Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-09, 16:16
  #1
Avstängd
Hur ser man ut egentligen som i spegeln eller rättvänd foto (dvs foto med bakre kameran inte front-kameran)

Det roliga är när jag ser andra stå framför spegeln tycker jag det ser identisk ut med hur dem ser ut irl, foto också egentligen men inte lika mycket, så där är spegeln "mer korrekt"

men på sig själv tycker man ju att spegeln e ju mer perfekt "rätt bild" men foto mindre så (bakre kameran) det stör mig väldigt mycket och undrar hur andra ser en egentligen.

Vad tror ni? Att man ser ut för andra som man ser ut i spegeln precis som andra gör för dig eller är det bara skitsnack alltihop?
Citera
2018-10-09, 16:37
  #2
Medlem
Med foton handlar det ju mycket om vinklar och avstånd till kameran. Och så är vi ju inte tvådimensionella egentligen, jag tycker att på foton ser jag ofta rätt tillplattad ut i ansiktet.
De dagar jag tycker att jag ser extra bra ut i spegeln kan det ibland totalkrossa mitt självförtroende att se en bild på mig själv.

Men sen tycker jag också att det är konstigt att det inte verkar vara lika stor ”skillnad” på andra människor, hur de ser ut ”på riktigt” och på bild alltså. Då undrar man ju lite hur fan man själv ser ut egentligen. Hoppas att det bara handlar om att jag inte är väldigt fotogenisk...
Citera
2018-10-09, 16:56
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kapuchina
Med foton handlar det ju mycket om vinklar och avstånd till kameran. Och så är vi ju inte tvådimensionella egentligen, jag tycker att på foton ser jag ofta rätt tillplattad ut i ansiktet.
De dagar jag tycker att jag ser extra bra ut i spegeln kan det ibland totalkrossa mitt självförtroende att se en bild på mig själv.

Men sen tycker jag också att det är konstigt att det inte verkar vara lika stor ”skillnad” på andra människor, hur de ser ut ”på riktigt” och på bild alltså. Då undrar man ju lite hur fan man själv ser ut egentligen. Hoppas att det bara handlar om att jag inte är väldigt fotogenisk...

Exakt, det är ju lite det som e grejen, man undrar.
För såhär är det ju:

Ställ en person som du känne rframför spegeln, eller typ speglar i offentliga badrum osv du tycker personen ser ju lik ut som på spegeln både irl och i spegelbilden, men foto.. också egentligen förutom om man tar det för nära osv.
Citera
2018-10-09, 17:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Exakt, det är ju lite det som e grejen, man undrar.
För såhär är det ju:

Ställ en person som du känne rframför spegeln, eller typ speglar i offentliga badrum osv du tycker personen ser ju lik ut som på spegeln både irl och i spegelbilden, men foto.. också egentligen förutom om man tar det för nära osv.

Sen tror jag att en del av det iaf handlar om att man kanske är mer ”medveten” eller kritisk när det gäller en själv och så kanske man förstorar skillnader som man inte märker på andra, och andra kanske inte märker det på en själv heller då man är sin egen största kritiker

Såg någon tråd på reddit, tror det var typ r/rateme, där någon la upp flera bilder på samma personer där alla var tagna med olika avstånd till kameran, både den bakre och främre kameran. Det såg inte ens ut som samma person, kanske för att bilderna var precis bredvid varandra också. Klurigt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback