Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-09, 16:27
  #1
Medlem
demondogpros avatar
Hii..

Utan att bli anglagad för att vara skitzo osv vill jag börja med att förklara med liv lite.

Jag är en man i 30års åldern, har hela livet hållit på med droger. Dock slutat nu... visst jag röker lite braj och tar något för att dämpa min ångest. Men annars håller jag mig på mattan.

Jag har varit inblanad i ett umgänge där allt utgår från slagsmål, bötfälla och knark. Och såklart pengar... Man får aldrig glömma vad pengar för med människor. Man får heller aldrig glömma vilka finna människor det finns i dom här krestsarna, en av hundra. (99/100)

Jag är inte blind själv, kan ta hand om mig när det gäller det fysiska, Men det finns ett hot mot mig som jag måste bli av med... Jag vet ej hur (tänker ännu inte gräva upp min 9mm i skogen) för det hjälper inte till ett skit.

I am a good guy.

Finns det tips på hur jag ska kunna sänka dom som skappar oreda i mitt liv eller vad ska jag göra? är hotad med dödskortet. Det kommer dock aldrig användas. Jag vill ej gå till polisen... För vad kan dom göra?

Skulden är runt 100k, för något jag är helt oskyldig till.

Jag måste få ett slut på detta.

Hjälp mig
__________________
Senast redigerad av demondogpro 2018-10-09 kl. 16:35.
Citera
2018-10-09, 16:35
  #2
Medlem
Du kan börja med att berätta varför du lever under dödshot.
Citera
2018-10-09, 16:38
  #3
Medlem
demondogpros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Du kan börja med att berätta varför du lever under dödshot.

För jag vägrar gå med på deras avtal. Kommer inte göra det.. Finns det.
Det är lokalt, med dom stora grabbarna inblandade. Men det rör sig inte utanför "länet"
Citera
2018-10-09, 16:38
  #4
Medlem
Du får nog utveckla lite, är du mordhotad av några pundare eller vad?

Förslag:
Lämna landet.
Gräv upp din 9mm.
Gå till polisen (de kommer såklart inte göra något, men du kanske kan få hjälp att skaffa en ny identitet.)
EDIT: Lämna länet?

Men omöjligt att säga, du lämnar ej detaljer och jag har väldigt svårt att veta vilka du har att göra med och varför.
Citera
2018-10-09, 16:40
  #5
Medlem
demondogpros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Du får nog utveckla lite, är du mordhotad av några pundare eller vad?

Lämna landet.
Gräv upp din 9mm.
Gå till polisen (de kommer såklart inte göra något, men du kanske kan få hjälp att skaffa en ny identitet.)

Men omöjligt att säga, du lämnar ej detaljer och jag har väldigt svårt att veta vilka du har att göra med och varför.


Lämna landet är uteslutet, jag leker med småkillar som har en av dom två stora bakom sig.
Jaa visst men jag vill inte avrätta någon i onödan
Citera
2018-10-09, 16:41
  #6
Medlem
JayJayAdamss avatar
Om du inte är skyldig 100k utan skulden är fabricerad då tycker jag du ska ducka och undvika personerna och problemet tills det rinner ut i sanden.
Förr eller senare kommer dessa människor tappa intresse för dig och hitta någon ny att försöka utpressa.

Jag gjorde själv så. Kom i problem med en riktig psykopat med stort våldskapital och gott om folk bakom sig.
Jag jobbade för honom under en period med att sälja droger men när jag ville sluta för jag inte hade ett missbruk att finansiera längre blev jag "bötad" på 300k.

Det var folk utanför mig, folk knackade på min dörr, väntade i bilar utanför men jag undvek dessa och med tiden dök dom upp mer och mer sällan och till slut inte alls.

Såg denna psykopaten senast i söndags och fick ingen reaktion från honom alls. Han har helt enkelt för mycket att göra och har hittat andra att pressa på pengar och tvinga göra saker.

Det är mitt råd om du inte vill använda våld.
Citera
2018-10-09, 16:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demondogpro
Lämna landet är uteslutet, jag leker med småkillar som har en av dom två stora bakom sig.
Jaa visst men jag vill inte avrätta någon i onödan
Så det är nerpundade småkillar med några större som backar dem?
De kommer döda dig om du inte går med på ett avtal?
EDIT: ser nu att det är en skuld... Hmm, jag vette fan be om avbetalning eller nåt
Citera
2018-10-09, 16:45
  #8
Medlem
demondogpros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Så det är nerpundade småkillar med några större som backar dem?
De kommer döda dig om du inte går med på ett avtal?
EDIT: ser nu att det är en skuld... Hmm, jag vette fan be om avbetalning eller nåt

Och om jag inte vill vara med på skulden? att folk få ta reda på sin egen skit...
Så jag måste alltså ta fighten tills det blir tidnings rubriker, om det ens blir det i dagens swe..
Citera
2018-10-09, 16:46
  #9
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demondogpro
Hii..

Utan att bli anglagad för att vara skitzo osv vill jag börja med att förklara med liv lite.

Jag är en man i 30års åldern, har hela livet hållit på med droger. Dock slutat nu... visst jag röker lite braj och tar något för att dämpa min ångest. Men annars håller jag mig på mattan.

Jag har varit inblanad i ett umgänge där allt utgår från slagsmål, bötfälla och knark. Och såklart pengar... Man får aldrig glömma vad pengar för med människor. Man får heller aldrig glömma vilka finna människor det finns i dom här krestsarna, en av hundra. (99/100)

Jag är inte blind själv, kan ta hand om mig när det gäller det fysiska, Men det finns ett hot mot mig som jag måste bli av med... Jag vet ej hur (tänker ännu inte gräva upp min 9mm i skogen) för det hjälper inte till ett skit.

I am a good guy.

Finns det tips på hur jag ska kunna sänka dom som skappar oreda i mitt liv eller vad ska jag göra? är hotad med dödskortet. Det kommer dock aldrig användas. Jag vill ej gå till polisen... För vad kan dom göra?

Skulden är runt 100k, för något jag är helt oskyldig till.

Jag måste få ett slut på detta.

Hjälp mig

Bensin runt hela huset, väggar dörrar osv. När folket är hemma, typ kl åtta en söndag kväll. In med en tegelsten genom rutan innan du tänder på. En liten lapp på där det står hela din familj kommer brinna inne nästa gång.

En favorit - träng in hos någons föräldrar och bind fast dem i stolar, en liten lavett o h fram med kniven " om din son ens går över röd gubbe så kommer jag tillbaka "
Citera
2018-10-09, 16:48
  #10
Medlem
demondogpros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Bensin runt hela huset, väggar dörrar osv. När folket är hemma, typ kl åtta en söndag kväll. In med en tegelsten genom rutan innan du tänder på. En liten lapp på där det står hela din familj kommer brinna inne nästa gång.

En favorit - träng in hos någons föräldrar och bind fast dem i stolar, en liten lavett o h fram med kniven " om din son ens går över röd gubbe så kommer jag tillbaka "

I hear you.. Men så långt kommer jag ej gå.

Kanske lite spöstraff...
Citera
2018-10-09, 16:49
  #11
Medlem
demondogpros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Bensin runt hela huset, väggar dörrar osv. När folket är hemma, typ kl åtta en söndag kväll. In med en tegelsten genom rutan innan du tänder på. En liten lapp på där det står hela din familj kommer brinna inne nästa gång.

En favorit - träng in hos någons föräldrar och bind fast dem i stolar, en liten lavett o h fram med kniven " om din son ens går över röd gubbe så kommer jag tillbaka "

Ska jag bara gå in tycker du och göra om "REGLERNA"...

lätt ur mitt perpektiv men sen då
Citera
2018-10-09, 16:54
  #12
Medlem
Denoms avatar
Du kan gå till Polisen, berätta om dödshoten och bevis du har genom att dokumentera några exempel på det och sen få hjälp med en ny identitet och så flyttar du. Hur enkelt som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback