Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-11-27, 00:26
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Det stämmer väldigt bra, då män har en förmåga att bekräfta kvinnor i tid och otid för det med sig att kvinnor aldrig behöver längta till nåt eller skapa ett behov för vill de så kan de

Sedan så vill väl kvinnor ha mer känslor iblandat. Det måste man också ha i beaktning. Men jag förstår att kvinnor tröttnar på "tömma och dra" killarna.
Citera
2018-11-27, 18:41
  #110
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Sedan så vill väl kvinnor ha mer känslor iblandat. Det måste man också ha i beaktning. Men jag förstår att kvinnor tröttnar på "tömma och dra" killarna.

Ja beroende på vad de själva är ute efter, jag personligen har aldrig haft ONS och skulle inte vilja ha det heller och jag är kille
Citera
2018-11-27, 19:01
  #111
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olva
Ja om du räknar antal samlagstillfällen så är det naturligtvis 50/50. Men nu gäller frågan antalet unika sexpartners och där har kvinnor i genomsnitt betydligt fler sexpartners än vad män har.
Har du någon form av statistik som stödjer detta påstående? Och nu talar vi inte om en liten förskjutning utan som du säger så ska det handla om "betydligt fler".

Och nej, anekdoter duger inte.
Citera
2018-11-30, 12:14
  #112
Medlem
Tror det ligger till ungefär såhär.

En liten del män ligger med många kvinnor med dåligt självförtroende och bekräftelsebehov. Vilket självklart är många eftersom vi alla vet att kvinnor är svaga individer mentalt.
Dessa män passar givetvis inte på varken en fotomodell eller sugga.
Därav den skeva fördelningen på könssjukdomar där kvinnor är överrepresenterade.
De ligger helt enkelt med "hingstarna" som samlat på sig dessa.
Män har också i regel sin sexdebut senare vilket också bidrar att de genast hamnar i underläge om det är antal och ålder vi pratar.
Resterande män ligger med betydligt färre.
Det var min teori. Tack.
__________________
Senast redigerad av slutataxera 2018-11-30 kl. 12:17.
Citera
2018-11-30, 13:04
  #113
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Tror det ligger till ungefär såhär.

En liten del män ligger med många kvinnor med dåligt självförtroende och bekräftelsebehov. Vilket självklart är många eftersom vi alla vet att kvinnor är svaga individer mentalt.
Dessa män passar givetvis inte på varken en fotomodell eller sugga.
Därav den skeva fördelningen på könssjukdomar där kvinnor är överrepresenterade.
De ligger helt enkelt med "hingstarna" som samlat på sig dessa.
Män har också i regel sin sexdebut senare vilket också bidrar att de genast hamnar i underläge om det är antal och ålder vi pratar.
Resterande män ligger med betydligt färre.
Det var min teori. Tack.

Vem ligger kvinnorna med hyggligt självförtroende och inte allt för stort bekräftelsebehov med då?
Citera
2018-11-30, 13:17
  #114
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Ja. Kvinnor behöver inte jaga, trots all feminism och så kallad frigörelse så är det alltid av någon anledning vi män som ska ta initiativet och kvinnor ska bara uppvaktas. Såvida inte en kvinna är direkt ful så är det lätt för henne att ligga.

Så ja kvinnor ligger mer än män generellt. Betydligt mer vågar jag påstå.
Citera
2018-11-30, 14:00
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Vem ligger kvinnorna med hyggligt självförtroende och inte allt för stort bekräftelsebehov med då?

Är inte kvinna själv men skulle gissa män med självförtroende och status i samhället.
Min tolkning av "hingstarna" är att de i flesta fall inte uppbär någon form av status i verkligheten, karisma kan de dock besitta.
Åtminstone inte dem jag gjort mig bekant med.
Citera
2018-11-30, 14:09
  #116
Medlem
Och givetvis med män de älskar.
Får ofta intrycket av att kvinnor kan ligga med en viss man enbart för att andra kvinnor legat med honom, och därav kunna bekräfta att "Jag är minsann lika åtråvärd som Anna, jag ska visa dem att jag också kan få honom.".
Vet inte om jag är udda som man men om mina polare legat med en kvinna om än hon är snygg så tänker jag oftast inte att jag också ska visa att jag kan få ligga med henne. Snarare tvärt om.
Där tror jag män och kvinnor skiljer sig åt markant.
Andra får givetvis ge sin tolkning på detta, eller rätta mig om du tror jag har fel.
Citera
2018-11-30, 16:10
  #117
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Och givetvis med män de älskar.
Får ofta intrycket av att kvinnor kan ligga med en viss man enbart för att andra kvinnor legat med honom, och därav kunna bekräfta att "Jag är minsann lika åtråvärd som Anna, jag ska visa dem att jag också kan få honom.".
Vet inte om jag är udda som man men om mina polare legat med en kvinna om än hon är snygg så tänker jag oftast inte att jag också ska visa att jag kan få ligga med henne. Snarare tvärt om.
Där tror jag män och kvinnor skiljer sig åt markant.
Andra får givetvis ge sin tolkning på detta, eller rätta mig om du tror jag har fel.

Det är iaf inget jag sett i mitt liv förutom en tjejkompis i gymnasiet som "snodde" en annan tjejkompis kille, där var det nog han som var den drivande i det då, den tjejen han bytte till var svag och klängig och jag tror han trivdes bättre med den egoboosten än med min mer utåtriktade och dominanta väninna.

Det kanske förekommer, men jag tror INTE att det är ett vanligt relations/sexmönster. De flesta kvinnor, särskilt om det gäller vuxna sådana och inte tonårstjejer, är nog alldeles för rädda om sina relationer till andra kvinnor och sitt anseende hos andra kvinnor (som kommer att anse att hon är en hora snarare än att hon är åtråvärd) för att ligga med någon annans man (eller föredetta man) annat än om där finns en genuin stark attraktion till honom.
Citera
2018-11-30, 18:34
  #118
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Och givetvis med män de älskar.
Får ofta intrycket av att kvinnor kan ligga med en viss man enbart för att andra kvinnor legat med honom, och därav kunna bekräfta att "Jag är minsann lika åtråvärd som Anna, jag ska visa dem att jag också kan få honom.".
Vet inte om jag är udda som man men om mina polare legat med en kvinna om än hon är snygg så tänker jag oftast inte att jag också ska visa att jag kan få ligga med henne. Snarare tvärt om.
Där tror jag män och kvinnor skiljer sig åt markant.
Andra får givetvis ge sin tolkning på detta, eller rätta mig om du tror jag har fel.

Ett beteende som stämmer och som man kan se i andra arter som apor till exempel
Citera
2018-12-01, 00:08
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är iaf inget jag sett i mitt liv förutom en tjejkompis i gymnasiet som "snodde" en annan tjejkompis kille, där var det nog han som var den drivande i det då, den tjejen han bytte till var svag och klängig och jag tror han trivdes bättre med den egoboosten än med min mer utåtriktade och dominanta väninna.

Det kanske förekommer, men jag tror INTE att det är ett vanligt relations/sexmönster. De flesta kvinnor, särskilt om det gäller vuxna sådana och inte tonårstjejer, är nog alldeles för rädda om sina relationer till andra kvinnor och sitt anseende hos andra kvinnor (som kommer att anse att hon är en hora snarare än att hon är åtråvärd) för att ligga med någon annans man (eller föredetta man) annat än om där finns en genuin stark attraktion till honom.

Har på gott och ont fått en annan bild av läget. Kvinnor som legat med systerns man, vänner till frugan som uppenbart flirtar med en så fort hon lämnat rummet osv.

Tror beteendet jag pratar om i föregående inlägg främst hör till yngre kvinnor precis som du beskriver.
Men är övertygad om att de flesta sexuella erövringar också görs i unga år av både kvinnor och män.
Efter lite liggande i de yngre åren har de kanske fått den bekräftelse de behöver och byggt upp lite självförtroende och börjar försöka bilda familj innan det är för sent.

Många kvinnor har en skev syn på dagens verklighet där de tror att de dels ska kunna leva ut sina feministiska drömmar med karriär, lyxkonsumtion och en uppsjö av sexpartners.
Samtidigt som de vill bevara det gamla där de kan leva på mannen och låta han uppfylla hennes socioekonomiska drömmar. Det är här jag tror vi får "problem" som gör att varken kvinnor eller män i slutändan vill stadga sig.
__________________
Senast redigerad av slutataxera 2018-12-01 kl. 00:35.
Citera
2018-12-01, 00:11
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hej!

När jag talar med kvinnor/tjejer så hör ju ofta hur de legat med 10-20st, är i 20 års åldern och tycker därmed att detta är mycket. Jag vet inte om jag dock hänger med tjejer som är populära och jagandes, men känns väldigt mycket.
Jag vet dock inte hur mycket mina killkompisar ligger heller, inget man pratar om så mycket, men bara en iakttagelse jag gjort.

Alltså, min teori om detta är att eftersom tjejer/kvinnor har SÅ mycket enklare att ligga så blir det per automatik mer ligg. Man kan egentligen inte ens jämföra könens möjlighet till ligg, en tjej kan hitta en kille på valfri sida inom 1min. En kille måste ha utseendet och personlighet.
Leder detta till att tjejer ligger mer? Och är det endast en liten procentuell del av alla killar som ligger med dessa eftersom många killar saknar sociala skills?

Påtal om detta, varför finns den norm kvar att kvinnor ska jagas och män jaga? Är det helt enkelt för att män är så kåta och kvinnor behöver därmed inte göra något för att hitta ett ligg? Har inte evolutionen misslyckats med fördelningen här?
tjejer får betydligt mer ligg än killar!
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback