhär mot en elev? I mina öron så låter de inte direkt normalt iaf eftersom ingen av mina tidigare lärare har gjort så.
__________________
Senast redigerad av SvartaBjorn 2018-10-12 kl. 09:55. Anledning: Öka läsbarhet från wall-of-text.
Citera
2018-10-12, 09:59
  #2
Medlem
SvartaBjorns avatar
Rubrik preciserad samt ändring av wall-of-text för att öka läsbarheten.
Utgående rubrik: "Damplärare".

Flytt till lämpligare forum.


Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Utbildning och studier
/Moderator
Citera
2018-10-12, 10:33
  #3
Moderator
Ruskigbusss avatar
För en utomstående så finns det ju två möjligheter; antingen är det läraren som är märklig, eller så har du verkligen problem.

Men, eftersom vi aldrig kan veta detta, så får vi väl för diskussionens skull anta att det är som du säger.

Och då låter det ju onekligen som om hon beter sej olämpligt.

Vad du måste göra är samma sak som alltid när någon blir illa behandlad i skolan eller jobbet: dokumentera.

Spela in, skriv ner, ta bilder på dokument osv.

Lägg upp det på någon molntjänst, typ dropbox så det inte försvinner om de skulle ta din mobil.

När du fått tillräckligt med bevis, visa för någon utomstående för att bekräfta att det är som du tror.

Och är det rätt, ta det med lärarens chef, rektorn eller någon tillsynsmyndighet.
Citera
2018-10-12, 10:53
  #4
Medlem
Prata och ha så lite kontakt som möjligt med läraren så kanske hon tröttnar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback