Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-09, 20:30
  #1
Medlem
tempeZZts avatar
Feedback och SU är exempel på förhandsmodererade forum. Skriver man inlägg där och trycker på "Skicka svar" försvinner därför inlägget "ut i det blå" tills det förhoppningsvis godkänns av moderator.

Saknar i dylika forumdelar den annars normalt stipulerade redigeringsmöjligheten inom en timme. Inlägget borde på något vis ligga kvar hos användaren (i Mina inlägg?) under den timmen för eventuella korrigeringar eller kompletteringar. Gärna med en vidhängande text, typ: "Inlägget inväntar godkännande".

En positiv biverkning av detta vore också om man, som jag gjort några gånger, råkar glömma förhandsmodereringen och råkar dp:a bara för att man undrade var första inlägget tog vägen. Inget tungt vägande skäl i sammanhanget, det är redigeringsmöjligheten förslaget i huvudsak handlar om.

Kanske knöligt att implementera, men i mina ögon önskvärt.
Citera
2018-10-09, 20:51
  #2
Medlem
Mia-Rovys avatar
Du kan ju kika här annars:
https://www.flashback.org/find_posts...p?userid=87325
Citera
2018-10-10, 05:35
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Du kan ju kika här annars:
https://www.flashback.org/find_posts...p?userid=87325

Du läste uppenbarligen inte vad jag skrev. Varför ska jag titta i Mina inlägg?
Citera
2018-10-10, 07:50
  #4
Moderator
najass avatar
Ja det är ju inte en orimlig tanke. Dels redigeringsmöjlighetet men framför allt någon form av meddelande om att det är förhandsmodererat. Det hade nog förhindrat dubbelpostningar som sagt. Det blir rätt många sånna som det är nu.

Jag ska lyfta det internt
Citera
2018-10-10, 09:57
  #5
Medlem
Vad man idag kan göra (givet att man tänker på det) är att man innan man postar ett sådant inlägg kopierar det man skrivit och klistrar in det i t ex ett Word-dokument, vilket man sparar i datorn. Då ser man vad man skrivit och har möjlighet att redigera och senare posta den ändrade versionen. Man bör i så fall kontakta moderator och ange att det är den nya versionen som gäller.
Citera
2018-10-10, 10:41
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ja det är ju inte en orimlig tanke. Dels redigeringsmöjlighetet men framför allt någon form av meddelande om att det är förhandsmodererat. Det hade nog förhindrat dubbelpostningar som sagt. Det blir rätt många sånna som det är nu.

Jag ska lyfta det internt

Bra, tack!

Något att fundera på i sammanhanget är att efter inläggets godkännande av moderator så bör redigeringsmöjligheten försvinna även om det är inom timmen. Annars kan det slinka igenom saker som egentligen inte skulle ha godkänts.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback