Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-10, 01:06
  #1
Medlem
Plånboken kan bara backup:as om den innehåller tillgångar (duh). Om jag genererar en mottagningsadress i programmet idag och sedan lägger en förfrågan om att överföra BTC till den genererade adressen men överföringen inte behandlas förräns om exempelvis ett år och jag installerar om systemet under tiden och måste installera Exodus på nytt. Vad händer?
Citera
2018-10-10, 21:01
  #2
Medlem
Är du säker på att det inte går att göra en säkerhetskopia på en ny tom plånbok? Normalt skapas dina privata nycklar första gången du skapar en plånbok och dessa går givetvis att säkerhetskopiera. Vissa plånböcker tillåter inte ens användaren att ta emot något förrän en säkerhetskopia är gjord.
Citera
2018-10-10, 21:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Är du säker på att det inte går att göra en säkerhetskopia på en ny tom plånbok? Normalt skapas dina privata nycklar första gången du skapar en plånbok och dessa går givetvis att säkerhetskopiera. Vissa plånböcker tillåter inte ens användaren att ta emot något förrän en säkerhetskopia är gjord.

Helt säker! Om jag går till fliken som heter "Backup" så står där "The step-by-step backup wizard will show once you make a deposit".

Jag har dock stängt ner programmet flera gånger och sedan gått in på "Receive BTC" och adresserna som visas där har varit samma alla gångerna. Någonting borde därmed finnas sparat lokalt, annars skulle jag fått nya mottagningsadresser varje gånger jag väljer startar om programmet och väljer "Receive BTC".

Det är möjligt att det går att kopiera hela programmappen och backup:a allt på det sättet men jag vet inte säkert. Tänkte att det var bäst att fråga först, se om någon har erfarenheter.


Edit: Jag skulle iofs kunna göra en insättning på några kronor för att skapa en wallet. Det kanske kan fungera. Men kommer insättningsadressen fortfarande vara knuten till min wallet om det går så lång tid som år tills dess att överföringen behandlas?
__________________
Senast redigerad av Huxon 2018-10-10 kl. 21:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback