Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-09, 18:58
  #1
Medlem
Varför blir vissa arga vid förälskelse? Vad beror den bakomliggande psykologin på?

Du får känslor för någon och blir arg över tanken på att den du gillar kan såra dig vilket leder till att du blir impulsiv, arg, dåligt tålamod och gör något dumt som du till slut får ångra i flera månader eller år. Pang så är det över och allt du känslomässigt byggt upp är över. Känner ni igen er? Vad beror sånt beteende på?
Citera
2018-10-09, 19:16
  #2
Medlem
Drillas avatar
"hur ska jag få henne?" "förtjänar jag henne? " "vill hon ha mig?" "tänk om någon drar över henne innan jag får chansen". talar inte av erfarenhet, bara gissar.
Citera
2018-10-09, 19:39
  #3
Medlem
MAX-HIMs avatar
Jag känner inte igen mig det minsta, men jag skulle gissa på att det kan bero på känslomässig instabilitet och obearbetade tillitsproblem, samt att man tenderar att välja partners som är illojala, men även oärliga.
Citera
2018-10-09, 19:42
  #4
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Varför blir vissa arga vid förälskelse? Vad beror den bakomliggande psykologin på?

Du får känslor för någon och blir arg över tanken på att den du gillar kan såra dig vilket leder till att du blir impulsiv, arg, dåligt tålamod och gör något dumt som du till slut får ångra i flera månader eller år. Pang så är det över och allt du känslomässigt byggt upp är över. Känner ni igen er? Vad beror sånt beteende på?
Eh... brukar man inte bli tvärtom?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback