Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-10-13, 17:44
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qamishli
En kalkylerad risk kanske man ska kalla det. Att medvetet begå ett brott och riskera straff om man nu tycker att det är värt att förekomma i belastningsregistret.

Kalkylerat risktagande handlade det kanske om när Victoria Kawesa chansade och polisanmälde "en vit medelålders man" för påstådd misshandel. Förskräckligt initiativ kan tyckas och igår föll domen, 120 dagsböter.
Stalking är också ett brott och blondinbellas handlande är förmildrande eftersom det är en form utav självförsvar. Jag tror inte hon kommer bli straffad för detta. Speciellt inte eftersom äcklat terroriserat fler i området. Nu ligger ju även bilderna ute vilket gör det lättare att hitta aset om det är så att han inte blir straffad.
Citera
2018-10-14, 07:44
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Stalking är också ett brott och blondinbellas handlande är förmildrande eftersom det är en form utav självförsvar. Jag tror inte hon kommer bli straffad för detta. Speciellt inte eftersom äcklat terroriserat fler i området. Nu ligger ju även bilderna ute vilket gör det lättare att hitta aset om det är så att han inte blir straffad.

Vi lever i ett öppet samhälle där man ska kunna röra sig fritt. Som jag sagt tidigare så får man räkna med att någon okänd någon gång knackar på dörren. Nyfikenheten kring offentliga personer är inget nytt.

En oönskad följare behöver inte vara en olaglig förföljare. På bloggen pekade hon ut ynglingen som just detta. Spridningen blev enorm och resulterade i mängder av kommenterar. Flera av kommentarerna var också öppet rasistiska. Helt oväntad reaktion?
Citera
2018-10-14, 15:03
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qamishli
Vi lever i ett öppet samhälle där man ska kunna röra sig fritt. Som jag sagt tidigare så får man räkna med att någon okänd någon gång knackar på dörren. Nyfikenheten kring offentliga personer är inget nytt.

En oönskad följare behöver inte vara en olaglig förföljare. På bloggen pekade hon ut ynglingen som just detta. Spridningen blev enorm och resulterade i mängder av kommenterar. Flera av kommentarerna var också öppet rasistiska. Helt oväntad reaktion?
Nä, att sitta utanför någons dörr och upprepade ggr knacka på är trakasserier och går under namnet stalking. Om vi nu ska ha ett öppet samhälle som du snackar om så är ju isf blondinbella fri att publicera de foton hon vill. Helt rätt!
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback