Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-21, 07:03
  #157
Avstängd
Trasigatrosors avatar
Lite mer kött för "trycket".

Klart man påpekar

Kallas söndra o härska
Citera
2018-10-21, 11:28
  #158
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast nu missade du min poäng med mil

Självfallet får man ha preferenser. Det har vi alla, kön oaktat.

Det jag kritiserar är när man tex startar en tråd här om hur mycket man föraktar tex tjocka personer (oftast kvinnor) eller skriver aktivt till de här personerna på dejtingsidor om att de minsann
INTE uppfyller deras preferenser, utan någon som helst tidigare kontakt
Liksom, varför gör man det? Varför lägger man inte den tiden på personer man faktiskt attraheras av? Det är obegripligt och syftar enbart till att såra andra människor.

Jag menar folk verkar glömma bort att det finns verkliga personer bakom
Skärmarna, tänk om det ansågs normalt att gå omkring på stan, stoppa människor för att berätta hur fula eller tjocka man
Tycker att dom är? Vansinnigt, eller hur?

Nu är ju jag 170cm lång, de flesta kvinnor gillar ju inte korta män. Kanske inte hänt så ofta att jag fått det slängt i ansiktet bakom skärmen, där det ju inte syns. Men live har jag fått höra det ett ex antal gånger. Så kvinnor är ju i alla fall modigare. De sårar dig direkt ansikte mot ansikte.

Har fått höra. Vad fin du är synd att du är så kort, Hade en träff med en tjej och hennes kompis sa vilken kortis du träffat. Som exempel

Då är 170cm inte så kort och samtliga Tjejer som sagt nått har varit samma längd eller kortare. Jag brukar kalla män som inte uppfyller kvinnors eller samhällets krav för det osynliga folket. Dom är så oviktiga att de faktiskt inte finns eller behöver tas någon hänsyn till.

Som man har du betydligt mer att leva upp till om du ska ha en chans övervikt är problem för män också. Fast kanske inte i samma omfattning som för kvinnor.

Men här har du några krav de flesta kvinnor har för att ens överväga en man, några av dom kan man inte ens påverka själv.

Självsäker, ekonomi, socialstatus, längd, mörk, atletisk, rolig, verbal, romantisk mm

För att citera en kommentar jag hitta på en youtube video jag såg för en tid sedan.

Citat:
Don't be envious of men. Most men don't get the amount of love they need from women and a sizeable portion of men aren't getting any at all. I know this is hard to understand for a woman, given that you never seem to lack affection, but for a huge chunk of the male population, life is like a dreary walk through a cold dry desert and no one is feeling sorry for your pathetic ass.?
__________________
Senast redigerad av I don't care 2018-10-21 kl. 11:31.
Citera
2018-10-21, 13:08
  #159
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Nu är ju jag 170cm lång, de flesta kvinnor gillar ju inte korta män. Kanske inte hänt så ofta att jag fått det slängt i ansiktet bakom skärmen, där det ju inte syns. Men live har jag fått höra det ett ex antal gånger. Så kvinnor är ju i alla fall modigare. De sårar dig direkt ansikte mot ansikte.

Har fått höra. Vad fin du är synd att du är så kort, Hade en träff med en tjej och hennes kompis sa vilken kortis du träffat. Som exempel

Då är 170cm inte så kort och samtliga Tjejer som sagt nått har varit samma längd eller kortare. Jag brukar kalla män som inte uppfyller kvinnors eller samhällets krav för det osynliga folket. Dom är så oviktiga att de faktiskt inte finns eller behöver tas någon hänsyn till.

Som man har du betydligt mer att leva upp till om du ska ha en chans övervikt är problem för män också. Fast kanske inte i samma omfattning som för kvinnor.

Men här har du några krav de flesta kvinnor har för att ens överväga en man, några av dom kan man inte ens påverka själv.

Självsäker, ekonomi, socialstatus, längd, mörk, atletisk, rolig, verbal, romantisk mm

För att citera en kommentar jag hitta på en youtube video jag såg för en tid sedan.

Alltså jag vänder ju mig mot den där ideen om att kärlek och sex skulle vara något man förtjänar genom att pricka av punkter i en box. Det stämmer helt enkelt inte att det är så mycket lättare för kvinnor att finna äkta kärlek, sex ja absolut, men det är långt ifrån samma sak. Klart en kille som aldrig fått komma till tycker att det är ett lyxproblem, men sex utan kärlek blir tomt för de allra flesta efter en tid.
Citera
2018-10-21, 15:21
  #160
Medlem
Det finns sannolikt lika många ideal och preferenser som det finns människor. Varför kvinnor tar till sig av just det här idealet får ni själva svara på. Dock håller jag med om att det är det som marknadsförs mest. För att det är vanligast? Nej, för att det, precis som i alla grupper, är de mest extrema som hörs mest. Förstår inte varför det är så svårt att ignorera dessa och leva sitt liv som man vill. Jag, som någorlunda kort kille, har fått höra att tjejer vill ha killar som är 185cm+ med magrutor och enorm penis. Det betyder inte att jag bryter ihop och ifrågasätter min existens så fort jag ser en Calvin Klein-reklam i en busskur (säger inte att TS gör det, försöker bara föra fram en poäng).

Lev hälsosamt och var dig själv, för i ärlighetens namn, vill man vara med någon som endast är tillsammans med en för formen på ens kropp?
Citera
2018-10-21, 17:56
  #161
Medlem
Araztras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Det avmagrade idealet gör ju att kvinnor får både mindre bröst, rumpa och ibland försvinner även mensen.
Väldigt många killar gillar inte för smala tjejer men samtidigt är många killar snabba att påpeka om en tjej anses vara större än det rådande idealet.

Detta är så tragikomiskt. Först jublas det över att tjejen gått ner, sen följer besvikelse över att rumpan blivit plattare och brösten hängigare. Många män tycks inte begripa att man inte kan punktbränna fett. Om en kvinna går ner minst 10-15 kg så är det ju inte så konstigt att bröst och rumpa minskar.
Citera
2018-10-21, 18:52
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Araztra
Detta är så tragikomiskt. Först jublas det över att tjejen gått ner, sen följer besvikelse över att rumpan blivit plattare och brösten hängigare. Många män tycks inte begripa att man inte kan punktbränna fett. Om en kvinna går ner minst 10-15 kg så är det ju inte så konstigt att bröst och rumpa minskar.
Jepp! Jag vet flera såna exempel. Män kommenterar visst kvinnors kroppar mer än de vill erkänna.
Citera
2018-10-21, 19:42
  #163
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Jepp! Jag vet flera såna exempel. Män kommenterar visst kvinnors kroppar mer än de vill erkänna.

Kvinnor kommenterar både mäns och kvinnors kroppar betydligt mer än någon man jag träffat.
Citera
2019-04-15, 20:57
  #164
Medlem
Pitschkas avatar
Jag älskar smala tjejer.
Respekterar deras styrka att tacka nej till fett.
Mycket snyggt.

Fast jag föredrar bulimiker framför anorektiker,
de funkar bättre rent socialt, kan delta i middagar för att sedan glida undan
lite diskret och spy.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback