Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-08, 14:58
  #1
Medlem
Hej, jag laddade ner OBS för ett tag sen, och jag har inte haft några problem förr (använder det bara för spara gameplay) men jag började få problem för någon vecka sen med att musen laggar/blir långsammare in game...

Jag vet inte vad det kan bero på...

Spelet jag försöker spara game play på är fortnite, har testat sänka FPS men de hjälpte absolut INTE...
Citera
2018-10-08, 15:10
  #2
Medlem
*Har du tittat om Overlay är aktivt?
*Hur ofta startar du om datorn?
*Har du installerat nya drivrutiner som kanske bråkar? Eller inte installerat nya som kanske fixar det...
*Du har inget annat program/spel du installerat vi samma tid detta började? Det är inte helt ovanligt att andra program kan "spöka"
*Försvinner problemet när du inte spelar in? inte har igång OBS?
Citera
2018-10-08, 15:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
*Har du tittat om Overlay är aktivt?
*Hur ofta startar du om datorn?
*Har du installerat nya drivrutiner som kanske bråkar? Eller inte installerat nya som kanske fixar det...
*Du har inget annat program/spel du installerat vi samma tid detta började? Det är inte helt ovanligt att andra program kan "spöka"
*Försvinner problemet när du inte spelar in? inte har igång OBS?

Starter om datorn kanske 1 gång per dag/varann dag
Installerade de senaste drivrutinerna när call of duty betan kom första gången (2 månader sen typ)
Tog ner discord på datorn typ någon vecka efter tror jag...
Problemet försvinner när jag inte spelar in/har OBS igång...
Hmm... har inte kollat så mkt på overlay men jag tror den är igång, ska kolla senare
Citera
2018-10-08, 15:39
  #4
Medlem
Titta på annat program för att spela in och se om det blir samma problem annars. Det kan vara inspelningsprogrammet, det kan vara drivrutiner för grafikkort, eller musen, eller kanske DirectX. Det kan vara hårdvarubaserat.

Felsök genom att prova en sak i taget och se när det fungerar, testa fram och tillbaka så du vet vad som triggar det och se om det är överkomligt att "bli av med" det.

Det kan vara så enkelt att du har ett annat program som ligger i bakgrunden som startar med datorn, eller som du själv alltid startar innan, som på något sätt stör eller laggar ner något som används vid kombinationen som krävs vid inspelning, eller ex overlay när inspelning görs.
Citera
2018-10-08, 15:39
  #5
Moderator
^Eazs avatar
Börjar det bli fullt på inspelningsdisken? Håller den kanske på att ge sig?

Testa att spela in mot en annan HDD/SSD och se om det blir skillnad.
Citera
2018-10-08, 22:28
  #6
Medlem
Kan eventuellt fått det att fungera... det ända jag gjorde var att radera gamla videoklipp och köra Auto Configuration Wizard…. allt verkar funka bra nu, så ska prova igen imorgon och se hurd et funkar...


Tack för hjälpen alla!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback