Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 17:36
  #169
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangejacka
Kan bara tala för min egen dotter (10 år) att 99% av alla som gör elaka saker mot flickor är flickorna själva. Och jag antar att det inte är ngt speciellt med just hennes skola utan snarare tvärtom.
Exakt som hemma hos oss. Finns inte en mamma som inte beklagar sig över att det är på samma sätt som när de själv var unga.
Citera
2018-10-13, 18:17
  #170
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
...om nu inte män envisas med att ha en egen vilja också, så klart?
När män löser problem är den yttersta gränsen inte "man vill ju inte såra sin motståndare" med starka argument. Den går vid att slå vederbörande sönder och samman. Stå upp för vad du tror på.

Den mannen är den kvinnan vill ha när hon förstått varför män är män och inte de.

Jag tycker du skriver osammanhängande, men;

Viljan styrs av driften till fortplantning. Så det kan vara svårt att ha ”en egen vilja”.
Citera
2018-10-13, 18:52
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Finns dock andra sätt att skaffa sig status än studier. Exempelvis bli fotbollsproffs eller gängkriminell. Dessa män får massa brudar. Kvinnor dras till status, sedan kan denna status vara konventionellt, okonventionellt eller till och med ohederligt anskaffad.

Därför är feminismens idé om att skapa ett könsegalitärt samhälle bara trams då det går emot kvinnors preferenser. Män har mer incitament än kvinnor att söka status.
Ja jävlar du hur många svenska killar blir inte fotbollsproffs?, måste väl vara hundratusentals eller?
Citera
2018-10-13, 19:24
  #172
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Slutkommentar för den här tråden: Det är andra kvinnor som är kvinnors egna fiende i deras förhoppning om frihet. Feminismens största fiende numer är andra kvinnor. Det finns inga större motståndare i sociopatiskt och asocialt beteende, än andra kvinnliga konkurrenter.

Men låt oss fortsätta hacka på män och tro det kommer leda till någon större förändring. Männen har redan sagt vi accepterar kvinnor som en lika viktig part i samhället. När ska kvinnorna komma till underfund med sin egen roll i det samhälle de inte önskar? Det är SÅ mycket enklare att bara skylla på det andra könet och inte titta på varandras beteende. När ska feminister inrikta något fokus på konkurrerande kvinnors destruktiva beteende? Förmodligen aldrig. Det är ändå - politiskt sett - alltid "patriarkatets" fel.

Det är patetiskt och hela anledningen till att feminisimen har sådana oerhörda problem att växa som rörelse. Att enbart inrikta sina aggressioner mot mäns beteende och ignorera andra kvinnors beteende är ganska idiotiskt.

En kvinna som ligger med många män - andra män - fan så najs! - andra kvinnor - slampa, du sänker vårt sexuella värde! Män kallar inte lössläppta kvinnor för slampor, de älskar dem för deras sexualitet, för de vill samma sak i form av njutning. Andra kvinnor däremot trycker ner dem i jorden och kallar dem för slem. Slampor underminerar kvinnors monopol och makten inom sexualitet.

Definitionen av feminism är tydligen helt annorlunda för kvinnor och män. Då förstår man hela rörelsen är bruten, för det handlar inte om skillnader, det handlar om kvinnors växande inflytande av makt och förlorandet av mäns inflytande. Det är ett skämt. Det har ingenting med jämställdhet att göra och kvinnor kan inte ens tänka sig att diskutera de egna destruktiva beteenden, som kan diskuteras när det kommer till mäns systematiska anklaganden i öppen media de senaste 20 åren.

Föds du med en kuk är du ondska. Föds du med en fitta är du god. Inga större perspektiv är önskvärda. Varför tror dessa idioter, med feministisk ideologi att antifeminister föddes? Därför att det är lite mer komplext än så, kanske? Beskåda synen ur båda könen och sluta bete dig som en monoteistisk demagog, kanske?

Slutsats: Moderna feminister och genuspedagoger är enkelspåriga idioter.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2018-10-13 kl. 19:46.
Citera
2018-10-14, 13:51
  #173
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Jag tycker du skriver osammanhängande, men;

Viljan styrs av driften till fortplantning. Så det kan vara svårt att ha ”en egen vilja”.
Solklart!
Jag förstår varför det kan tyckas osammanhängande för dig.
Citera
2018-10-14, 16:22
  #174
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Jag tycker du skriver osammanhängande, men;

Viljan styrs av driften till fortplantning. Så det kan vara svårt att ha ”en egen vilja”.


Så kan det ju vara. Och undrar vad som driver kvinnor till sånt som nedan? Nog skulle det gå att förklara med biologiska skillnader oavsett vad folk i CP tycker.

”Danska BT har tidigare publicerat vad som beskrivs som säkra uppgifter om att åtminstone fyra olika kvinnor redan har varit på Storstrøm Fængsel och besökt Peter Madsen.

En kvinnlig kriminalvårdare avskedades dessutom nyligen efter att ha inlett en relation med ubåtsmördaren.”

http://www.friatider.se/kvinnor-floc...d-peter-madsen
Citera
2018-10-14, 16:45
  #175
Medlem
MADs avatar
Värdegrund trumfar alltid fakta
Citera
2018-10-15, 14:24
  #176
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Vet inte om de är ointelligenta, snarare icke-vetenskapliga och icke-konsekventa. Ett särintresse är det definitivt men det finns det ju å andra sidan gott om rakt igenom hela samhället.

Naturligtvis en heterogen grupp kvinnor som är feminister. Kanske inte dummare än genomsnittet men mer känslostyrda.

Med ointelligent menade jag Särintresset. Man säger att man vill uppnå jämställdhet men egentligen menar man egen hegemoni. Det kanske är listigt, eller ett tecken på att man inte tänkt så långt.

Sen har de alltid svårt för resonemang där biologiska mekanismer används för att förklara skillnader mellan könen. Eftersom det finns två kön av en biologisk orsak så borde det vara intressant och viktigt för att förstå.
Citera
2018-10-15, 18:26
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangejacka
Kan bara tala för min egen dotter (10 år) att 99% av alla som gör elaka saker mot flickor är flickorna själva. Och jag antar att det inte är ngt speciellt med just hennes skola utan snarare tvärtom.

Ack så sant. Känner igen det från 70-talet, 90-talet och 00-talet.
Citera
2018-10-16, 06:43
  #178
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Nordin är född och uppvuxen i Hult, Eksjö kommun, i norra Småland.[5] Innan han 2011, som ersättare för Flanking, blev riksdagsledamot har han bland annat arbetat som städare, receptionist, lärarvikarie och politisk sekreterare.[5] Fram till 2011 var Nordin förste vice ordförande i Centerpartiets ungdomsförbund.[6]

Skrattade rakt ut när jag läste det där, men samtidigt är det ungefär sådär var och varannan politikers CV ser ut..
Citera
2018-10-26, 11:29
  #179
Medlem
Knivur-273s avatar
Män skall vara män, med en viss aggressivitet och dådkraft. Precis som brukshundar.

Dock med ytterst stor självkontroll.

Tikar bland hundarna är långt långt mer som män än Svenska kvinnor, som i allmänhet icke kan rädda någon som trillat i sjön ens. Att stå på tå vid vattenbrynet och sticka ut en pinne som räcker halvvägs, det är sättet.

Ser de icke en "Hansa" livboj, står de i allmänhet och gråter och skriker medans personen drunknar. Att hoppa i sjön, simma ut och rädda personen, den saken ligger borta för de flesta kvinnor. (foten kan bli våt) Dock inte alla, några har dådkraft.

Hur skulle det bli i krig, en samling soldater får en artillerigranat över sig, hälften ligger med extremt fula skador och kommer snart dö, om hälften av manskapet var kvinnor ? Värdegrunden ?
__________________
Senast redigerad av Knivur-273 2018-10-26 kl. 12:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback