Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-10, 14:29
  #1
Medlem
Jag är sugen på att dra iväg ett par månader från nu och framåt, eventuellt enda till april när solen återvänder hit.
Vad jag söker är en plats med:
Mycket bosatta västerlänningar så att jag kan skaffa permanenta vänner.
Ett stort online community så det blir lätt för mig att hitta vänner.
Möjlighet att äta västerländsk mat, och gärna ett hyfsat vegetariskt utbud.
Ett ställe där det finns coworking-kontor så jag slipper sitta själv med min laptop på dagarna.
En behaglig temperatur, mellan 20 och 30 grader på dagarna.
Gärna vid någon sjö eller ett hav.
Det behöver inte vara en jättebillig plats att bo på.

Tacksam för alla förslag!
Citera
2018-10-10, 14:33
  #2
Medlem
Nigeria
Citera
2018-10-10, 14:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlympusMons99
Jag är sugen på att dra iväg ett par månader från nu och framåt, eventuellt enda till april när solen återvänder hit.
Vad jag söker är en plats med:
Mycket bosatta västerlänningar så att jag kan skaffa permanenta vänner.
Ett stort online community så det blir lätt för mig att hitta vänner.
Möjlighet att äta västerländsk mat, och gärna ett hyfsat vegetariskt utbud.
Ett ställe där det finns coworking-kontor så jag slipper sitta själv med min laptop på dagarna.
En behaglig temperatur, mellan 20 och 30 grader på dagarna.
Gärna vid någon sjö eller ett hav.
Det behöver inte vara en jättebillig plats att bo på.

Tacksam för alla förslag!

Kanarieöarna, t.ex. Las Palmas på Grand Canaria eller Santa Cruz på Teneriffa. perfekt klimat, mycket västerländska "flyttfåglar" som övervintrar där. Undvik dock de utpräglade turistorterna. Rätt tidszon.

Nordöstra Florida. Fel tidszon om du jobbar mot Sverige.

Sydostasien är alldeles för varmt.
__________________
Senast redigerad av Evilius 2018-10-10 kl. 14:44.
Citera
2018-10-10, 14:46
  #4
Medlem
Ksoksos avatar
Portugal såklart! Billiga hyror med.
Citera
2018-10-10, 15:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlympusMons99
Jag är sugen på att dra iväg ett par månader från nu och framåt, eventuellt enda till april när solen återvänder hit.
Vad jag söker är en plats med:
Mycket bosatta västerlänningar så att jag kan skaffa permanenta vänner.
Ett stort online community så det blir lätt för mig att hitta vänner.
Möjlighet att äta västerländsk mat, och gärna ett hyfsat vegetariskt utbud.
Ett ställe där det finns coworking-kontor så jag slipper sitta själv med min laptop på dagarna.
En behaglig temperatur, mellan 20 och 30 grader på dagarna.
Gärna vid någon sjö eller ett hav.
Det behöver inte vara en jättebillig plats att bo på.

Tacksam för alla förslag!
Alanya turkiet mycket danskar,holländare,norrmän.Billigt och vid medelhavet.Dom flesta krogarna har wi-fi.
Citera
2018-10-10, 15:22
  #6
Avstängd
Edmontons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksokso
Portugal såklart! Billiga hyror med.

Har Portugal detta på vintern: "En behaglig temperatur, mellan 20 och 30 grader på dagarna."

Du kanske har rätt, jag bara undrar. Och var finns dom biliga hyror? Inte i Lissabon iaf eller Algarve.
Citera
2018-10-10, 19:15
  #7
Medlem
Tack för förslagen!
Portugal och Turkiet gissar jag är lite kallare än vad jag önskar, men man får väl vara lite flexibel.
Var finns det många utlandssvenskar annars? Marbella vet jag har ett stort svenskcommunity.
Citera
2018-10-11, 14:11
  #8
Medlem
Ksoksos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edmonton
Har Portugal detta på vintern: "En behaglig temperatur, mellan 20 och 30 grader på dagarna."

Du kanske har rätt, jag bara undrar. Och var finns dom biliga hyror? Inte i Lissabon iaf eller Algarve.

Nej det är sant, vintertid är det ju inte så himla varmt. Söker man sig till små eller medelstora städer så som tex santarém ligger en medelhyra på ca 250€. Det är väl ganska logiskt att huvudstaden och de största turistorterna har en högre hyra. En halvtimme/timme bort ser det dock helt annorlunda ut i detta kontrasternas land.
Citera
2018-10-11, 15:13
  #9
Medlem
Ksoksos avatar
Kom förövrigt på att Malta stämmer mer in på din beskrivning. Där finns dessutom väldigt många svenskar. (En stor grupp tajta libertarianer med om du diggar sådana) Qatar har väl egentligen allt liknande med om än inte helt västerländskt. Tex fina stränder men ingen som solar so to speak.
Citera
2018-10-11, 15:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
Alanya turkiet mycket danskar,holländare,norrmän.Billigt och vid medelhavet.Dom flesta krogarna har wi-fi.

du har rätt !
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2983701

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback