Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-10-10, 13:00
  #49
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Knappast. De mest tydligt uttalade sexisterna är ju organiserade i partiet (F!) och de är ju dessutom uttalade antirasister.
Kanske de är rasister trots allt "Den som själv har nåt att dölja ropar på förstärkt polis."
Citera
2018-10-10, 20:51
  #50
Medlem
lillapaddingtons avatar
”För den moderna familjen”, förjävligt rent ut sagt. Bojkott
Citera
2018-10-10, 22:02
  #51
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Volvos försvarHar Volvo omdefinierat ordet "familj" ? eller kan en man skaffa sig barn med en hund eller sina vänner menar de ?

Jag vet många som redan betraktar hunden som en familjemedlem. Tror du att det är detsamma som att dom försöker skaffa barn med den? Kör lugnt!
Citera
2018-10-10, 22:28
  #52
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Jag vet många som redan betraktar hunden som en familjemedlem. Tror du att det är detsamma som att dom försöker skaffa barn med den? Kör lugnt!
Volvo skriver att en familj kan vara en man och hans hund/du och dina vänner. Är det den uppfattningen du har av ordets sedvanliga betydelse ? Eller är det som nån sa ovan att Volvo bara försöker blanda bort sitt ställningstagande i en massa nonsens ?
Citera
2018-10-11, 08:09
  #53
Medlem
Finns en reklamfilm till med två män som kramas i baksätet på en Volvo
https://www.youtube.com/watch?v=cP4Me-WIMSQ
Citera
2019-03-27, 05:09
  #54
Medlem
Fanndiss avatar
Tillåt mig dra en djup suck över att det anses vara "homopropaganda" att man har ett samkönat par i en bilreklam.
Då är det väl "heteropropaganda" att ha en man och en kvinna också?
Jag vågar påstå att majoriteten av alla som har en partner av samma kön vill att det skall ses som något helt naturligt, och inte att det skall betraktas som någon slags demonstration så fort de håller hand offentligt.

För övrigt, jag kolade på reklamen och tyvärr fungerar inte ljudet för mig så jag vet inte vad som sades, men av bilderna så framgår det inte ens om dessa två kvinnor var ett par. Kan likväl ha varit två kompisar eller två systrar, bara att den ena hade sin unge med sig.
Citera
2019-03-27, 14:33
  #55
Medlem
Detta med att "jobba mot kund" är inget som dessa stora företag sysslar med längre. Det viktiga numera är snarare att hålla sig väl med de politiska makthavarna.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback