Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-29, 22:13
  #169
Medlem
annan68s avatar
Däremot om hon blivit våldtagen eller hittat på allt, det får utredas av de kunniga.
Citera
2018-10-31, 13:56
  #170
Medlem
Hon har visst en egen lägenhet och har knappt någon kontakt med sin mamma, ta reda på fakta. Jag känner henne och det gör inte du kan jag lova. Du verkar inte ens veta vem den utsatte är då du skriver sånt där. Sedan är det inte heller påhittat och förstår inte varför någon skulle hitta på något sånt, det är ju inget som precis gynnar en själv utan hon har blivit utsatt för ett rent helvete.
Citera
2018-10-31, 14:01
  #171
Medlem
Det andra jag skrev stämmer visst, vet inte varför du tror att hon gått ut på stan och sökt boende hos någon annan. Jag är en nära vän till den utsatte och har kontakt med polisen bland annat. Du har ju antagligen hört något rykte, men rykten är rykten som sagt. Hon var på krogen med sina vänner, skulle hem och då blev hon indragen i en bil (flera vittnen finns). Snälla bara ta reda på fakta om ni ska sitta här och säga att ni vet allt. Det ni skriver är väldigt respektlöst.
Citera
2018-11-02, 21:38
  #172
Medlem
annan68s avatar
Eftersom du påstår att du är nära vän med henne, så går det såklart inte att lita på dig. Såklart du är på hennes sida (om det nu inte är du/tjejen själva som skriver). Men som sagt jag vet vem denna tjej är, var hon bor. Hade jag skrivit ut tjejens namn hade resten också kunnat googla att jag talar sanning, men jag skulle aldrig utsätta tjejen för det...ifall det visar sig vid ett senare tillfälle att hon inte ljög utan att hon varit med om en våldtäkt.

Fast det vet vi inte ännu. Detta utreds av kunniga inte av oss andra!
Citera
2018-11-02, 21:43
  #173
Medlem
annan68s avatar
Du skriver också detta "Sedan är det inte heller påhittat och förstår inte varför någon skulle hitta på något sånt"

är du seriös? Jag är tjej, och vet att alla killar (i vissa fall också tjejer) som blir anklagade för våldtäkt är INTE skyldiga. Det spelar ingen roll om de är utländska eller svenska, vem som helst kan anklagas för ett brott. Det låter omoget och ogenomtänkt att skriva " förstår inte varför någon skulle hitta på något sånt"...Som sagt det händer dagligen att olika människor hittar på allt mellan himmel och jord

Jag säger inte att hon ljuger, men jag säger heller inte att en våldtäkt skett.

Poängterar ändå än en gång att i detta specifika fall vet ingen mer än de inblandade vad som verkligen hänt. Detta utreds av de kunniga.
Citera
2018-11-03, 11:46
  #174
Medlem
Fast bara för att någon står på en adress så betyder det inte att personen bor där, tänk lite längre Orkar inte diskutera med dig, men kan säga att det du skriver stämmer inte och rykten är ingenting att gå på och sedan tro att man vet allt. Tack och hej!
Citera
2018-11-03, 19:34
  #175
Medlem
annan68s avatar
Ska jag tänka till? haha detta var nog dagens roligaste. Säger personen som tror att människor inte hittar på om våldtäkter.

Du skriver "denna gång" " Fast bara för att någon står på en adress så betyder det inte att personen bor där" Du sa ju att hon hade egen lägenhet, då hade hon varit skriven där ser du lilla vännen.
Som sagt var rykten går absolut inte jag på utan känner till familjen väl som sagt såna inom ex sjukvården vet mer än du tror
Citera
2018-11-03, 19:37
  #176
Medlem
annan68s avatar
Är det någon jag tycker rejält synd om är det "tjejens" mamma. Hon har verklige haft ett rent helvete med ? och ex syskonet det borde väl du om någon veta
Citera
2018-11-28, 23:00
  #177
Medlem
spoilers avatar
"Kammaråklagaren uppger att misstankar fortfarande riktas mot den man som satt anhållen inledningsvis. Den misstänkte försattes på fri fot kort efter anhållandet men Kristoffer Sahlin hoppas att analyser från Nationell forensiskt center i Linköping, NFC, ska ge klarhet.

– Allt det vi har kunnat göra är gjort. Nya utredningsåtgärder kommer att vidtas när vi får analyserna, säger Kristoffer Sahlin.

Som Norrbottens Media tidigare kunde avslöja riktades misstankar mot en gruppering i en idrottsförening i Gällivare kommun. Tre idrottare lämnade ett dygn efter misstänkta våldtäkten landet och har inte kunnat höras mot uppgifterna, erfar Norrbottens Media."

https://unv.is/nsd.se/nyheter/analys...nm4973641.aspx
Citera
2019-07-08, 18:47
  #178
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

Flydde landet efter gruppvåldtäkt – häktas inte

https://pren.kuriren.nu/artikel?redi...ncallback.aspx
Citera
2019-07-09, 10:40
  #179
Medlem
spoilers avatar
"Ingen av de tre män som åklagare Kristoffer Sahlin begärde häktade i sin frånvaro, misstänkta för grov våldtäkt, har häktats.
Männen misstänks för att i grupp ha våldtagit en kvinna i en lägenhet i Gällivare kommun i oktober förra året.

/…/

Misstankarna mot männen kvarstår och utredningen fortsätter."

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7259867
Citera
2020-04-18, 21:23
  #180
Medlem
Inget nytt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback