Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-10-23, 18:26
  #49
Medlem
Jag är ledsen för din skull! Förstår verkligen att det måste kännas jobbigt.

Nu några sanningar från en tant som är 30+ och som sett både det ena och det andra i livet:
- även om det inte känns så nu, så kommer det att bli lättare med tiden. En timme i taget nu. Rita fast kryss i ett häfte för varje timme du uthärdat.
- du kommer att träffa andra tjejer. Det känns inte som om du kommer att vilja ha nån annan JUST NU, men det går om med tiden.
- vilken j*kla tid? Några veckor — månader får du räkna med att det tar innan du är tillbaka på fötterna igen.

Jag vet hur det är att känna sig som om ingen vill ha en, och att man kommer att leva ensam resten av sitt liv, men hör och häpna: rätt som det är så kommer HON som du inte har en aning om vem det är att stå där och vara helt underbar.

Det blir bättre, tro mig.

Om du ska fortsätta vara vän med denna tjej eller inte är upp till dig, själv skulle jag kanske hålla lite paus från den vänskapen just nu. En riktig vän finns ju där även om några veckor, så slicka dina sår ifred en tid nu, och ha inte så mycket kontakt med henne nu. Eller, det är vad jag hade gjort i alla fall.

Ta hand om dig!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback