Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-10, 06:11
  #13
Medlem
Mat. Jag hade inte ett hål på evigheter. Iofs var jag på väg att få tandlossning vilket tandläkare nu inte tror på att de sa åt mig men tydligen så byggs benmassa upp om man sköter sig. Nu har jag flera små hål sedan jag börjat äta skräp, fikabröd och godis. Tänderna ser dock förjävliga ut. Men det beror på kaffe. Slutar jag och borstar bättre blir tänderna finare.
Citera
2018-10-10, 12:24
  #14
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Mat. Jag hade inte ett hål på evigheter. Iofs var jag på väg att få tandlossning vilket tandläkare nu inte tror på att de sa åt mig men tydligen så byggs benmassa upp om man sköter sig. Nu har jag flera små hål sedan jag börjat äta skräp, fikabröd och godis. Tänderna ser dock förjävliga ut. Men det beror på kaffe. Slutar jag och borstar bättre blir tänderna finare.
Vad har tandlossning med benmassa att göra menar du?
Citera
2018-10-10, 12:31
  #15
Medlem
iDiot5s avatar
Tror också att det är genetiskt. Hade inte vart hos tandläkaren på 15 år! Men var tvungen att gå pga andra skäl, men visade sig att jag inte hade ett enda hål! På 15 år! Har dock borstat tänderna både morgon o kväll sedan barnsben. 15år ,inte klokt med allt det godiset jag käkat!
Citera
2018-10-10, 13:22
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad har tandlossning med benmassa att göra menar du?
Bryts den ner alltför snabbt, har tänderna inte längre något att fästa i.
Citera
2018-10-10, 13:29
  #17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Bryts den ner alltför snabbt, har tänderna inte längre något att fästa i.
Det är tandköttet som håller tänderna på plats, det som slits ner och inte själv benmassan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback