Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-10, 11:54
  #1
Medlem
DoubleWoods avatar
Snabb fråga: går det att utöka hdd/minneskapacitet i en iPad (ex iPad Air) för att kunna få plats med mer appar och junk i den?

Nej, jag har inga egna kunskaper eller verktyg för detta, men OM det är möjligt - vet någon var detta kan göras?
Citera
2018-10-10, 12:00
  #2
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Snabb fråga: går det att utöka hdd/minneskapacitet i en iPad (ex iPad Air) för att kunna få plats med mer appar och junk i den?

Nej, jag har inga egna kunskaper eller verktyg för detta, men OM det är möjligt - vet någon var detta kan göras?
GÅR EJ! Det finns dock en video på youtube där en snubbe gör det, men då måste man ju vara nån elektronik expert.
Citera
2018-10-10, 12:02
  #3
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polemika
GÅR EJ! Det finns dock en video på youtube där en snubbe gör det, men då måste man ju vara nån elektronik expert.
Ok, ska se om jag hittar något sådant. Tänkte att rent tekniskt bör inte ju inte vara SÅ svårt: öppna fanskapet, byt minnesmodul, sätt ihop.
Men, minnesmodulen kanske är fastlödd, och då blir det genast jockligare..
Citera
2018-10-10, 12:11
  #4
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Det går inte. Ägna din tid och energi åt annat.
Citera
2018-10-10, 12:56
  #5
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Ok, ska se om jag hittar något sådant. Tänkte att rent tekniskt bör inte ju inte vara SÅ svårt: öppna fanskapet, byt minnesmodul, sätt ihop.
Men, minnesmodulen kanske är fastlödd, och då blir det genast jockligare..
Inte vara så svårt? joo du, Apple går ur sin väg bara för att göra det svårare för folk att göra produkterna bättre.
Citera
2018-10-10, 13:22
  #6
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Ok, ska se om jag hittar något sådant. Tänkte att rent tekniskt bör inte ju inte vara SÅ svårt: öppna fanskapet, byt minnesmodul, sätt ihop.
Men, minnesmodulen kanske är fastlödd, och då blir det genast jockligare..
Ja den är inte bara fastlödd utan det är mer meckigt än det... se ex på hur man uppgraderar en iphone 6 från 16 till 128GB https://www.youtube.com/watch?v=rI34DOZL_5Y

Inget du gör som amatör så köp en ny med mer minne det är billigare o enklare...
Citera
2018-10-10, 13:49
  #7
Medlem
DoubleWoods avatar
Götepetter, det var mycket stökigare än jag hade föreställt mig!
Ok, jag lägger ned idén, tack för infon..
Citera
2018-10-19, 19:25
  #8
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Götepetter, det var mycket stökigare än jag hade föreställt mig!
Ok, jag lägger ned idén, tack för infon..

Det går, tex med den här: https://www.sandisk.com/home/mobile-...storage/ixpand
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback