Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-10-13, 16:23
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Säkert. Det tror vi alla på. Bra jobbat. Det händer varje dag att högsta cheferna går ner till medarbetarna och varnar dom, framförallt släpper allt en högsta chef gör för att gå direkt till en handläggare för att varna dom...

Hur vet du att TS verkligen fick tag på högsta chefen för socialtjänsten i kommunen?? Hur vet du ens hur stor kommun det är TS bor i, tänk om soc i kommunen består av runt 40 pers, då är det inte helt omöjligt. Inte heller är det speciellt konstigt att chefen varnar en anställd, i form av att varna är "pucko, han ringer och klagar, fixa!" Med stor sannolikhet har inte en formell varning gått ut.
Citera
2018-10-14, 20:55
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nåt skumt är det för oss som engagerade oss i ditt "fall". Det här med förvaltare stämmer inte heller. Det är en tvångsåtgärd. Är man med på det kan man ansöka om god man som är frivilligt. Du döljer nåt.

Tack. Då är vi två.

Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hur vet du att TS verkligen fick tag på högsta chefen för socialtjänsten i kommunen?? Hur vet du ens hur stor kommun det är TS bor i, tänk om soc i kommunen består av runt 40 pers, då är det inte helt omöjligt. Inte heller är det speciellt konstigt att chefen varnar en anställd, i form av att varna är "pucko, han ringer och klagar, fixa!" Med stor sannolikhet har inte en formell varning gått ut.

Säkert. Bara att jag vet att normalt sätt så gör inte chefer på det där sättet, särskilt inte i socialtjänsten.
Citera
2018-11-04, 18:07
  #51
Medlem
Elvislever241s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkubler
UPDATE: Kontaktade min psykolog och frågade först om han ansåg att jag är i ett aktivt missbruk, han svarade nej.

Sedan så ringde jag faktiskt till Socialtjänstens högsta chef i min kommun och efter många försök nådde jag äntligen framm till henne. Förklarade situationen och hon blev väldigt arg att min handläggare skulle söka Förvaltare utan mitt samtycke då hon inte får göra så. Jag förklarade allt ärligt för chefen och hon tyckte jag gjort mycket bra val och tyckte det lät fantastiskt att jag jobbade och studerade. Hon skulle varna min handläggare.

Straxx därefter blev jag uppringd av min handläggare då hon bad om ursäkt & inte alls var kaxig längre.
Jag passa på och sa att hon inte får ha kontakt med psykiatrin något, eller någon annan person än mig.
Hon frågade vad jag vill ha hjälp med och jag sa att hon gärna får fixa en lägenhet om det går, och hon skulle undersöka det vidare. Otroligt nöjd med hur situationen gick!


Bra där men ta inte emot en lägenhet i från soc då har dom rätt att med nyckel gå in och kolla dig när som helst.
Om du har jobb är det inga problem att få en lägenhet.
Ställ dig i bostadskön redan i dag så kan du själv välja var du vill bo.
Lägenheterna socialen tillhandahåller är ofta väldigt slitna.
Du kommer att bli väldigt otrygg av den terror dom utför med hjälp av att dom har tillgång till din bostad när som helst tom när du sover,har kompisar på besök
värst av allt dom går in och snokar när du inte är hemma.
__________________
Senast redigerad av Elvislever241 2018-11-04 kl. 18:09.
Citera
2018-11-04, 18:18
  #52
Medlem
Har inte orkat läsa allt men

Socialtjänsten kan INTE söka förvaltare åt dig. Det är endast du själv eller möjligen överförmyndaren i din kommun som kan göra det.
Alternativt kan en nära anhörig till dig göra det.
Det är tingsrätten som fattar beslut i saken.

Frågan är ju hur allvarlig din situation är när hon hotar med en sådan sak.
LVM är så jäkla svårt att få igenom så du anar inte.
Tror inte du behöver vara orolig för det.

Och prata med din handläggares chef och förklara att hon inte kan de lagar hon arbetar med.
Det är inte ok att komma med hot.

//fd socialsekreterare
Citera
2018-11-04, 18:20
  #53
Medlem
Nej. De har INTE rätt att gå in i bostaden. Det är hemfridsbrott även om de äger lägenheten.

Inte ens en hyresvärd får gå in i de lägenheter han hyr ut.

I övrigt håller jag med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241
Bra där men ta inte emot en lägenhet i från soc då har dom rätt att med nyckel gå in och kolla dig när som helst.
Om du har jobb är det inga problem att få en lägenhet.
Ställ dig i bostadskön redan i dag så kan du själv välja var du vill bo.
Lägenheterna socialen tillhandahåller är ofta väldigt slitna.
Du kommer att bli väldigt otrygg av den terror dom utför med hjälp av att dom har tillgång till din bostad när som helst tom när du sover,har kompisar på besök
värst av allt dom går in och snokar när du inte är hemma.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback