Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-11, 09:00
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Har slängt gamla kostymer då de inte passar längre. Skall nu köpa nya skräddarsydda. Men till problemet. jag vill bara en i taget. Jag vill börja med den viktigaste att ha i garderoben som passar till allt, dvs både i affärslivet som säljare, till restauranger, till helgevenemang där man ska vara lite finare, fräckare, modernt och samtidigt vara ganska casual. Kavajan skall gäran passa ihop med andra byxor också som jeans m.m.

Alltså: Vilken färg bör jag välja? Vilket material? Vilken stil i övrigt?

Vad rekommenderar ni?

Satsa på en marinblå eller grå.
Vill du att kavajen skall passa till andra byxor och jeans så köp en kavaj till.
Kostymen tycker inte jag man skall dela på.
Citera
2018-10-14, 19:30
  #14
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Har slängt gamla kostymer då de inte passar längre. Skall nu köpa nya skräddarsydda. Men till problemet. jag vill bara en i taget. Jag vill börja med den viktigaste att ha i garderoben som passar till allt, dvs både i affärslivet som säljare, till restauranger, till helgevenemang där man ska vara lite finare, fräckare, modernt och samtidigt vara ganska casual. Kavajan skall gäran passa ihop med andra byxor också som jeans m.m.

Alltså: Vilken färg bör jag välja? Vilket material? Vilken stil i övrigt?

Vad rekommenderar ni?

köpa nya skräddarsydda

Vet du vad en skräddarsydd kostym är och vad den kostar på riktigt?

Om du vet det, då behöver du inte ställa frågor här på Flashback, då talar du med din skräddare.

(FB) Skräddarsytt/bespoke

Ordet "skräddarsytt" är mycket missbrukat på Flashback, oftast av människor som vill utge sig för att vara något som de inte är.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2018-10-14 kl. 19:42.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback